اخبار روز

چگونه می توان از ششمین سرطان شایع پیشگیری کرد؟

به گزارش آنلاین، هپاتیت ویروسی مزمن، بیماری متابولیک کبد، مصرف الکل، سیگار کشیدن، چاقی و قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا مانند آفلاتوکسین از عوامل مستعد کننده سرطان کبد هستند.

ایسنا در پیامی نوشت: مطالعات نشان داده افزایش مصرف برخی از گروه های غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی، به عنوان یک جزء قابل تغییر سبک زندگی، می تواند بر بروز سرطان کبد تأثیر بگذارد. گزارش ها نشان می دهد که عادات غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند بر بروز سرطان کبد تأثیر بگذارد. با این حال، تمرکز بر گروه‌های غذایی خاص می‌تواند به درک نقش عوامل غذایی در خطر ابتلا به سرطان کبد کمک کند و می‌تواند مبنایی برای توصیه‌های غذایی برای پیشگیری از سرطان کبد فراهم کند.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان و موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان اخیرا گزارش هایی در مورد پیشگیری از سرطان کبد از طریق رژیم غذایی و فعالیت بدنی منتشر کرده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف ماهی، قهوه و محصولات لبنی می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. همچنین گزارش شده است که رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات کامل ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، مطالعه ای در مورد ارتباط بین گروه های غذایی خاص مانند غلات (غلات کامل و غلات تصفیه شده)، لوبیا، آجیل، مرغ، تخم مرغ و نوشیدنی های شیرین با سرطان کبد نشان داد که مصرف غلات کامل و حبوبات ارتباط معکوس با سرطان کبد داشتند.

۴۷۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا