اخبار روز

افزایش قیمت میوه در بعضی از محله های تهران! / بحران قیمت در بازار میوه

وقتی به سبزی فروشی های شهر سر می زنید باز هم قیمت ها بسیار بالاست. میوه ها و سبزیجات در مغازه محله فرادس غرب، کیوی 70 هزار تومان و سیب 60 هزار تومان.

در این محله حالا اگر بخواهیم برویم سراغ میوه های نوبرانه. می بینیم که قیمت زردآلو 7 هزار تومان و قیمت نیم کیلو حدود 70 هزار تومان است. در این منطقه قیمت گیلاس بین 130 تا 140 هزار تومان است.

اما قیمت میوه ای مثل گوجه سبز که حدود یک ماه از عمرش می گذرد بین 90 تا 98 هزار تومان است. البته اگر بخواهید گوجه سبز بی کیفیت بخرید می توانید با قیمت 48 هزار تومان تهیه کنید.

اما قیمت این میوه در سبزی فروشی های منطقه گیشا 5 درصد گران است. اما در محله سابلان قیمت این میوه ها حدود 7 درصد ارزان تر است و نه بیشتر.

در محله پیریز قیمتش مثل محله فرودس غرب است و خیلی فرقی نمی کند. اگر سری به محله پاسداران بزنید می توانید این میوه ها را بین 5 تا 7 درصد گرانتر بخرید.

اما قیمت این میوه ها بالاست. شهرداری تهران چقدر است؟ بر اساس اعلام شهرداری، قیمت این میوه ها 35 درصد ارزان تر از فروشگاه های سطح شهر است. اما این قیمت ها برای سه یا حتی چهار دهک پایین درآمدی بالاست.

در این میادین شهرداری، توت فرنگی کیلویی 60 هزار تومان و 49 هزار آلبالو سبز 30 هزار تومان فروخته می شود. در این بازار زردآلو کیلویی بین 42 هزار تومان تا 49 هزار تا 900 تومان به فروش می رسد. اگر قصد خرید شیل را دارید قیمت 42 هزار تومان است. اما قیمت موز مثل یک کیلو توت فرنگی 60 هزار تومان است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا