اخبار روز

چگونه بلاک اینستاگرام را حذف کنم؟

قابل بلاک شدن در اینستاگرام یکی یکی از ناخوشایندترین اتفاقات این شبکه اجتماعی است که می تواند دردسرهای زیادی را برای کاربران عادی یا صاحبان صفحات عمومی و مدیران شرکت ها ایجاد کند. راه های مختلفی برای رفع بلاک اینستاگرام و جلوگیری از تکرار آن وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دلیل مسدود شدن اینستاگرام

به گزارش دیجیاتو، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام مرور اینستاگرام ناگهان متوجه شوید که دیگر نمی توانید پست ها را لایک کنید، کامنت بگذارید یا دیگران را دنبال کنید.

معمولاً در چنین شرایطی با پیام «Action Blocked» مواجه می شوید که نشان می دهد در اینستاگرام بلاک شده اید. در چنین مواردی، اینستاگرام فعالیت های حساب کاربری شما را محدود کرده است زیرا فعالیت ها مشکوک تلقی می شوند یا قوانین داخلی آن را نقض می کنند.

یکی از مهمترین دلایل بلاک شدن در اینستاگرام: فعالیت بیش از حد نقل شده. به عنوان مثال، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین اکانت را فالو کنید یا تعداد لایک و کامنت نسبتا بالایی داشته باشید، حساب شما مشکوک تلقی می شود و ممکن است برای مدتی نتوانید به عملکردهای اولیه این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشید.

رفع فوری بلاک اینستاگرام

نقض قوانین داخلی اینستاگرام یکی دلیل مهم دیگری برای پیام “عمل مسدود شده” ظاهر می شود. لطفا توجه داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن های جذب فالوور یا لایک خودکار ممنوع است و باعث محدود شدن اکانت شما می شود.

ارسال پیام های نادرست، به اشتراک گذاری تصاویر یا فیلم های نامناسب، توهین به سایر کاربران یا نظرات آنها و استفاده از هشتگ های غیرمجاز از دیگر فعالیت های ممنوعه اینستاگرام است.

حتی اکانت های تازه ایجاد شده هم گاهی محدودیت هایی دارند و احتمال بیشتری برای دریافت پیام خطا دارند. اگر برای مدت طولانی وارد حساب کاربری خود نشده اید یا از حساب خود استفاده نکرده اید، احتمالاً هنگام راه اندازی مجدد فعالیت با محدودیت هایی روبرو خواهید شد. توجه داشته باشید که در این صورت نیازی به تدابیر خاصی نیست و محدودیت های اعمال شده به مرور زمان برداشته می شود.

انواع بلاک در اینستاگرام

جالب است بدانید زمانی که در اینستاگرام بن می شوید ممکن است با پیام های مختلفی مواجه شوید که هر کدام به دلیل خاصی اشاره می کنند.

به علاوه نحوه رفع گرفتگی در هر مورد کمی متفاوت است و گاهی لازم نیست مسیر خاصی را طی کنید و فقط کمی صبر کنید. در زیر برخی از پیام‌های خطای رایج اینستاگرام که ممکن است کاربران با آن‌ها مواجه شوند، آورده شده است.

پیام «ممنوع موقت اقدام» یا «شما موقتاً مسدود شده‌اید» معمولاً در شرایطی ظاهر می‌شود که کاربر قوانین داخلی اینستاگرام را نقض کرده باشد. این وضعیت به طور موقت رخ می دهد و پس از مدت کوتاهی به طور خودکار به حالت عادی باز می گردد.

البته لازم به ذکر است که اولاً زمان لازم برای رفع محدودیت ها کمتر است و با نقض مکرر قوانین این امر افزایش می یابد. زمان تقریبی مورد نیاز برای رفع گرفتگی در این حالت معمولاً بین چند ساعت تا یک روز کامل است.

چگونه بلاک اینستاگرام را حذف کنم؟

چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟

گاهی اوقات، پس از مشاهده پیام “عمل مسدود شده”، از شما خواسته می شود که در آن محدودیت های اعمال شده بر روی حساب کاربری برداشته شود. این زمان معمولا بین 24 تا 48 ساعت متغیر است.

در صورت مشاهده چنین پیامی به این معنی است که احتمالا برای چندمین بار قوانین داخلی را زیر پا گذاشته اید و به همین دلیل جریمه شده اید. توجه داشته باشید که اگر پیام خطا زمان خاصی را برای حذف قفل مشخص نکرده باشد، ممکن است از چند ساعت تا چند هفته طول بکشد.

در نهایت، پیام «اکانت شما به دلیل نقض شرایط خدمات ما غیرفعال شده است» نشان دهنده بدترین نوع بلاک در اینستاگرام است. این پیام در صورتی ظاهر می شود که چندین بار قوانین را نقض کرده باشید یا یکی اگر روی اجسام بسیار حساس قدم گذاشته اید، این ظاهر می شود.

معمولا در چنین حالتی حساب کاربری برای همیشه مسدود می شود و به مرور زمان به حالت قبلی خود بر نمی گردد. پس در صورت مواجه شدن با چنین پیامی بهتر است منتظر نمانید و سریعا به روش های ذکر شده در قسمت بعدی برای رفع انسداد اقدام کنید.

نحوه باز کردن قفل در اینستاگرام

اگر بعد از گذشت چندین روز همچنان متوجه محدودیت هایی در حساب کاربری خود شدید، بهتر است با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. اگر خطای خاصی از طرف شما وجود نداشته باشد، ارسال یک پیام ممکن است به شما کمک کند تا ببینید که وضعیت به حالت عادی باز می گردد. برای این کار کافیست مسیر زیر را برای ثبت درخواست پشتیبانی دنبال کنید.

  • پس از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، روی نماد همبرگر در گوشه صفحه کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد به بخش “Help” رفته و سپس بر روی گزینه “گزارش مشکل” کلیک کنید.
  • پس از ثبت درخواست خود، روی دکمه “ارسال” کلیک کنید تا پیام شما به تیم پشتیبانی اینستاگرام ارسال شود.
  • اگر از نسخه وب اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید با کلیک روی گزینه More در گوشه صفحه به گزینه Report a Problem دسترسی داشته باشید.

چگونه بلاک اینستاگرام را حذف کنم؟

چگونه بلاک اینستاگرام را در اپلیکیشن موبایل حذف کنیم

در زیر نمونه ای از متن انگلیسی برای رفع انسداد در اینستاگرام آمده است. البته می توانید با نوشتن توضیحات بیشتر مشکل خود را با جزئیات بیشتر توضیح دهید.

To the Instagram Support Team
I am reaching out to address an issue concerning the suspension of my Instagram account. I am confident that this may be a misunderstanding, as I have made it a point to adhere to all community guidelines and have not engaged in any activities such as spamming or harassing other users. I would greatly appreciate your assistance in resolving this matter.

روش‌های دیگری که می‌توانند به رفع انسداد اینستاگرام کمک کنند عبارتند از: حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام، ویرایش شرح بیو، و خروج از حساب کاربری و ورود مجدد به حساب کاربری. البته در بیشتر موارد بعد از ۴۸ ساعت مشکل به صورت خودکار برطرف می شود و نیازی به انجام کار خاصی نیست. البته اگر همچنان با محدودیت مواجه هستید، بهتر است روش اول را انتخاب کنید (به تیم پشتیبانی پیام دهید) و سپس راه های دیگر را امتحان کنید.

جلوگیری از تکرار بلوک

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، معمولاً زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام دلیل اصلی بن شدن در اینستاگرام است. به همین دلیل بهتر است با قوانین این شبکه اجتماعی آشنا شوید و سعی کنید آنها را رعایت کنید. همچنین توصیه می شود از ابزارهای اتوماسیون مانند برنامه های جذب فالوور خودکار دوری کنید.

چگونه بلاک اینستاگرام را حذف کنم؟

از آنجایی که کاربران ایرانی از ابزارهای تغییر IP برای دسترسی به اینستاگرام استفاده می کنند، گاهی ممکن است این شبکه اجتماعی به موقعیت جغرافیایی افراد حساس باشد. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام اتصال از IP ثابت کشور استفاده کنید تا احتمال بروز مشکل کاهش یابد.

دیپلم

بلاک شدن در اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که اصلی ترین آن نقض قوانین داخلی این شبکه اجتماعی است. هرزنامه، استفاده از برنامه های جانبی و فعالیت بیش از حد نیز می تواند منجر به این شرایط شود. روش های مختلفی برای رفع انسداد اینستاگرام وجود دارد. موثرترین آنها ارسال پیام به تیم پشتیبانی و توضیح وضعیت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا