اخبار روز

صادر شدن کیفرخواست، علیه ۵ مدیر بانکی کشور!

به گزارش پی ام آپ، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک های صادرات ایران و پاسارگاد به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تصرف غیرقانونی وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی انقلاب تهران، علی صالحی اظهار داشت: متهمان ردیف اول و دوم این پرونده; مدیرعامل وقت بانک پاسارگاد و مدیرعامل هلدینگ زیرمجموعه آن بانک به مشارکت در اغتشاشات عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل غیرقانونی 12 میلیارد ریال متهم هستند.

دادستان تهران تصریح کرد: این مبلغ توسط مدیران وقت بانک صادرات ایران در سال ۱۳۹۷ و برای تسویه بدهی هلدینگ تابعه بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شده و نحوه تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی است. و مغایر با ضوابط و مقررات و در راستای منافع شخص حقوقی ذینفع یعنی مشارکت فرعی بانک پاسارگاد و دو شرکت زیرمجموعه آن می باشد.

صالحی ادامه داد: متهمان ردیف های بعدی این پرونده سه نفر از مدیران سابق بانک صادرات ایران هستند که با سوء استفاده از موقعیت قانونی خود به دلیل دست داشتن در اغتشاشات عمده در نظام اقتصادی کشور به مجازات محکوم شده اند.

وی ادامه داد: این سه نفر بدون رعایت موازین قانونی و با این توجیه که تشریفات قانونی پرونده پس از پرداخت تسهیلات انجام می شود، با صدور دستور شفاهی مستقیم یکی از اعضای هیئت مدیره بانک صادرات.  در آخرین روز کاری سال (1398/12/28) در خارج از وقت اداری به یکی از شعب آن بانک در تهران مراجعه کرده و پرداخت تسهیلات را آغاز کرده اند. دادستان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی این میزان تسهیلات برای هلدینگ هایی که فقط توسط سایر شرکت ها اداره می شد غیرقانونی بوده و متهمان نیز از این موضوع مطلع بوده اند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا