اخبار روز

کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز افزایش می یابد


به گزارش مانیبان، «سال گذشته هزینه هر مسافر مترو حداقل 30 هزار تومان بود، اما مسئولان یک دهم هزینه را از طریق یارانه از شهروندان دریافت کردند». سیدجعفر تشری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران این را بیان کرد. از امروز یکم اردیبهشت ماه 1403 با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و با تصویب استاندار، قیمت بلیت مترو 28 درصد، بلیت اتوبوس 26 درصد و کرایه تاکسی 45 درصد و البته تا … یارانه ها افزایش خواهد یافت. نیز در این بخش گنجانده شده است.

شهرداری تهران هر ساله بر اساس نرخ تورم و بررسی شرایط، کرایه حمل و نقل عمومی را افزایش می دهد. امسال حقوق کارگران 35 درصد افزایش یافت و شورای شهر «قیمت بلیت مترو را از 3300 تومان به 4300 تومان افزایش داد» و قیمت خطوط برون شهری پرند و هشتگرد نیز 30 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، کرایه اتوبوس های تندرو 21 درصد و اتوبوس های معمولی 30 درصد نسبت به 1402 افزایش یافته است.

کرایه تاکسی ها افزایش چشمگیری (45 درصد) داشته و به گفته مدیران شهری، در این زمینه دو متغیر شیب جاده و ضریب اوج ترافیک در نظر گرفته شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا