اخبار روز

کارگر دیروز، سیگار فروشان امروز

توجه: این خبر با عنوان : کارگر دیروز، سیگار فروشان امروز
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- هرازگاهی شاهد اخراج نیرو‌های کار در مناطق مختلف مازندران هستیم و به بهانه‌های کاهش تولید، تورم و نبود بازار فروش، واحدهای تولیدی قربانی سیا هستند.

این وضعیتی است که برخی از کارفرمایان برای رسیدن به حق و حقوق خود از دست‌گاه‌های دولتی، ساده‌ترین راه‌حل کار و یا بروز نارضایتی در این قشر می‌دانند و تلاش می‌کنند از آن به عنوان حربه‌های دستگاه‌های سیاسی و اجت ماعی برای رسیدن به آن استفاده کنند. به خواسته هایشان استفاده کنند.

کافی است وام و یا زمین مورد نظر برخی از کارفرمایان و صاحبان ارائه پرداخت، آن‌ها هم برای اعمال فشار بر سیاست‌های سیاسی و اجتماعی در اقدامی تلافی جویانه، عده زیادی از کارگران و نیروی کار را می‌خواهند و در این بین کارگر اولین و آخرین. قرباني اين زد وبندهاي سياسي و اجتماعي مي شود.

کشاورزی و کشاورزی برای آب و نان نشده است

سید علی اکبر علوی نژاد رئیس انجمن کارگران مازندران امنیت شغلی کارگران را دراستان پایین دانست و گفت: این که عنوان می‌شود مازندران قطب گردشگری و کشاورزی با … است، اما این مسائل جز ضرر برای کار در پی چیزی نیست.

وی افزایش تورم با حقوق دستمزد را نامناسب دانست و گفت: حقوق ۲۰ درصد افزایش پی دا کرد در حالی که تورم ۶۷ درصد و توان تامین مخارج زندگی را ندارد.

علوی نژاد اخراج بی رویه کارگران از کارخانه‌ها را از مشکلات برشمرد و گفت: شرایط به گونه‌ای است که هیچ کارگری حق حرف زدن در اعتراض به ناحق اخراج می‌ش ود.


بیشتر بخوانید: واکنش سازمان منطقه ویژه پارس به اعتراض‌های صنفی: ۴۰ ۰۰ کارگر پیمانی جایگزین می‌شوند.


وی با اشاره به اخراج برخی از کارگران به دلیل قانون تبدیل وضعیت اظهار داشت: هر هفته بیش از 10 کار برای کار شهرداری در این زمینه تشکیل می‌شوند که بای د جلوی اخراج بی رویه را در کارخانه‌ها و یا دستگاه‌ها می‌گیرند.

حذف شرکت های خدماتی

انجمن کشاورزی مازندران شرکت‌های خدماتی در ادارات را از درخواست‌ها و مطا لبات کارگران ذکر کرد و گفت: کار کردن در کشورمان نمی‌صرد، زیرا صرفه‌جویی می‌کند، زیرا این کار باعث می‌شود تا کارها به کارهایی تبدیل شوند که می‌خواهند و می‌فروشند. یا سیگار رویند، زیرا امنیت شغلی می آورد.

پایین بودن حقوق و دستمزد و محروم بودن از بسیاری از موارد قانونی موجب می‌شود تا انگیزه بین جامعه کارگری از بین رود و برای تأمین مخارج زندگی چاره‌ای جز دستفروشی و یا مصرف سیگار نباشد.

شیرافکن عضو کانون عالی شورای کار سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حقوق قانونی و تعیین شده سال جاری در شأن و منزلت کارگر کشور نیست، افزود :حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد در حالی که تورم واقعی در کشور بیش از حد باشد. از ۷۰ درصد است.

وی تورم بالا را از مشکلات جامعه بیان کرد و افزود: باید فکر کرد تا از نگرانی‌های آن‌ها کم کرد.

حقوق از تورم جا ماند

سید هادی ساداتی نژاد رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران نیز با بیان اینکه قوق باید با هزینه‌های زندگی باشد، افزود: ما به افزایش حقوق نداریم، اما انتظار داریم که تورم را نمی‌توان و شروع کرد تا ماشین مخارج خود را تامی نکند. کنند.

وی تورم بالا را برای زندگی جامعه کارگری خطرناک دانست و گفت صدور بخشنامه‌های مت ناقض و تامین اجتماعی از جمله این دغدغه‌ها به شمار می‌رود و از این قانون فراتر رفته است.

کارگر دیروز، سیگار فروشان امروز| کارگری نمی‌صرفد

ساداتی نژاد افزودن بر اساس قانون تامین اجتماعی کارگر و کارفرما باید پایان ماه نسبت به پرداخت اقدام کند، اما اکنون از ابتدایی هر ماه حق بیمه آنها ماه دریا می شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال برای اصلاح 5 قانون تامین اجتماعی و پیگیری شده است و با سه ماه هنوز اجرا نشده است، اضافه می شود: قانون قانون اجتماعی اجتماعی ایجاد ساختمانی مصوبه سال 1386 و تامین تامین کننده مکلف مکلف به پذیرش پذیرش و باید نسبت به پذیرش باشد. به بیمه آن‌ها اقدام شود.

ساداتی نژاد شماره کارگر در بیمه شدن در استان را ۲۰ هزار نفر ذکر کرد.

امنیت شغلی مطالبه کارگران

در علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان این که در هر سطحی برای تحقق مطالبات کار بررسی کر، اظهار داشت: امنیت شغلی او لین و مهم ترین کارها به شمارش می رود و اکنون معیشت شغلی کارگران وضعیت بد ی. قرار دارد .

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که اعضای جامعه کارگری باید برای احقاق حق مطالبه گری داشته باشند، باید تامین اجتماعی را از مشکلات بیان کرد و گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی سازگاری حقوق بازستگان را از دیگر خواسته‌ها ذکر کرد و گفت: ۷۵ درصد از حقوق مناسب سازی شده است.

قراردادهای موقت و سفید امضاء حربه‌های بسیار زیادی از کارفرمایان هر زمانی که بخواهند کار را اخراج کنند و پشتوانه‌های قانونی را برای حمایت از افرادی که بر خلاف قانون‌های تغییر شکل می‌دهند، جلوی این پدیده را بگیرند.

منبع: بازار

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا