اخبار روز سینما

عباس جمشیدی فر: «کت چرمی» نیز مانند «شیشلیک» دستکاری شده است.

عباس جمشیدی فر بازیگر سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با گلایه از وضعیت ممیزی در سینما گفت: در شرایط فعلی به دلیل وجود ممیزی ها، تغییرات جامعه در فیلم ها و فضا بازنمایی نمی شود. درون فیلم با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است. همین حجم ممیزی ها باعث شده «سیشلیک» و حالا «کت چرمی» از بین برود و قابلیت نمایش آن ها به حداقل برسد.

به گزارش پی ام آپ، عباس جمشیدی فر بازیگر سینما، تلویزیون و نمایش خانگی با اشاره به عدم تطابق واقعیت جامعه با آنچه در فیلم ها وجود دارد، گفت: سینمای اجتماعی حال و هوای خوبی ندارد و شرایط آینده را نشان می دهد. ما کار سختی داریم، قبلاً محدودیت هایی برای نشان دادن روابط درون خانواده وجود داشت، اما امروز دیگر نمی توانیم خیابان را نشان دهیم و باید دوربین را به آسمان ببریم.

وی تصریح کرد: سیاست های فعلی ربطی به اتفاقات جامعه و تغییراتی که در دنیا روی می دهد ندارد و گویی باید بر اساس آنچه به ما دیکته کرده اند فیلم بسازیم و تنها چیز راه حل ایجاد تغییرات است، و امروز ما باید تمرکز خود را تغییر دهیم “افراد را تغییر دهید.”

جمشیدی فر درباره نقدهای دو فیلم «سیشلیک» و «کت چرمی» که در آن بازی کرده است، گفت: نقدهایی که به کت چرمی داده شد، شانس نمایش فیلم را به حداقل رساند و همین کار را برای شیشلیک انجام داد و هر دو شیشلیک به عنوان سیخ بود. سوخته شد.آب شد!فیلم با 20 اصلاحیه به جشنواره آمد و اکران شد اما در زمان اکران تعداد زیادی اصلاحیه به فیلم اضافه کردند که نمایش فیلم را عملا غیرممکن کرد و نمی دانم وقتی همه چیز در حال تغییر است، چرا نمی‌توانیم درباره آن تغییر فیلم بسازیم؟ چون داریم فیلمی بر اساس 100 سال پیش می‌سازیم.”

عباس جمشیدی فر در نمایی از سریال زخم کاری که یکی از کارهای موفق اوست.

وی با گلایه از نگاه سازمان سینمایی در ساخت کمدی های مطلوب، توضیح داد: آن نوع کمدی مطلوبی که سازمان سینمایی تبلیغ می کند، اصلا کمدی نیست و صرفا برای سرگرمی مردم است که مردم را به خنده می اندازد. من نمی خواهم قضاوت کنم و خودم بارها در این نوع فیلم ها بازی کرده ام اما کمدی بر سه مولفه اساسی بنا شده است که حتی گفتن آنها ممیزی است.کمدی کجا اتفاق می افتد اول سیاست و من حتی نمی توان دو نفر دیگر را نام برد.”

جمشیدی فر همچنین درباره اینکه مشکلات جامعه در فیلم ها جایی ندارد، به نکات مهمی اشاره کرد و گفت: امروز اگر بخواهیم درباره موضوع روز مثل گرانی فیلم بسازیم، می توانیم به همه مولفه های آن بپردازیم؟ اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، می گویند حق ندارید در این موضوع صحبت کنید، اگر بخواهیم یک کمدی شیشلیک بسازیم که یک جایی مخاطب را بخنداند و به فکر فرو برد، توقیف می شود. ”

وی در پایان از بلاتکلیفی پرونده های ممیزی گفت: در حال حاضر برخی از سریال هایی که روی سکوها پخش می شود به گفته دوستان برای پخش تایید نشده و حتی بازبینی هم نشده است. اینها مخالف بودند؟ عرف؟” من به عنوان یک بازیگر ممیزی را می شناسم و می دانم که فلان جمله ممیزی دارد یا نه؟ اگر بدانم ممیزی است، خودم جمله را عوض می کنم و حتی صد بار با آن می جنگم تا به دست بیاورم. منظور من است، بنابراین ما می دانیم که خودمان ممیزی می کنیم و نیازی به سخت گیری و زیر ذره بین بودن نیست.”

عباس جمشیدی فر این روزها فیلم های «کت چرمی» و «شیشلیک» را به عنوان بازیگر اکران می کند اما فیلم دوم توقیف شده و امکان اکران آن وجود ندارد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا