اخبار روز

کسانی که تصاویر منفی یا جعلی از سیل دبی را منتشر می کنند با مجازات زندان و جریمه نقدی مواجه می شوند

مقامات امارات متحده عربی هشدار داده اند که انتشار تصاویر “منفی یا غیر واقعی” از سیل بی سابقه اخیر در دبی غیرقانونی است.

به گزارش عصر ایران، وزارت کشور امارات اعلام کرده است که انتشار تصاویر منفی یا غیر واقعی درباره سیل اخیر دبی ممکن است مجازات های سنگینی مانند حبس یا جریمه نقدی بر اساس قوانین جرایم سایبری این کشور در پی داشته باشد.

به نقل از وب سایت بین المللی بیزینس تایمزدولت امارات به بهانه «آسیب به آبروی این کشور» برای افرادی که تصاویر یا فیلم‌هایی از سیل دبی را در فضای مجازی منتشر کند، حکم زندان و جریمه نقدی تا سقف یک میلیون درهم امارات (270 هزار دلار) در نظر گرفته است.

در روزهای اخیر امارات متحده عربی به دلیل بارندگی شدید با وضعیت اضطراری و جاری شدن سیل شدید در خیابان های شهری مواجه شده است، به طوری که بسیاری از پروازها در فرودگاه بین المللی دبی به حالت تعلیق درآمده و مسافران زیادی در این شهر بزرگ گردشگری و تجاری متضرر شده اند. تکلیف داری

در روزهای اخیر عکس ها، تصاویر و فیلم های زیادی از وضعیت شهر دبی در جریان سیل منتشر شده است که نشان می دهد خسارات زیادی به زیرساخت های شهری وارد شده و بسیاری از فعالیت های عادی این شهر به حالت تعلیق و تعطیلی درآمده است.

انتشار این فیلم ها و عکس های منفی در فضای مجازی چنان خشم دولت امارات را برانگیخته است که وزارت کشور امارات تهدید به اقدام علیه کاربران فضای مجازی کرده است.

مقامات اماراتی مدعی هستند که بسیاری از تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در مورد سیل دبی منفی یا حتی غیر واقعی است و باعث نگرانی مردم و مسافران خارجی شده و به چهره دبی به عنوان یک مرکز بزرگ گردشگری و تجاری در منطقه آسیب می رساند.

سایت خبری محلی امارات 24/7 هشدار مبنی بر تبانی مقامات اماراتی با انتشار دهندگان تصاویر منفی سیل دبی در فضای مجازی را توجیه کرد و مدعی شد که مردم در شبکه های اجتماعی اقدام به “شایعه پراکنی” و رفتار “غیر مسئولانه” می کنند و مقامات اعلام کردند. که “این باعث ایجاد وحشت بی مورد در بین مردم شده است و “تلاش های قهرمانانه” پلیس و تیم های دفاع مدنی برای کمک رسانی را نادیده می گیرند.”

سرهنگ دکتر صلاح عبید الغول، وزیر کشور امارات متحده عربی به سایت های خبری محلی گفت که بسیاری از پست های رسانه های اجتماعی گمراه کننده و نادرست هستند و مردم باید برای اطلاعات صحیح به منابع خبری موثق اعتماد کنند. او شایعه پراکنی را جرم می دانست و مستحق مجازات بود.

هشدار به حاکمان امارات متحده عربی: با انتشار تصاویر منفی از سیل در دبی وجهه کشور را خراب نکنید/ احکام زندان و جریمه در انتظار عاملان آن است.

یوسف الشریف، وکیل محلی در دبی نیز گفت که انتشار اطلاعات نادرست یا شایعاتی که به اعتبار کشور در فضای مجازی لطمه می زند، مجازات حبس و جریمه نقدی تا سقف یک میلیون درهم امارات (272260 دلار) دارد.

امارات متحده عربی قوانین محدودکننده ای در رابطه با انتشار محتوا در فضای مجازی و مجازی دارد که اغلب به عنوان ابزاری برای سرکوب مخالفان مورد انتقاد قرار می گیرد.

در ماه ژانویه، دو مرد مصری به دلیل گرفتن سلفی در خارج از هتل Address در دبی، که در جشن های سال نو به آتش کشیده شد، دستگیر شدند. گفته می شود که این دو نفر با اخراج مواجه بودند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا