اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

احمق بودن ChatGPT از نظر کارشناس هوش مصنوعی!

رادنی بروکس، محقق رباتیک و کارشناس هوش مصنوعی، می‌گوید: «ما از مدل‌های عالی زبان OpenAI که چت ربات ChatGPT بر اساس آن ساخته شده است، استفاده کرده‌ایم.»

بروکس در مصاحبه ای با IEEE Spectrum استدلال می کند که ابزارهای هوش مصنوعی بسیار احمقانه تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم. البته این بدان معنا نیست که در انجام برخی کارهای خارج از ذهن، قابلیت های فناوری مذکور را برای رقابت با انسان در نظر بگیریم.

به طور خلاصه، بروکس این سوال را مطرح می کند: آیا هوش مصنوعی به شکلی از هوش عمومی مصنوعی (AGI) تبدیل می شود؟ آیا او می تواند به سطح فکری مشابه انسان ها برسد و چنین عمل کند؟

Futurism می نویسد، اظهارات بروکس یادآور محدودیت های فعلی هوش مصنوعی است و اشاره می کند که ترکیب خروجی این ابزار چقدر آسان است. به گفته این متخصص هوش مصنوعی، چت ربات هایی مانند ChatGPT به نوعی شبیه انسان طراحی شده اند.

بروکس به IEEE Spectrum گفت: “با بررسی توانایی انسان ها، می بینیم که آنها چه کارهای دیگری می توانند انجام دهند، بنابراین می توانیم به سرعت در مورد آن قضاوت کنیم، اما تعمیم عملکرد به رقابت در مورد سیستم های هوش مصنوعی اعمال نمی شود.”

به عبارت دیگر، اگرچه به نظر می‌رسد مدل‌های زبان توسعه‌یافته کنونی قادر به استنباط منطقی معنا هستند، اما اینطور نیست.

بروکس می گوید: «هوش مصنوعی در ارائه لحن طبیعی صدا و متمایز کردن پاسخ ها بسیار خوب است. این محقق می گوید که هنگام آزمایش مدل های زبان بزرگ برای کمک به کدگذاری مخفی، مشکلات بیشتری پیدا کرده است.

به طور خلاصه، بروکس معتقد است که هوش مصنوعی می تواند در آینده به سطح بسیار چشمگیری از عملکرد دست یابد، اما ما به AGI نخواهیم رسید.

با توجه به خطرات سیستم های هوش مصنوعی که جایگزین انسان می شوند، رویکرد بروکس احتمالا برای آینده بسیاری از مشاغل بهتر خواهد بود.

 

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا