عمومی

چگونه حساب اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم + دانلود داده‌های اینستاگرام

این روز‌ها اینستاگرام یکی از فضا‌های محبوب در بین شبکه‌های اجتماعی است. اما ممکن است شما بخواهید برای مدتی از این محیط فاصله بگیرید. به خود استراحت دهید و به طبیعت و گشت و‌گذار بروید. چشمان و روح و روان شما به دیدن مناظر واقعی نیاز دارد. اصلاً ممکن است خود را معتاد به فضای اینستاگرام می‌دانید اما امتحان‌های پایان ترم شما شروع شده و دنبال راهی هستید که مقداری از فضای مجازی به خصوص اینستاگرام فاصله بگیرید. نگران عکس‌ها و فیلم‌های خود نباشید!

شما می‌توانید برای همیشه پیج خود را پاک کنید و یا می‌توانید به طور موقت آن را غیر فعال کنید. در حالت اول تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد اما در حالت دوم یعنی دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت، باعث می‌شود که برای مدتی پیج شما غیر فعال شده و از دید کاربران دیگر مخفی شود. عکس‌ها، فیلم‌ها و هر پست و پیامی که دارید در پایگاه داده اینستاگرام ذخیره می‌ماند تا شما مجدداً با لاگین کردن به اینستاگرام بازگردید.

چگونه حساب اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم + دانلود داده‌های اینستاگرام

حال در ادامه می‌گوییم که چگونه موقتاً دی اکتیو اینستاگرام خود را انجام دهید. یک راه بیشتر برای غیر فعال کردن موقت اینستاگرام وجود ندارد. آن هم وارد شدن به اینستاگرام از طریق وب است. قبل از انجام آن خیالتان راحت باشد که محتوای پیج شما شامل عکس‌ها، فیلم‌ها، فالور‌ها، دایرکت‌ها، همه و همه دست نخورده باقی خواهد ماند.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است به داده‌های اینستاگرام خود احتیاج پیدا می‌کنید اما پس از غیر فعال کردن اینستاگرام خود نمی‌خواهید مجدداً به آن بازگردید یک راه وجود دارد. آن هم دانلود داده‌های اینستاگرام است. پس قبل از دی اکتیو اینستاگرام خود، داده‌های آن را دانلود کنید. ما در این مقاله روش‌های مختلف دانلود داده‌ها از طریق رایانه، اپلیکیشن اینستاگرام و مرورگر تلفن همراه را به شما آموزش می‌دهیم.

1- چگونه داده‌های اینستاگرام خود را دانلود کنیم؟

اگر به فکر دی اکتیو اینستاگرام خود هستید اما داده‌ها و اطلاعات آن را لازم دارید پس قبل از هر کاری باید داده‌های اینستاگرام خود را دانلود کنید. عکس‌ها و فیلم‌های خود را داشته باشید چون ممکن است در طول دوره‌ای که با اینستاگرام خود خداحافظی می‌کنید به اطلاعات آن احتیاج پیدا کنید. بنابراین برای دانلود داده‌ها مراحل زیر را انجام دهید.

1-1- دانلود داده‌ها به وسیله رایانه

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید، به قسمت پروفایل خود رفته و روی Setting یا تنظیمات کلیک کنید.
  2. قسمت Privacy and Security را باز کنید.
  3. در این مرحله قسمت Data Download را باز کرده و بر روی Request Download کلیک کنید.
  4. در این قسمت باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس بر روی Next کلیک کنید.
  5. رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید. حال گزینه Request Download را کلیک کنید.
  6. در این مرحله اینستاگرام ایمیلی را که حاوی لینک دانلود است برایتان ارسال می‌کند بنابراین به حساب ایمیل خود وارد شوید و ایمیلی که از سمت اینستاگرام گرفته‌اید را باز کنید. روی لینک دانلود داده‌های اینستاگرام کلیک کنید، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

 

1-2- دانلود داده‌ها به وسیله اپلیکیشن اینستاگرام

  1. به حساب کاربری وارد شده و به قسمت پروفایل خود بروید.
  2. نماد سه خطی که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد را لمس کنید. سپس به قسمت Setting یا تنظیمات بروید.
  3. حال به قسمت Security یا امنیت رفته و سپس روی Download Data یا بارگیری داده‌ها ضربه بزنید.
  4. در این قسمت باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. حال روی Request Download یا درخواست بارگیری ضربه بزنید.
  5. در این مرحله رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کنید. روی Next ضربه بزنید، سپس Done را انتخاب کنید.
  6. اینستاگرام لینکی را جهت دانلود داده‌هایتان به ایمیل شما ارسال کرده است. ایمیل خود را باز کنید و روی لینک کلیک کرده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

 

1-3- دانلود داده‌ها از طریق مرورگر تلفن همراه

  1. به سایت Instagram وارد شوید.
  2. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. به قسمت پروفایل خود بروید.
  4. وارد settings یا تنظیمات شوید. سپس Security را انتخاب کنید.
  5. به قسمت Data download رفته و روی Request Download ضربه بزنید.
  6. در این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس روی Next ضربه بزنید.
  7. در اینجا باید رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کنید.
  8. حال روی درخواست دانلود ضربه بزنید.
  9. یک ایمیل حاوی لینک جهت داده‌های اینستاگرام خودتان دریافت می‌کنید. روی لینک کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

چگونه حساب اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم + دانلود داده‌های اینستاگرام

 

2- مراحل دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت

اگر می خواهید اینستاگرام خود را برای مدتی کوتاه و به صورت موقت غیر فعال کنید باید مراحل زیر را برای دی اکتیو اینستاگرام خود انجام دهید.

1- ابتدا وارد سایت اینستاگرام به نشانی زیر شوید.

https://instagram.com/

2- نام کاربری، موبایل یا ایمیل خود را در کادر اول و رمز عبور خود را در کادر دوم وارد کنید. دکمه Log In را بزنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

3- بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه profile را انتخاب کنید. به صفحه پروفایل خود وارد می‌شوید.

4- حال بر روی قسمت edit profile را کلیک کنید.

5- در انتهای صفحه و سمت راست بر روی عبارت Temporarily Disable my Account کلیک کنید.

6- در قسمت why are you disabling your account علت ترک موقت خود از اینستاگرام را مشخص کنید.

7- در قسمت password رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.

8- روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید. در این مرحله دی اکتیو اینستاگرام شما به خوبی انجام شده است و حساب شما موقتاً غیر فعال شده است. اما به محض وارد کردن مجدد نام کاربری و رمز عبور دوباره حساب کاربری شما فعال می‌شود.

اگر کسب و کاری در اینترنت راه انداخته‌اید و به دلیل پیشرفت محدود یا عدم پیشرفت در کارتان می‌خواهید حساب کاربری خود را غیر فعال کنید یا از طریق دی اکتیو اینستاگرام می‌خواهید قید کار را بزنید؛ لطفاً کمی صبر کنید و شتاب‌زده عمل نکنید.

شما تا جایی از کار را خوب پیش رفته‌اید، تصمیم گرفته‌اید، کمی پشتکار داشته‌اید و مقداری حوصله و زمان صرف کرده‌اید. باید به این موضوع آگاه باشید که به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک باید در زمان بسیار صرفه‌جویی کنید و جا نزنید. شما باید بتوانید هر چه سریعتر جای پای خود را در مارکت آنلاین سفت کنید تا از رقبایتان عقب نیفتید. زمان برای شما صبر نمی‌کند!

ممکن است گاهی به دلیل نداشتن بودجه‌ی کافی به این فکر کنید که با هزینه‌ی کمتر، کار‌ها را خودتان انجام دهید، اما در اینجا شما ارزش زمان را در نظر نگرفته‌اید. دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین همانطور که گفتیم به مراتب هزینه‌ی کمتری نسبت به تبلیغات سنتی روی دوش شما می‌گذارد، در نتیجه به راحتی می‌توانید با صرفه‌جویی در سایر هزینه‌های اضافی، بودجه‌ای برای خدمات دیجیتال مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

آژانس‌های حرفه‌ای مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با هزینه‌ای متناسب با بودجه و نیاز شما، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند شما را به یک برند در زمینه فروش خود در اینستاگرام برساند. بنابراین قبل از دی اکتیو اینستاگرام خود کمی جست و جو کنید و کسب و کار خود را به یک متخصص بسپارید.

آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) با ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی تمامی خدمات سئو، کسب و کار کوچک شما را در فضای آنلاینی مثل اینستاگرام توسعه می‌دهد و فروش آنلاینتان را چندین برابر می‌کند.

چگونه حساب اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم + دانلود داده‌های اینستاگرام

در شبکه‌های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می‌توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئو‌های آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید دانش خودتان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا