اخبار روز سینما

«کت چرمی» مثل «شیشلیک» گرفتار ممیزی می‌شود؟/

عباس جمشیدی فر بازیگر سینما گفت: اگر «کت چرمی» هم بخواهد مثل «شیشلیک» اصلاحات عجیبی انجام دهد، فکر می کنم اکران این فیلم غیرممکن باشد.

عباس جمشیدی فر بازیگر سینما، صحنه و تلویزیون که با دغدغه های اجتماعی در فیلم ها و سریال ها ظاهر شده است، در گفتگویی از سختی های ساخت فیلم های اجتماعی مانند «کت چرمی» و کمدی هایی مانند «شیشلیک» گفت. با برنامه رادیویی سینما کیتر. .

وی ابتدا به اصلاحات فیلم «شیشلیک» که هنوز اکران نشده اشاره کرد و گفت: برخی از اصلاحاتی که در این فیلم انجام شد اصلا قابل انجام نیست، فکر می کنم اگر این کار را انجام دهیم هزینه آن افزایش پیدا می کند. “. تقریباً به اندازه هزینه تولید دوباره فیلم خواهد بود، بنابراین اصلاحات دوباره انجام می شود.» با این وضعیت اصلاحات، به نظر من اکران فیلم «شیشلیک» نه تنها فیلم «شیشلیک» کاملا غیرممکن است. و همچنین فیلم هایی از این دست، فکر می کنم یا دیگر انجام نمی شود یا اگر شد، اکران خود «کت چرم» غیرممکن خواهد بود، اگر اصلاحات عجیبی روی آن انجام شود، فکر می کنم اکران این فیلم غیرممکن خواهد بود.

وی در پاسخ به این که مجری برنامه اعلام کرد همه فیلمنامه های این آثار قبلا خوانده شده و پروانه ساخت گرفته شده است، گفت: من اطلاعی ندارم اما در نهایت همه این فیلم ها از جایی پروانه نمایش گرفته اند.

بازیگر فیلم شیشلیک با اشاره به تغییر برخی سیاست ها گفت: نمی توانیم بگوییم که قرار نیست تغییر کنیم. سیاست هایی که تعیین می شود نمی تواند تغییر ناپذیر باشد و آن وقت می توان گفت که از تغییرات جامعه و کل دنیا مستثنی هستیم و فقط می توانیم بر اساس آنچه به ما دیکته می شود فیلم بسازیم.

وی با بیان اینکه تا چه اندازه این سیاست ها سلیقه ای است، تصریح کرد: بحث تغییر افراد نیست، تا زمانی که رویکرد ما با شرایط فعلی یکسان باشد، اگر بهترین مدیران را به کار بگیریم، هیچ وقت نمی توانیم پیاده شویم. مسیر. ما در هستیم ما شروع به تغییر جهت خود کردیم. شما باید رویکردها را تغییر دهید، مشکل این است که ما اصلاً تغییر را دوست نداریم.

شما همچنین نمی توانید در مورد هزینه فیلم بسازید.

بازیگر سریال «زخم کاری» افزود: مثلا اگر بخواهیم با موضوع روز فیلمی با موضوع اجتماعی بسازیم، مثلا قیمت که موضوع بسیار ساده ای است، آیا می توان یک فیلم ساخت. فیلم درباره این موضوع؟سکانس به سکانس؟ نه نمی توانی. اگر بخواهید وارد جزئیات آن شوید، به جایی می رسد که به شما می گویند اصلاً حق ندارید در مورد آن صحبت کنید. وقتی می گویم تغییر تمرکز، منظورم این است که وقتی همه چیز در حال تغییر است، چرا نمی توانیم در مورد این تغییرات صحبت کنیم؟ ما بر اساس 100 سال پیش فکر می کنیم و نمی توانیم افکار خود را از صد سال پیش بگیریم. ما در طول سال چهار فصل داریم و طبیعت هر فصل تغییر می‌کند و همان نگاه طبیعی به فیلم را نداریم.

وی در پاسخ به مجری درباره دوگانگی شکل گرفته بین فیلم های اجتماعی و کمدی های سرگرم کننده و نبود فرصت ها و شرایط برابر توضیح داد: فیلم های اجتماعی و کمدی کاملا متفاوت هستند و نباید رو در رو قرار بگیرند.

جمشیدی فر درباره امکاناتی که برخی کمدی ها می دهند، گفت: به نظرم کمدی هایی که سازمان سینمایی پسندیده و تبلیغ می کند اصلا کمدی نیست. کمدی که هدفش سرگرم کردن مردم است و بر اساس مضامینی کاملاً پیش پا افتاده، شاید توانسته باشیم با آنها مخاطب را بخندانیم و شاید هم موفق بوده ایم، نمی گویم این فیلم ها بد یا خوب هستند، اما من خودم هستم. بارها در این فیلم ها بازی کرده اند، اما اساساً این یک کمدی است که از حقایقی استفاده می کند که اکنون در حال ممیزی هستند. کمدی از سیاست یا ویژگی‌هایی استفاده می‌کند که حتی نمی‌توانم در حال حاضر روی آنتن بگویم.

وی افزود: دیگر نمی شود فیلمی مثل «شیشلیک» ساخت که گاهی مخاطب را بخنداند، گاهی فکر کند و گاهی بخنداند و بخنداند، چون توقیف می شود و هیچ اتفاقی برایش نمی افتد.

جمشیدی فر در ادامه گفت: “الان فیلم ها و سریال هایی در حال پخش است که برخی از آنها به گفته دوستان پخش نشده و شاید بازبینی هم نشده است. آیا این خلاف عرف است؟ من به عنوان بازیگر می دانم ممیزی ها چیست. جمله میگم ممیزی داره یا نه.اگه بخوام یه جمله انعکاسی بگم صد بار با خودم میگم تا جوری بگم که منظورم رو برسونم.خودمون ممیزی ها رو میدونیم. لازم نیست آنقدر زیر میکروسکوپ ممیزی قرار بگیریم که گلوی ما را بگیرند، فیلم ما را خراب کنند یا از سکانس هایشان فیلمبرداری کنند.

وی درباره «زخم 2» گفت: متأسفانه در «زخم 2» نیستم، قرار نبود «زخم» فصل دوم داشته باشد.

جمشیدی فر در پاسخ به مجری برنامه بیان کرد که چقدر داستان به فصل اول مربوط می شود: اجازه دهید در مورد داستان صحبت نکنم و فقط بگویم که در فصل دوم حضور ندارم و در قسمت 14 کشته شدم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا