اخبار روز

چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم؟

به گفته پی ام آپ، توسعه بانکی الکترونیکی در نظام بانکی کشور ابزاری جذاب و مهم را وارد زندگی مردم کرد که فواید زیادی داشت و آن کارت بانکی بیش نبود. این کارت ها به منظور حذف انواع مختلفی دارند. فیزیکی اسکناس در معاملات و مبادلات پولی تولید و عرضه می شد سرقت اگر رمز عبور خود را گم یا فراموش کردید، برای دریافت کارت جدید باید آن را قفل کنید.

یکی از راه های مسدود کردن کارت بانکی یا کارت بانکی مراجعه به شعبه بانک اپراتور و پر کردن فرم مربوطه برای مسدود کردن کارت بانکی است.

پس از تکمیل فرم مسدودسازی و تحویل آن به کارمند شعبه بانک، اطلاعات کارت بانکی مورد نظر در سیستم عامل بانک ثبت و تایید می شود و در نهایت کارت مورد نظر مسدود و غیرقابل استفاده می شود.

اگر به دلایلی نمی توانید به شعب مراجعه کنید، می توانید از دستگاه خودپرداز نیز استفاده کنید. به دستگاه خودپرداز بروید، دکمه ثبت نام خودپرداز را فشار دهید، سپس گزینه مسدود کردن کارت بانکی را انتخاب کنید. سپس شماره کارت بانکی مفقود شده را وارد کرده و اولین رمز کارت را ثبت کنید. بنابراین کارت بانکی مسدود شده است.

در غیر این صورت می توانید از موبایل بانک یا اینترنت بانک یا تلفن بانک کنید یا از کد USSD برای مسدود کردن کارت بانکی خود استفاده کنید. در این روش ها گزینه مسدودسازی کارت بانکی را انتخاب کرده و مراحل زیر را تکمیل و ثبت کنید.

از طرفی با استفاده از شماره تلفن بانک برای هر یک از بانک‌های عامل، پس از ارتباط با واحد مربوطه و وارد کردن شماره کارت مورد نظر، اطلاعات هویتی و کد کارت را ثبت و سپس عملیات مسدودسازی را انجام می‌دهد. برای استفاده از این روش، هر یک از بانک های عامل دارای شماره تلفن موارد خاصی وجود دارد که در وب سایت این بانک ها موجود است.

در روش USSD نیز باید در نظر داشته باشید که هر بانک کد USSD خاصی دارد و نیازی به اینترنت نیست.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا