اخبار روز

کسب و کارهای پولساز که از آنها خبر ندارید!/ این کسب و کارها می‌توانند شما را میلیاردر کنند!

به گزارش پی ام آپ؛ در واقع روکش یک محصول 100 درصد صادراتی است زیرا در کشور ما چنین مصرفی وجود ندارد که هر کیلو گوشت مثلاً حدود 400 هزار تومان می شود، برایش ارزان نیست پوشش سوسیس به دست آمده از او به جای پلاستیک بیایید از روکش هایی استفاده کنیم که کیلویی ۲ میلیون تومان قیمت دارند و اغلب ارزش همان محصول پر شده را دارند. تورم و گران تورم افسارگسیخته بسیاری از جنبه های زندگی مردم را تغییر داده است، نه فقط کیفیت و بافت اجتماعی ایران به آرامی خراش می کند اما فرهنگ عمومی و زندگی روزمره مردم را نیز تغییر می دهد.یکی از تغییرات اصلی به خصوص در 2 سال اخیر مربوط به این رشته است. غذا طباخی ها و فروش کله پاچه و شیر شیردان از عناصر هویت غذایی ایرانیان است. فیلم های خنده دار گردشگران خارجی در طباخی های ایرانی یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر به طرز شگفت آوری محبوبیت داشته اند. با این حال، افزایش قیمت ها تا حد زیادی این غذا را از دسترس طبقه کارگر و متوسط ​​دور کرده است، قیمت بیش از نیم میلیون گوشت اندام مدت هاست که آن را از منوی روزانه بخش بزرگی از مردم حذف کرده است. جامعه بیرون بردن. دوش های 200 هزار تومانی خیلی وقت است که برای خیلی ها به خاطره تبدیل شده است.

با توجه به افزایش قیمت جگر، بیچاره ها در جگر فروشی ها سیخ خوک سفارش می دادند، گوشت خوک چربی ابتدای روده گوسفند و گاو است و گاهی بوی بسیار نامطبوعی از شکمبه گوسفند می دهد، با این همه قیمت هر سیخ خوش طعم در فقیرترین مناطق به 15 تا 20 هزار تومان رسیده است در مرتفع ترین مناطق می گویند. شهر تهران نرخ بسیار بالاتری دارد. ظاهراً بخش بزرگی از محصولات مرتبط با گاو و گوسفند اکنون صادر می شود که به عنوان آلودگی شناخته می شود.

جمشید نافر دبیرکل کنفدراسیون صادرکنندگان کشور گفت: ضایعات گوسفندی دو نوع خوراکی و غیرخوراکی دارد و روده نیز در دسته زباله های غیر خوراکی طبقه بندی می شود. یکی از کشورهای واردکننده روده گوسفند ایرانی، ایران است آلمان در آن کشور از این محصول به جای پلاستیک در بدنه سوسیس و کالباس استفاده می شود. استفاده از روده به جای پلاستیک در بدنه سوسیس نیز باعث می شود سلامتی و بهداشت محصول بیشتر و همچنین عمر مفید آن افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: مراحل فرآوری روده برای آماده سازی صادرات اغلب به صورت ماشینی انجام می شود، ارزش صادرات روده گاهی به 100 برابر می رسد، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم روده صادراتی حدود 40 است. دلار یا 2 میلیون تومان. در واقع روکش یک کالای 100 درصد صادراتی است، زیرا در کشور ما مصرف نمی شود، وقتی هر کیلو گوشت حدود 400 هزار تومان قیمت دارد، استفاده از روکش به جای پلاستیک برای پوشاندن سوسیس و کالباس به صرفه نیست. او .که کیلویی 2 میلیون تومان قیمت دارد و چند برابر همان محصول پر شده می ارزد.

نافر در ادامه گفت: روده گاو نیز صادر می شود، از این محصول برای پوشش و پوشاندن سوسیس و کالباس نیز استفاده می شود. سایر محصولات صادراتی ما شامل استخوان گاو و سیرابی است که این دو محصول اغلب به چین صادر می شوند، هرچند سیرابی در ظروف چینی مانند ایران خوراکی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر صادرات سیرابی بر قیمت داخلی آن گفت: طبیعتاً هر محصولی که صادر شود برای کشور ارزآوری خواهد داشت و مازاد سیرابی برای مصرف داخلی نیز طبیعتا صادر می شود که افزایش قیمت آن افزایش می یابد. قیمت دلار صرف نظر از صادرات یا عدم صادرات. رشد قیمت تمام محصولات تحت تاثیر قرار گرفته است. کشور ما علاوه بر اینکه صادرکننده روده گاوی و گوسفندی است، واردکننده هم هست! در قدیم وارد كردن روده ها قبلا خیلی سخت گیری می کردند اما با پیگیری های ما بالاخره مسئولان متوجه فواید این مشکل شدند. در حال حاضر روده خام از کشورهای مستقل مشترک المنافع (قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و غیره) وارد می شود، سپس فرآوری لازم انجام می شود. در ایران و به عنوان محصولی با ارزش افزوده کشورهای اروپایی صادر می شود، در واقع در بسیاری از مناطق کشور مواد خام می فروشیم، اما در این حوزه مواد اولیه را وارد می کنیم و مواد فرآوری شده را صادر می کنیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا