عمومیاخبار بازرگانی

کیا اسپورتیج چه مزایا و معایبی دارد

کیا اسپورتیج چه مزایا و معایبی دارد

شرکت کیا در سال 2015 چهارمین نسل کیا اسپورتیج که آن را با کد QL شناسایی می‌کنند را رونمایی کرد. این خودرو بعد از یک دوره غیبت محصولات جدید کیا در ایران، با مدل 2017 به بازار کشور بازگشت.

نسل سوم کیا اسپورتیج با کد اتاق SL از سال 2011 به بازارهای جهانی را پیدا کرد و در همین سال توفیق حضور در ایران را نیز به دست آورد. این خودرو به دلیل بهره‌مندی از طراحی ظاهری مدرن، جوان‌پسند و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی، خیلی زود موردتوجه قرار گرفت و توانست فروش بسیار مطلوبی را در کشور تجربه کند.

به مرور با بروز برخی از مشکلات از سوی شرکت واردکننده، این مدل هرگز نتوانست موفقیت نسخه SL که محبوبیتی فوق‌العاده در بین مشتریان داشت را تکرار کند. در نهایت این کراس‌اوور نامدار با عرضه مدل‌های 2017 و 2018 با عرضه‌ای اندک به کار خود در ایران پایان داد. نکته جالب اینجاست که کیا اسپورتیج QL از پلتفرم مشترکی با هیوندای توسان TL بهره می‌برد که از قضا این خودرو نیز در بازار ایران حضور دارد. ولی توسان برخلاف برادرناتنی‌اش بازار خرید و فروش قابل قبولی را تجربه می‌کند.

مجموعه اتوموبی با چندین سال سابقه در حوزه واردات قطعات با کیفیت و اورجینال لوازم این خودروی محبوب را ارائه می دهد، برای خرید لوازم یدکی کیا اسپورتیج با بهترین قیمت و تضمین کیفیت می توانید به فروشگاه آنلاین اتوموبی مراجعه کنید.

کیا اسپورتیج اس ال از لحاظ پلتفرم کاملا مشابه هیوندای توسان ال ام است اما سواری نسبتا اسپرت و قابلیت‌های دینامیکی بهتری را ارائه می‌دهد. این خودرو به صورت شرکتی و یا وارداتی غیررسمی در ایران حضور یافت که تفاوت‌های میان این مدل‌ها به وجود نمایشگر بزرگ، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و… خلاصه می‌شد.

مزایا و نقاط قوت کیا اسپورتیج

مزایا و نقاط قوت کیا اسپورتیج

خوب یا بد، کراس‌اوورهای چینی توقع مشتریان ایرانی درباره بحث آپشن و تجهیزات را دستخوش تغییر داده‌اند. حالا حتی مدل‌های ژاپنی و کره‌ای نیز با نسخه‌های چینی مقایسه می‌شوند؛ اما با این حال به نظر می‌رسد که اوضاع برای کیا و اسپورتیج زیبایش خوش پیش می‌رود.

شاید در ظاهر مه‌شکن‌های این خودرو فقط برای افزایش جذابیت‌های ظاهری‌اش باشند ولی نکته اینجاست که پکیچ 4 تایی LED مه‌شکن جلو میزان پرتاب نور را افزایش داده است. مشتریان این خودرو همیشه از ویژه بودن فرمان آن تعریف کرده‌اند. فرمانی با روکش چرم که روی آن دکمه‌های کنترلی و پشت آن پدال‌های تعویض دنده تعبیه شده است. فرمان D کات اسپورتیج فوق گرم کن جذابی هم دارد.

لیست آپشن‌های این خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ سیستم صوتی 8 بانده از برند JBL که آمپلی‌فایر دارد هر سلیقه‌ای را سر شوق می‌آورد. اگرچه انتظار داشتیم در این خودرو آپشن دوربین 360 درجه موجود باشد ولی فقط یک دوربین عقب و نمایشگر 5 اینچی در این بخش دیده می‌شود. 6 ایربگ روی هر خودرویی نشان‌دهنده پتانسیل بالای ایمنی آن است که اسپورتیج QL هم از آن بهره برده است. سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ، تهویه مطبوع دوگانه، صندلی راننده 10 حالته برقی، شارژر بی‌سیم، خروجی 12 ولت، صندوق پران هوشمند، سانروف و پانوراما را نیز به مجموع تجهیزات کیا اسپورتیج فوق اضافه کنید.

این خودرو ابتدا با نسل دوم به بازار ایران راه پیدا کرد اما اوج استقبال از آن در نسل سوم پدید آمد؛ جایی که اسپورتیج با طراحی ظاهری کاملا جدید به بازار ایران پا گذاشت و بسیار موردتوجه مشتریان قرار گرفت. اسپورتیج SL ابتدا با مدل فیس قدیم طی سال‌های 2011 تا 2013 در کشورمان به فروش رسید و سپس مدل نیوفیس نیز در مدل‌های 2014 تا 2016 تحویل مشتریان داخلی شد.

شما می توانید لوازم یدکی کیا اسپورتیج را در بازار آنلاین لوازم یدکی اتوموبی بطور کامل با یکدیگر مقایسه کرده و پس از بررسی دقیق جزئیات و نتایج قطعه مناسب با خودروی خود را تهیه کنید.

اسپورتیج نسل سوم در ایران محبوبیت بالایی دارد و در حال حاضر نیز جزو خودروهای پرفروش دست دوم و کارکرده کره‌ای به شمار می‌رود.

نقاط ضعف ومعایب کیا اسپورتیج

نقاط ضعف ومعایب کیا اسپورتیج

اگر گفته می‌شود هندلینگ این خودرو هرگز قابل قیاس با یک کراس‌اوور 1600 کیلوگرمی نیست و می‌توان آن را با یک سدان ارزیابی کرد، به این دلیل است که این خودرو توزیع وزن بسیار حساب‌شده‌ای دارد و علاوه‌براین لاستیک‌های 19 اینچی نقش موثری در افزایش پایداری آن ایفا کرده‌اند. درواقع تلاش شده تا گرانیگاه خودرو درست در مرکز و منتهی‌الیه پایین شاسی قرار بگیرید. بر همین اساس است که رفتار اسپورتیج در سر پیچ‌ها حتی با سرعت بالا نیز متمدن و گوش به فرمان است. میدان دید راننده به قدری گسترده است که دست و بال آن برای انجام مانورهای پیچیده هم باز است. شاید اسپورتیج عملاً یک خودروی آفرود نباشد ولی مکانیزم حرکتی فرمان آن در مسیرها و اقلیم‌های سخت، نمره خوبی می‌گیرد.

تجهیزات تیپ EX شامل پکیج Popular Equipment به همراه رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، محفظه خنک کننده، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، تودوزی پارچه ای با کیفیت بالاتر، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، فرمان دور چرم و سیستم صوتی اینفینیتی با رادیو HD می‌شود. با اضافه کردن پکیج Premium به امکانات فوق، تجهیزاتی مانند آینه های جمع شونده برقی، سانروف پانوراما، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم مسیریابی، تودوزی چرمی، صندلی های جلو مجهز به سیستم تهویه و دسترسی و استارت بدون کلید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

صدای موتور این خودرو بیشتر از اشکودا Yeti یا نیسان قشقایی وارد کابین می‌شود. ظرفیت بار اسپورتیج بدون خواباندن صندلی‌ها، 564 لیتر، نیسان قشقایی 439، هیوندای ix35 برابر 464 و اسکودا Yeti معادل 416 لیتر است.

اگر چه راضی کننده نیست ولی برای مصارف روزانه و داخل شهر خوب است. در ایران برخلاف اروپا از موتورهای حجیم تر، استقبال بیشتری می‌شود و اسپورتیج با موتورهای 2 و 2.4 لیتری عرضه می‌شود که نتیجه آن بهبود قابل توجه در شتاب، سرعت و دینامیک رانندگی است.

چهارمین نسل کیا اسپورتیج که آن را با کد QL شناسایی می‌کنند، سال 2015 رونمایی شد. این خودرو بعد از یک دوره غیبت محصولات جدید کیا در ایران، با مدل 2017 به بازار کشور بازگشت. اما به مرور با بروز برخی از مشکلات از سوی شرکت واردکننده، این مدل هرگز نتوانست موفقیت نسخه SL که محبوبیتی فوق‌العاده در بین مشتریان داشت را تکرار کند. در نهایت این کراس‌اوور نامدار با عرضه مدل‌های 2017 و 2018 با عرضه‌ای اندک به کار خود در ایران پایان داد. نکته جالب اینجاست که کیا اسپورتیج QL از پلتفرم مشترکی با هیوندای توسان TL بهره می‌برد که از قضا این خودرو نیز در بازار ایران حضور دارد. ولی توسان برخلاف برادرناتنی‌اش بازار خرید و فروش قابل قبولی را تجربه می‌کند.

آپشن‌های فراوان و کاربردی

خوب یا بد، کراس‌اوورهای چینی توقع مشتریان ایرانی درباره بحث آپشن و تجهیزات را دستخوش تغییر داده‌اند. حالا حتی مدل‌های ژاپنی و کره‌ای نیز با نسخه‌های چینی مقایسه می‌شوند؛ اما با این حال به نظر می‌رسد که اوضاع برای کیا و اسپورتیج زیبایش خوش پیش می‌رود. نسخه GT Line این محصول را می‌توان یکی از فول‌آپشن‌ترین خودروهای فعلی بازار به حساب بیاوریم.

در این اسپورتیج ست کاملی از سیستم‌های کمک راننده دیده می‌شود. از کروز کنترل هوشمند کنترل سرعت در سربالایی و سرپایینی گرفته تا کنترل کشش و کنترل پایداری. در این خودرو علاوه بر سه حالت مختلف اکو، نرمال و اسپرت، سیستم مدیریت پایداری خودرو یا همان VSM هم تعبیه شده است. تیپ QL مجهز به سنسورهای جلو، عقب، باران و فشار باد تایر است.

از نظر ایمنی نیز می‌توان روی این خودرو حساب باز کرد. چراکه روی آن به صورت استاندارد علاوه بر سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز برقی پارک اتوهلد و آپشن جالب کنترل ترمزها در هنگام پیچیدن موسوم به ATCC هم تعبیه شده است. چراغ‌های زنون این خودرو علاوه بر قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار، سیستم خاص چراغ‌شور هم دارد. شاید در ظاهر مه‌شکن‌های این خودرو فقط برای افزایش جذابیت‌های ظاهری‌اش باشند ولی نکته اینجاست که پکیچ 4 تایی LED مه‌شکن جلو میزان پرتاب نور را افزایش داده است.

در صورتیکه به تعویض و یا خرید لوازم یدکی خودرو های کیا نیاز دارید میتوانید از طریق وبسایت اتوموبی قطعات مورد نظرتان را مشاهده و بررسی کنید و در صورت تمایل سفارش خودتان را به صورت آنلاین در نمایندگی لوازم یدکی کیا ثبت کنید.

مشتریان این خودرو همیشه از ویژه بودن فرمان آن تعریف کرده‌اند. فرمانی با روکش چرم که روی آن دکمه‌های کنترلی و پشت آن پدال‌های تعویض دنده تعبیه شده است. فرمان D کات اسپورتیج فوق گرم‌کن جذابی هم دارد. لیست آپشن‌های این خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود. سیستم صوتی 8 بانده از برند JBL که آمپلی‌فایر دارد هر سلیقه‌ای را سر شوق می‌آورد.

اگرچه انتظار داشتیم در این خودرو آپشن دوربین 360 درجه موجود باشد ولی فقط یک دوربین عقب و نمایشگر 5 اینچی در این بخش دیده می‌شود. 6 ایربگ روی هر خودرویی نشان‌دهنده پتانسیل بالای ایمنی آن است که اسپورتیج QL هم از آن بهره برده است. سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ، تهویه مطبوع دوگانه، صندلی راننده 10 حالته برقی، شارژر بی‌سیم، خروجی 12 ولت، صندوق پران هوشمند، سانروف و پانوراما را نیز به مجموع تجهیزات کیا اسپورتیج فوق اضافه کنید.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا