اخبار روز

چگونه سئو در رشت می‌تواند کسب و کار شما را تغییر دهد؟/ حقایقی که نمیدانید !

اگر به دنبال استفاده از خدمات سئو در شهر رشت هستید و می‌خواهید یک متخصص سئو را پیدا کنید، با من در این مقاله همسفر شوید. با صرف فقط 5 دقیقه از زمان باارزشتان، اطلاعات مفیدی درباره شروع به کار در زمینه مارکتینگ دیجیتال و سئو در رشت خواهید یافت. من این مسئولیت را به عهده می‌گیرم تا شما بتوانید با خیال راحت اولین قدم‌ها را بردارید.

روش‌های پیدا کردن افراد و شرکت‌های متخصص در سئو در رشت

جستجو بدیهی‌ترین ابزاری است که می‌توانید برای یافتن این افراد و شرکت‌ها استفاده کنید. احتمالا شما نیز با جستجو به این صفحه رسیده‌اید. اما مسئله مهم این است که کدام یک از این شرکت‌ها و متخصصین سئو در رشت می‌توانند به بهبود و رشد کسب و کار شما کمک کنند. در ادامه می‌خواهم این موضوع را کمی بیشتر توضیح دهم.

هم‌اکنون تعدادی شرکت در استان گیلان وجود دارند که خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل آن‌ها را بیابید. سپس باید با مراجعه به سایت‌های آنها یا مطالعه درباره‌ی خدمات و شرایط آن‌ها، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید.

اما چه کسی بهترین انتخاب برای بهینه‌سازی وبسایت من است؟

مواظب باشید که نه توسط قیمت‌های خیلی بالا گول زده شوید و نه توسط قیمت‌های خیلی پایین فریب بخورید. شما باید فهمیده باشید که چه خدماتی می‌خواهید دریافت کنید، تا بتوانید این خدمات را در مقابل قیمت‌هایی که افراد یا شرکت‌ها ارائه می‌دهند، مقایسه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

اگر کسی به شما بگوید که به طور مثال، تا 9 ماه دیگر قادر خواهد بود روزانه 2000 بازدید برای وبسایت شما جذب کند، این ممکن است برای شما نشان دهنده این باشد که این فرد چندان تخصصی در زمینه سئو ندارد؛ چون نتایج سئو فقط تا حدودی قابل پیش‌بینی هستند، یعنی می‌توانیم تا حدودی پیش‌بینی کنیم که این وبسایت پس از چند ماه می‌تواند با کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، مهم نیست که چقدر ما از خودمان مطمئن باشیم یا چقدر تخصص داشته باشیم.

باید تصمیم بگیریم که قرارداد سئو را با کدام گروه از ببندیم: شرکت‌های سئو یا کارشناسان سئو مستقل در رشت؟ در این زمینه سه انتخاب کلیدی در دسترس شما قرار دارد:

انتخاب اول: بستن قرارداد با یک متخصص سئو یا سئو کار فریلنسر در رشت. این گزینه برای بسیاری از کارفرمایان انتخاب محبوبی است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم و با هزینه کمتر به نتایج مطلوب برسند. به این منظور، شما نیاز به یافتن یک متخصص سئو با تجربه و مهارت در رشت دارید.

انتخاب دوم: اعتماد به شرکت‌های سئو در رشت. این گزینه نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد، اما هزینه‌های بیشتری دارد. با این حال، برخی شرکت‌های سئو در ایران عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌توانند به نتایج مطمئنی برسند.

انتخاب سوم: استخدام یک کارشناس سئو برای کار در مجموعه. اگر وبسایت شما نوپاست، ممکن است نیازی به یک کارشناس سئو تمام وقت یا حتی پاره وقت نداشته باشید. با این حال، اگر این کارشناس سئو نیز وظایف دیگری مانند تولید محتوا یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهد، ممکن است این گزینه مفید باشد. ولی باز هم باید توجه داشت که کارشناسی و حرفه‌ای بودن در زمینه سئو نیاز به تخصص و تجربه دارد و نمی‌توان به سادگی به آن دست یافت.

در آخر، مهم است که به خاطر داشته باشید که هر پروژه سئو نیازمند برنامه‌ریزی است. شما باید از مراحل کلی فرآیند سئو آگاه باشید و بدانید که هر متخصص سئو یا شرکت سئو دارای روند کاری خاص خود است.

فرآیند سئوی وب‌سایت شما: مراحل گام به گام!

هر کسب و کار نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و به عنوان یک صاحب کسب‌و‌کار، لازم است که با فرایند کلی سئوی وب‌سایت خود آشنا باشید. هر کارشناس یا شرکتی ممکن است دارای یک روش کار خاص خود باشد. تصویر زیر توضیح مختصر و جامعی از مراحل اجرای یک پروژه سئو ارائه می‌دهد:

مراحل سئو در رشت

در ادامه توضیحات تکمیلی را درباره اطلاعات تصویر برای شما ارائه خواهم کرد، بنابراین اگر با جهان بازاریابی دیجیتال آشنایی کمی دارید، این فرایند برای شما گیج کننده نخواهد بود.

  • گام اول: مشاوره و بررسی سایت: در این مرحله، شما با یک متخصص سئو یا یک شرکت سئو تماس برقرار می‌کنید تا جلسه حضوری (اگر در رشت هستید) یا آنلاین (اگر در سایر نقاط ایران هستید) داشته باشید. قبل از این جلسه، سایت شما را بررسی خواهند کرد تا با آن بیشتر آشنا شوند.
  • گام دوم: توسعه استراتژی و ارائه پروپوزال سئو: این گام معمولاً در جلسه دوم یا سوم اتفاق می‌افتد. در ابتدا، با استفاده از سوال و جواب، نیازهای شما را با توجه به بازار و سایت‌های رقبای شما بررسی می‌کنند و سپس بر اساس کلیدواژه‌های اصلی و اولویت‌ها و نیازهای شما، یک استراتژی طراحی می‌کنند. برای پروژه‌های بزرگتر، ممکن است نیاز به ارائه یک پروپوزال کامل باشد.
  • گام سوم: بهبود فنی وب‌سایت و اجرای سئوی فنی: این مرحله شامل یک سری از فعالیت‌هایی است که به سئوی فنی معروف هستند و عمدتاً به موارد فنی، اصلی و زیرساختی مربوط می‌شوند. این فرایند معمولاً بین 15 تا 60 روز طول می‌کشد.
  • گام چهارم: تهیه استراتژی محتوا و راهبرد لینک‌سازی: هر وب‌سایت برای توسعه و رقابت به یک برنامه خاص خود نیاز دارد. تولید محتوا و ایجاد لینک‌ها، اجزای اصلی این فرایند هستند که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کارایی و سودآوری هستند.
  • گام پنجم: ساخت تقویم محتوا و برنامه: وقتی استراتژی محتوای خود و راهبرد لینک‌سازی را مشخص کردید، حال باید زمان‌بندی و برنامه‌ریزی را انجام دهید. در این مرحله، یک برنامه هفتگی یا ماهانه برای انتشار محتوا و ایجاد لینک‌ها تهیه می‌شود تا فعالیت‌ها به طور منظم پیش رود.
  • گام ششم: استراتژی سئو و مدیریت محتوا: گام‌های پنجم و ششم به صورت مداوم باید انجام شوند. این مرحله بیانگر اجرای برنامه است و دارای اهمیت بالایی است.
  • گام صفر: طراحی یا بازطراحی وب‌سایت: اگر هنوز وب‌سایتی ندارید یا قصد دارید وب‌سایت خود را بازطراحی کنید یا تغییراتی در قالب آن ایجاد کنید، این مرحله نیز به فهرست کارهای شما اضافه خواهد شد.

چقدر هزینه سئو و دستمزد آن است؟

برای این پرسش جواب مطلقی وجود ندارد، هزینه‌های لازم برای سئو، مانند هزینه‌های تولید محتوا، ساخت لینک، ابزارها و … بطور کامل به وب‌سایت شما، میزان رقابت در کسب‌و‌کارتان و همچنین اهداف و انتظارات شما وابسته است.

دستمزد سئوکار نیز به صورت کامل به پروژه مرتبط است و خدماتی که باید برای وب‌سایت شما ارائه شود، برخی وب‌سایت‌ها نیاز به کار بیشتری دارند یا با رقابت سختی مواجه هستند و برخی پروژه‌ها زمان کمتری می‌طلبند و بازار آنها چندان رقابتی نیست، بنابراین دستمزد در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها طبیعتا کمتر است.

انتخاب درست شرکت سئو یا سئوکار در رشت

سئو یکی از بخش‌های مهم و حیاتی دیجیتال مارکتینگ است که نقش بزرگی در رشد و پیشرفت هر وبسایتی ایفا می‌کند. در رشت نیز، با وجود رشد روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین، نیاز به سئو و بازاریابی آنلاین در حال افزایش است.

این مقاله با ارائه یک دیدگاه مرحله به مرحله و ساده، گام‌های سئو را برای سایت شما توضیح داده، از بررسی و مشاوره اولیه، تا طراحی استراتژی، بهبود فنی سایت، تولید محتوا، لینک سازی و طراحی یا بازطراحی سایت. هر چند هزینه‌های سئو و دستمزد آن به متغیرهای مختلفی مانند نوع سایت، سطح رقابت و اهداف کسب‌وکار شما بستگی دارد، اما این سرمایه‌گذاری ضروری برای دستیابی به موفقیت آنلاین است.

در نهایت، سئو نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان وبسایت شما کمک می‌کند، بلکه با ساخت یک تجربه کاربری بهتر، به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار نیز کمک می‌کند؛ همچنین انتخاب همکاری با سئوکار و یا شرکت سئو در رشت تماما به انتخاب شما و نوع پروژه بستگی دارد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا