اخبار ارز دیجیتال

کشور ناشناخته‌ای که مخفیانه روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند سرزمینی بدون چراغ عابر پیاده!

پادشاهی بوتان؛ کشوری ناشناخته کوچک در جنوب آسیا که بی‌سروصدا از ثروت خود را ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌های کلان تا پیش از این اتفاق در جریان جریان ورشکستگی پلتفرم‌های بلوک‌فای (blockfi) و سلسیوس (سلسیوس) فاش شده‌اند.

مطلبی که در ادامه میخوانید بر اساس گزارشی از وب سایت فوربز نوشته شده است.

بوتان یکی از جهان است که با مناظر، صومعه‌های صومعه‌های کوهستان و شادی ناخالص خوبش شناخته می‌شود که نشان دهنده آسایش آسایش این کشور به رشد اقتصادی بهتر از این کشور است. اقتصاد بوتان برای پایه کشاورزی و جنگل‌داری شده است و برای مثال به شبکه‌های تلفن همراه دو دهه است که در این کشور فراهم شده است و جالب‌تر اینکه همین حالا به چراغ عابر پیاده روی در این کشور وجود دارد. در مجموع نفوذ بسیار کم فناوری در این کشور سخت می‌توانم ارتباطی بین و ارزهای دیجیتالی داشته باشم.

اما در تعدد، بوتان طی سال گذشته، دلارهایی از ثروت خود را روی بیت، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.

طبق اسنادی که نشریه فوربز آنها را بررسی کرده است مجموعه سرمایه گذاری وابسته به حکومت بوتان با 2.9 میلیارد دلار، یکی از پلتفرم های وام دهی ورشکسته ورشکسته بلاکفای و همین سلسیوس بوده است. ارتباطی که تا پیش از این هرگز فاش نشده بود.

این شرکت که دروک دروک (Druk Holding & Investments) نام دارد، دارایی‌های ملی بوتان را مدیریت می‌کند می‌کند. دارایی‌های مثل یک تولید پنیر محلی، نیروگاه برق‌آبی همین طور شرکت رویال بوتان ایرلاینز (Royal Bhutan Airlines) که در مجموع تنها ۵ بلیط هواپیما.

هلدینگ دروک در سال 2007 برای رسیدن به هدف از راه‌اندازی آن برای حفاظت از آن به مردم در بلندمدت «عنوان شده است. با این حال، شرکا و حتی خود هلدینگ دروک مجموعه را یک توصیف ثروت ثروتمند، فعالیت دروک بیشتر به یک کسب و کار کسب و کار است و در حال حاضر بر روی فعالیت 21 شرکت داخلی در بوتان نظارت.

این نشان می‌دهد دروک کمتر از سال ۲۰۲۲ یک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. حرکت مخفیانه به‌صورت ناخواسته و در جریان سقوط مجموعه‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال فاش.

ماه گذشته وکیل پلتفرم بلاک‌فای که تنها چند روز از ورشکستگی صرافی صرافی دیجیتال “ftx” در ماه نوامبر (آبان) اعلام ورشکستگی کرده بود، از هلدینگ در شکایت شکایت کرد. بلاك‌فاي در آن زمان اين صندوق را به پرداخت يك وام ۳۰ ميليون دلاري كرده است. ادعای تیم حقوقی این بود که در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) ۳۰ دلار یواس‌دی کوین (USDC) از آنها گرفته شده بود، اما از بازپرداخت کامل آن این وام امتناع کرده است. است است است حتی پس از این پلتفرم وام دهی ۱، ۸۸۸ بیت بیت کوین آنها را که در پرداخت وام ۷۶.۵ میلیون دلار ارزش داشت، نقد کرد.

اوجوال دیپ دهال (Ujwal Deep Dahal)، مجموعه مجموعه دروک در پاسخ به پرسش‌های فوربز گفته است:

نظری درباره ماجرای بلاك‌فای چون این موضوع حل شده است. بهدلیل محرمانه‌بودن، قادر به اظهارنظر نیستیم.

پروژه دروک به برخی از سؤالات فوربز از جمله اینکه چرا هلدینگ به این ۳۰ میلیون یواس‌دی کوین موردادعای بلوک‌فای نیاز دارد آیا «حل‌شدن» این موضوع به معنی بازپرداخت بازپرداخت وام است و همین طور دارایی‌های ارز دیجیتال شرکت چگونه به دست پاسخی نمی‌دهد. است.

از طرفی وکیل بلاك‌فای نیز به درخواست‌های مكرر فوربز اظهارنظر در این رابطه پاسخی نمی‌دهد، جزئیات قرار دادن وام به دروک دروک چندین نامشخص است.

چند ماه پیش از جریان بلوک‌فای اما، نام هلدینگ دروک به‌عنوان یکی از مشتریان سلسسی یکی از پلتفرم‌های وام دهی فعال در فضای ارزهای دیجیتال که تیرماه (ژویه) سال قبل اعلام کرد. در ماه اکتبر (مهر) سلسیوس ۱۴،۰۰۰ صفحه‌ای را منتشر کرد که شامل اطلاعاتی از این جمله نام کاربری، تراکنش‌های تراکنش‌های آنها بود.

این پرونده نشان هلدینگ دروک و همین طور یک حساب کاربری تحت‌عنوان «Druk Project Fund» بین آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲ فروردین تا خرداد ۱۴۰۱) فعالیت‌هایی مانند واریز، برداشت و استقراض بیت کوین، اتریوم اتریوم و ارز دیجیتال دیجیتال دیگر انجام می‌شود. در این ماهی که در پرونده سلسیوس به آنها داده می شود، دروک مجموعاً میلیون دلار برداشت می شود و ۱۸ میلیون دلار واریز شده است. گزارش دروک از اظهارنظر درباره ماجرای سلسیوس نیز خودداری کردند.

آیا بوتان تنها دولت مخفی بازار ارزهای دیجیتال است؟

کشور ناشناخته‌ای که مخفیانه روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند سرزمینی بدون چراغ عابر پیاده!
کشور ناشناخته‌ای که مخفیانه روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند سرزمینی بدون چراغ عابر پیاده!

سرمایه‌گذاری‌های چند میلیون دلاری هلدینگ حکومتی دروک روی آرزوها، برای نهادی که هدف آن ترویج در بخش داخلی است، متناقض به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری سالیانه این است که در مورد احتمال سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی تصمیم‌گیری می‌شود. دانکن بونفیلد (دانکن بونفیلد)، مجمع اجرایی بین‌المللی صندوق‌های ثروت دولت می‌گوید پیوند میان حکومت‌ها و ارزهای دیجیتالی مشخص می‌شود که این صندوق‌ها به خرید سهام شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شوند.

برای مثال صندوق بازنشستگی دولت به‌عنوان بزرگترین حکومت دولتی در جهان، سهامدار شرکت مایکرواستراتژی است که یکی از بزرگترین هولدرهای بیت کوین می‌شود. درباره صندوق 403 میلیارد دلاری دلاری دلاری دلاری دلاری نیز این شایعه است که این مجموعه روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می شود، اما نمایندگان آن سال گذشته این ادعاها را ادعا می کنند.

بونفیلد همچنین گفته است:

استفاده می شود [بین صندوق‌های حکومتی] سرمایه‌گذاری واقعی روی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کلاس مشاهده و این باور باور است که هیچ‌یک از اعضای مجمع بخشی از خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده اختصاص داده است.

سابقه فعالیت بوتان در فضای ارزهای دیجیتال از ماجرای سلسیوس و بلاك‌فای فراتر می‌. هلدینگ دروک سال 2020 میزبان پنلی با حضور طرفداران بلوک بود و هدف آن افزایش آگاهی درباره این فضا است که احتمالاً فعالان این صنعت از طریق آموزش و سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده آینده عنوان می‌شوند. یک بعد از این ماجرا، شرکت ریپل اعلام کرد که با بانک مرکزی بوتان راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی این کشور بستر شبکه شبکه شبکه “xrp ledger” همکاری می‌کند.

کشور ناشناخته‌ای که مخفیانه روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند سرزمینی بدون چراغ عابر پیاده!

گفتنی است نه هلدینگ و نه شرکت ریپل به پرسشهای درباره برنامه آزمایشی ارز دیجیتال ملی و اینکه آیا این طرح ادامه پیدا می کند یا خیر، پاسخ پاسخ نمی دهد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا