اخبار روزاخبار قیمت ها

کاهش عجیب قیمت خودروهای وارداتی در هفته گذشته/ کاهش قیمت بیشتری در راه است؟

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی نشان می دهد این خودروها در هفته گذشته با افت 50 تا 250 میلیون تومانی معامله شدند.

به گزارش صبح به نقل از اقزتاننیوز; افتی که فعالان بازار به خبر تصویب قیمت خودروهای مونتاژ شده در شورای رقابت نسبت می دهند.

روندی که بسیاری از فعالان بازار معتقدند با توجه به شرایط بازار و وضعیت نامشخص خودروهای وارداتی چندان هم دور از ذهن نیست.

نوسان نزولی قیمت دلار در هفته گذشته یکی دیگر از دلایلی است که فعالان بازار به روند کاهشی خودروهای وارداتی نسبت می دهند.

از سوی دیگر در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تحویل خودروهای متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند نیز شنیده می شود.

بر اساس اخباری که شنیده می شود در گام نخست خودروهای چانگان CS35 پلاس بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی وزارت حراست به متقاضیان تحویل داده می شود.

بر اساس ارزیابی هفته گذشته بازار، توسان IX35 با افت 250 میلیون تومانی مواجه شد و این افت در آزرا 2019 به 200 میلیون رسید.

النترا و رنو تلیسمان نیز به نوبه خود 150 میلیون کاهش در بازار داشتند.

اما خودروهای وارداتی در هفته گذشته با چه قیمتی معامله شدند؟

ارزیابی بازار نشان می دهد که مدل 2019 «آزرا» این هفته با رنگ سفید و 20 هزار کیلومتر کارکرد با قیمتی در حدود 6.2 میلیارد تومان وارد بازار شد. و نسبت به هفته گذشته افت 200 میلیونی را تجربه کرد.

از دیگر خودروهای وارداتی می توان به «رنو لیمسان» مدل 2018 اشاره کرد که این خودرو با 40 هزار کیلومتر طی هفته جاری 3.8 میلیارد تومان در بازار به فروش رسید. و نسبت به هفته آخر اردیبهشت ماه 150 میلیون کاهش را به ثبت رساند.

اما مدل 2018 «النترا» نیز هفته گذشته افت 150 میلیون تومانی در بازار داشت. بر اساس رصد بازار، این خودروی سفید رنگ در بازار 3.35 میلیارد قیمت داشت.

میتسوبیشی اوتلندر 25 هزار کارکردی نیز این هفته در بازار با قیمت چهار میلیارد و 750 میلیون تومان معامله شد. و نسبت به هفته گذشته افت 50 میلیون تومانی را تجربه کرد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان می دهد که «توسان IX35» مدل 2018 غیرعملیاتی این هفته با قیمت 5 میلیارد و 300 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و 250 میلیون را تجربه کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا