اخبار ارز دیجیتال

کدام سیاستمداران آمریکایی موافق یا مخالف ارزهای دیجیتال هستند؟

مقررات ارزهای دیجیتال در آمریکا مثل غذای تند و فلفلی مکزیکی است. یعنی میدانید قرار است دهانتان بسوزد. ولی دوست داشتن به آن فکر کنید. پس از کلاه‌برداری‌ها و اتفاقات فراوان برای ارزهای دیجیتال به ویژه سال 22 در نهایت در سال 2022 آمریکا تصمیم سال دست به تنظیم تنظیم مقررات در مورد ارزهای دیجیتال دیجیتالی زد.

دراین‌میان، همه‌ی سیاست‌مداران آمریکایی هم نظر دارند. از انتخاب‌های تا رؤسای بخش‌های مختلف و سناتورها حتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال، همه دیدگاه‌های مربوط به دیجیتال دارند و وعده‌های داده‌های هم می‌دهند.

در این، دیدم که چه کسانی موافق چه مخالفانی هستند و در ذهن دولت آمریکا چه می‌گذرند.

سیاست‌مداران موافق و مخالف ارزهای دیجیتال در آمریکا

صنعت ارزهای دیجیتال حالا آن‌قدر بزرگ شده است که دیگر کسی نتواند. حتی می‌تواند بر نتایج ممکن تأثیر بگذارد چون در برخی از ایالت‌ها و شهرها، با ارزهای دیجیتال برای مردم مهم است. شبکه اقدام کریپتو (Crypto Action Network) که گروهی با محوریت درباره ارزهای دیجیتال است برای نمایندگان کنگره آمریکا بر اساس موضعشان دربرابر ارزهای دیجیتال، کارت امتیازدهی درست شده است و به آنها درست است. درادامه، برخی از نمایندگانی که بالاترین و پایین‌ترین امتیازها را کسب کرده‌اند آشنا می‌شویم.

موافقان ارزهای دیجیتال

ران دیسانتیس

به‌نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در فلوریدا بیشترین طرفدار را دارد جای تعجب هم نیست ران دی‌سانتیس (ron desantis)، نامزد احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴، همچنین به نیکی از آرزوهای ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. او سال گفته بود که نهادهای دولتی برای بررسی مالیات کسب و کارها با بیت کوین در فلوریدا. از آن زمان تاکنون، دیسانتیس حرف درباره ارزهای دیجیتال نزده است. اما به‌طور‌کلی، فلوریدا ایالتی مثل تگزاس، طرفدار کریپتوست.

فارسیس سوارز

فارسیس سوارز

فرانسیس سوارز (Farncis Suarez)، شهردار میامی، چهره برجسته‌ای است که صنعت دیجیتال را به‌سمت سرزمین آفتاب یعنی فلوریدا فلوریدا، جذب کرد. سوارز میگوید که طرفدار سرسخت وب۳ است. اما باتوجه‌به چند بیت کوین و دیگر آرزوهایی که در میامی برگزار می‌شود، هیچ جای تعجب نیست.

این شهر آرزوی خود را با نام میامی‌کوین (MIA) را هم کرده است که این روزها به بازار مقداری از ارزشش را از دست داده است. حتی تیم بسکتبال میامی هیت هم در ورزشگاه FTX Arena، ورزشگاه متعلق به صرافی ارز دیجیتال دیرال FTX،⌀ یر،.

سوره خود را «مسیحِ بیت کوین» می‌داند و عاشق آن است. چون به‌قول خودش «رژیم‌های سوسیالیستی را درهم می‌کوبد». جالب است از این که حتی حقوقش را هم به بیت کوین می‌کند. سوارز در بازار نزولی نیز ارزهای دیجیتالش را رها است و میامی‌کوین را قیمتی، موفقیتی بزرگ می‌داند.

تد کروز

تد کروز

تد کروز (تد کروز)، سناتور ایالت تگزاس، یکی از حامیان علی دیگر بیت کوین است. او به‌خوبی داده است که از بیت کوین می‌تواند نتایجهای سیاسی داشته باشد. کروز می‌گوید بیت کوین را دوست دارد. چون غیرمتمرکز است به‌همین‌دلیل، چپ‌گرایان از آن متن‌فرند. او حتی از بیت کوین طی فرآیند مشعل‌سوزی (Gas Flare) حمایت کرده است. مشعل‌سوزی به پدیده سوزاندن گازهای اضافه در مکان‌های نفت و گاز گفته ش.

کروز خواستار تگزاس کریپتو شده و از لایحه ارز ارز بانک مرکزی مرکزی (CBDC) در خُرده‌فروشی‌ها حمایت می‌کند.

سینتیا لومیس

سینتیا لومیس

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور ایالت، یکی دیگر از طرفداران پیشرو دیجیتال در این است. او حامی مالی قانونه نوآوری مالی مسئوله (RFIA) است که با نام لایحه لومیس‌جیلیبرند همش. این لایحه قانون گذاری درباره استیبل کوین ها، بانکداری، بر ارزهای دیجیتال و هماهنگی بین نهادی پرداخت پیشنهاد کرده است که دیجیتال به عنوان کالا شناخته شود.

از دیدگاه لومیس، ارزهای دیجیتال مستلزم قوانین شفاف هستند. شخصیت‌های برجسته هم از او به‌خاطر منطقی و تقدیر کرده‌اند و لومیس را سیاست‌مداری می‌دانند می‌توانم به وضع مقررات ارز ارز ارز ارز دیجیتال دیجیتال دیجیتالی بپردازم.

اریک آدامز

اریک آدامز

اریک آدامز (Eric Adams) ، شهردار نیویورک با فرانسوی سوارز بر سر کدامشان بیشتر طرفدار و حامی کریپتو هستند، رقابت می کند. آدامز می‌گوید نیویورک را به پایتخت ارزهای دیجیتال آمریکا تبدیل کند و واحد کریپتو را در برنامه درسی مدارس بگنجاند دارد. ناگفته نماند آدامز از چکهای حقوقش را به بیت کوین کرده است.

پاتریک مک‌هنری

پاتریک مک‌هنری

وب‌سایت مساری (mesari) پاتریک مک‌هنری سیاست‌مدار جمهوری‌خواه ایالت کارولینای‌شمالی را به‌عنوان فردی بسیار بر سیاست‌های ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. او قرار است هدایت خدمات مالی مجلس آمریکا را برعهده بگیرد. مک‌هنری پیش‌تر نیز از لایحه‌ها و پیشنهادهای تنظیم مقررات استیبل کوین‌مها هنرد. به نظر می‌رسد او هم یکی از چهره‌های مهم ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

انجمن بلوک چین کنگره

انجمن بلوک چین کنگره

انجمن بلوک کنگره آمریکا گروهی چندحزبی است که به‌عنوان این صنعت برای مطالعه شناساندن هرچه‌بیشتر فناوری بلوک چین تلاش می‌کند. تام اِمِر (Tom Emmer) یکی از اعضای این گروه است. او به شکلی از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند. تام چندی خواستار توضیح کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحریم شرکت تورنادو کش شد و از نهاد بهدلیل معتمد صنعت ارزهای ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. تام اِر سازمان حفاظت محیط‌زیست هم می‌خواهد تا ارزهای ارزهای دیجیتال بررسی کند. تام اِمِر از چندحزبی برای ارتقا و ترویج نوآوری در آرزوهای دیجیتال حمایت میدڌ.

مخالفان ارزهای دیجیتال

گری گنسلر

گری گنسلر

گری گنسلر (گری جنسلر) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و مخالف سرسخت آرزوهای دیجایتال. البته بعید می شود به این زودی ها این لقب را از او گرفت. چون گنسلر در ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX نیز بود. او پس از مِرج (Merge) شبکه اتریوم گفت که این تغییر موضوعی امنیتی می‌شود. تنها ارز دیجیتالی که گنسلر به‌عنوان کالا می‌شناسد، بیت کوین است.

نیل کاشکاری

نیل کاشکاری

نیل کاشکاری (Neel Kashkari) در مجلس حضور ندارد و رئیس فدرال رزرو شهر مینیاپلیس است. او به‌خاطر درباره ارزهای دیجیتال و ارز دیجیتال مرکزی می‌شود و در این فهرست قرار گرفته است. کاشکاری ارزهای دیجیتال بی‌معنی و بدون استفاده از می‌داند و بانک دیجیتال مرکزی را می‌پذیرید و می‌گوید که این آرزوها هیچ مشکلی ندارند و نمی‌توانند حل کنند.

الیزابت وارن

الیزابت وارن

الیزابت وارن (الیزابت وارن) یکی از ارزهای دیجیتال است که هیچ فرصتی برای نقد صریح آن از دست نمی‌دهد. او ارزهای دیجیتال با القاب «سمّی» و «لوبیای سحرآمیز سحرآمیز لوبیای لوبیای لوبیای می‌برد و تعیین آن‌ها آن‌ها به‌عنوان اوراق بهادار». از دیدگاه او، ارز دیجیتال اقتصاد را نابود می‌کند. وارن گفته که عده‌ای کدنویس در سایه، می‌خواهند نظام مالی آمریکا را دچار مخاطره کنند.

نظر کاخ‌سفید درباره ارز دیجیتال

کاخ‌سفید ارز دیجیتال

مارس ۲۰۲۲ جولای دستور اجرای مبنیبر «استقرار اولین راهبرد جامع برای دارایی های فدرال ایالات متحده آمریکا» را منتشر کرد. او به وزارتخانه دستور داد گزارش‌های پژوهشی تهیه‌کننده کاخ‌سفید با جدیدترین نوآوری‌ها تغییر صنعت ارزهای دیجیتال همگام می‌شوند و از قافله عقب می‌افتند. دستور اجرایی بایدن شامل شش نقطه اصلی ست:

  • محافظت از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران
  • ارتقای ثبات مالی
  • مقابله با سازمان مالی غیرقانونی
  • رهبریِ نظام مالی جهانی
  • فراگیری یا به اصطلاح شمول مالی
  • نوآوری مسئوله

پس از گزارش، کاخ‌سفید ۹ گزارش دیگری هم کرده است که یکی از آن‌ها رابطه بین فدرال رزرو و CBDC و دیگری به شکاف‌های مقرراتی پیش‌رو رو پرداخت می‌کند. معمولاً بیشتر مبهم‌ها و نشان می‌دهند که کاخ‌سفید هنوز تلاش می‌کند تا آرزوها را بشناسد و نقشه کامل تهیه کند.

بر اساس اطلاعاتی که کاخ سفید آن را منتشر می‌کند می‌توان برخی از شاخص‌های سفید سفید را برشمرد که عبارت‌اند از:

محافظت از مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و کسب و کارها

تنظیم‌کنندگان باید:

  • تحقیقات و احکام مربوط به غیرقانونی در فضای دیجیتال را به طور مستقیم دنبال کنند.
  • شکایت‌های مصرف‌کنندگان را رصد و علیه غیرمنصفانه و فریبنده و سوءاستفاد.
  • اطلاعات مربوط به شکایت‌های مصرف‌کنندگان را منتشر می‌کنند.
  • افکار عمومی از گزارش های مرتبط با دارایی های دیجیتالی برای مصرف کنندگان این مسائل آسیبی.

ارتقای دسترسی به خدمات مالی امن و مقرون به‌صرفه

  • جمع‌آوری‌کنندگان پرداخت به توسعه و استفاده از فناوری‌های نوآورانه
  • ساخت چهارچوب فدرال برای تعیین حساب‌های غیربانکی پرداخت‌ها
  • هم‌تراز‌کردن امور مربوط به مقررات و پروتکل‌های نظارتی و در عین‌حال یافتن و بررسی چندجانبه جدید جدید
  • تحقیق و اطمینان از داشتن اکوسیستم‌های دارای دیجیتال، فراگیر، منصفانه با دسترسی راحت‌تر.

در این بخش نیز توصیه‌هایی وجود دارد. اما هیچ اقدامی مشخص نشده است.

ارتقای ثبات مالی

  • خزانه‌داری باید مؤسسه‌های مالی همکاری داشته باشد تا شناسایی و کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تحلیل‌های ریسک‌های نو ظهور ایجاد شود.

پیشبرد نوآوری‌ها

  • توسعه بخش پژوهشی های دیجیتال و برنامه توسعه
  • ارائه راهنمایی‌ها و به‌اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها و کمک‌های فنی شرکت‌های نوآور آمریکایی که در حال توسعه مالی جدید هستند.
  • بررسی «تأثیرات زیست‌محیطی» دارایی‌های دیجیتال و توسعه استانداردهای مناسب عملکرد و ابزارها و منابع و متخصصان متخصص برای افراد محلی خود.
  • ایجاد انجمنی برای گردهمایی نهادهای فدرال، صنعت، دانشگاهی ها جامعه مدنی با تبادل دانش و میان آن ها آن ها آن ها آن ها

استحکام بخشی به رهبری مالی و رقابت جهانی

  • استفاده از ایالات متحده آمریکا در سازمان های بین المللی برای ارزش های این کشور در مورد دارایی های دیجیتال دیجیتال
  • ارتقای همکاری و هماهنگی با نهادهای شریک در خارجی
  • ارائه کمک‌های بیشتر به درحال‌حاضر که در حال حاضر زیرساخت‌ها و خدمات دارای دیجیتال هستند.
  • کمک به پیشرو فناوری مالی ایالات متحده آمریکا و شرکت های دیجیتال برای ورود بازارهای مالی و محصولات خود به خود

این بخش از گزارش حاوی مطلب جالبی است. در این، اشاره شده است که آمریکا هر کجا که پای ملی در کار باشد باید قدرتش را در نهادهای جهانی و کمک به ارزهای ارزهای دیجیتال استفاده کند.

مبارزه با سازمان مالی غیرقانونی

  • کنگره قانون بانکی (BSA) و قوانین با انتقال بدون مجوز پول باید اصلاح شود. در عین حال جرایمی برای نقل وانتقال بدون مجوز پول در نظر گرفته شود.
  • نظارت بر دارایی‌های دیجیتال و گزارش‌های مربوط به غیرقانونی غیرقانونی در تداوم.
  • وزارت خزانه‌داری ارزیابی‌های مالی درباره امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را انجام داد خ.و
  • وزارت خزانه‌داری باید گفت‌وگو با بخش خصوصی را توسعه دهد.

در اینجا نکته جالب دیگر را می‌توانیم بررسی موشکافانه دیفای و بیشتر در ارتباط با قوانین ضدپول‌شویی است.

CBDC (CBDC)

CBDC (CBDC)

  • درباره دولت سیستم ارز دیجیتال بانک مرکزی جغرافیایی مشخص را باید در نظر داشته باشید.
  • کارگروهی بین‌نهادی برای تأثیرات بالقوه بالقوه CBDC و بهره‌گیری از فناوری بین‌دولتی و اشتراک‌گذاری اطلاعات با شرکا می‌شود.

CBDC اما هنوز تصمیم قطعی در این راستا نگرفته است.

جمع بندی

ایالات متحده آمریکا و برخی از سیاست‌مداران آن‌ها همیشه آرزوهای دیجیتالی خط‌و‌نشان می‌کشند، به نظر می‌رسند که قصد دارند از دیجیتال به‌نفع خود استفاده کنند. اما فعلاً به تصمیم قاطع و مشخص در این زمینه نرسیده است.

موافقان و مخالفان هرکدام استدلال های دیگر را دارند؛ ولی شاید کفه ترازو به‌نفع طرفداران ارز دیجیتال سنگین شود. چون روزبه‌روز گسترش فناوری بلوک چین و آرزو در بین مردم و حتی نهادهای خصوصی و دولتی.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا