اخبار روز

کاهش قیمت طلا بستگی به توافق احتمالی مقامات آمریکایی دارد!

به گزارش پی ام آپ توافق مقامات آمریکایی بر سر سقف بدهی و احتمال ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور که ممکن است باعث کاهش تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه زیان آور شود، قیمت این فلز گرانبها را در روز دوشنبه کاهش داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1945 دلار و 56 سنت رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، برای تعلیق سقف بدهی عمومی 31.4 تریلیون دلاری تا اول ژوئن 2025 به توافق بودجه رسیده است. این توافق آماده ارائه به کنگره برای رای گیری است. اظهارات جو بایدن تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن را محدود کرده است.

همچنین، داده های اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که هزینه های مصرف کننده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته و تورم تشدید شده است. این گزارش احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن را به ۶۵.۳ درصد افزایش داده است.

تمایل به خرید طلا با افزایش نرخ بهره کاهش می یابد، زیرا هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری بی سود را افزایش می دهد. شاخص دلار در سطح بالایی باقی می ماند و خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر است.

امروز قیمت نقره با 0.06 درصد افزایش به 23.38 دلار رسید و پلاتین با 0.16 درصد افزایش به 1028.3 دلار رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا