اخبار روز

چگونه اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

به گفته پی ام آپ، به نوان یک کاربر مکرر اینستاگرام، این که ناگهان از حساب کاربری خود خارج شده‌اید، می‌تواند خسته کننده باشد. چه به این دلیل باشد که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا یک حساب کاربری غیرفعال شده است، روند بازیابی حساب اینستاگرام شما می تواند دلهره آور به نظر برسد.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم

بازیابی اکانت اینستاگرام شامل فرآیند بازیابی دسترسی به حساب شما پس از قفل، غیرفعال شدن یا هک شدن آن است. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، مانند نقض مشکوک دستورالعمل های انجمن اینستاگرام، فراموشی رمز عبور یا فعالیت مشکوک در حساب شما. صرف نظر از دلیل این غیرفعال سازی، روند بازیابی حساب شما می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.

دلایلی که ممکن است حساب شما غیرفعال شده باشد

دلایل مختلفی برای غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام شما وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل، نقض دستورالعمل های انجمن اینستاگرام است. اینستاگرام سیاست های سختگیرانه ای در رابطه با انواع محتوایی که می توان در پلتفرم خود منتشر کرد، از جمله برهنگی، سخنان مشوق عداوت و تنفر و آزار و اذیت اگر این دستورالعمل ها را نقض کنید، ممکن است حساب شما غیرفعال شود.

دلیل دیگری که ممکن است حساب شما غیرفعال شده باشد، فعالیت مشکوک است. این ممکن است شامل ارسال هرزنامه، استفاده از ربات‌ها برای ایجاد لایک یا فالوور یا اشتراک‌گذاری محتوای نامناسب باشد. اینستاگرام دارای الگوریتم هایی برای تشخیص فعالیت های مشکوک است و اگر اکانت شما پرچم دار باشد، ممکن است غیرفعال شود.

بیشتر بخوانید: چگونه تاریخچه جستجو را از حساب خود حذف کنیم گوگل روشن؟

در نهایت، ممکن است حساب شما به دلیل نقض امنیتی غیرفعال شده باشد. اگر شخصی به حساب شما دسترسی غیرمجاز پیدا کند، اینستاگرام ممکن است حساب شما را غیرفعال کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

مراحل بازیابی اکانت اینستاگرام

اگر حساب شما غیرفعال شده است یا نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای بازیابی حساب خود انجام دهید.

سعی کنید رمز عبور خود را بازنشانی کنید

اگر برای ورود به حساب کاربری خود مشکل دارید، اولین کاری که باید امتحان کنید این است که رمز عبور خود را بازنشانی کنید. برای انجام این کار، کافی است روی پیوند “رمز عبور خود را فراموش کرده ام” در صفحه ورود کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. اینستاگرام برای شما ایمیلی ارسال می‌کند که حاوی دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تنظیم مجدد رمز عبور است.

فرم بازیابی حساب را پر کنید

به گزارش Event24، اگر بازنشانی رمز عبور کارساز نبود، گام بعدی تکمیل فرم بازیابی حساب کاربری است. این فرم برای تأیید هویت شما و اثبات اینکه شما مالک واقعی حساب هستید استفاده می شود. برای دسترسی به فرم، به مرکز راهنمایی اینستاگرام بروید و «مرکز» را انتخاب کنید حریم خصوصی و “امنیت” را انتخاب کنید. از آنجا روی «گزارش چیزی» و سپس «حساب‌های هک‌شده» کلیک کنید. برای تکمیل فرم و ارسال آن به اینستاگرام، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

منتظر پاسخ اینستاگرام باشید

پس از ارسال فرم بازیابی حساب، باید منتظر پاسخ اینستاگرام باشید. این می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. اینستاگرام ارسالی شما را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا به شما اجازه دسترسی به حساب شما را می دهد یا خیر.

فرم بازیابی حساب را پر کنید

هنگام تکمیل فرم بازیابی حساب، مهم است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری ارائه دهید تا ثابت کنید که مالک واقعی حساب هستید. این ممکن است شامل نام کامل، نام کاربری، آدرس ایمیل شما باشد، شماره تلفن و شناسنامه دولتی همچنین باید توضیح مفصلی در مورد اینکه چرا نمی توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید، از جمله اسکرین شات ها یا شواهد مربوطه ارائه دهید.

توجه به این نکته ضروری است که اینستاگرام ممکن است درخواست بازیابی اکانت شما را رد کند، اگر باور نداشته باشد که شما مالک قانونی حساب هستید. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید برای تصمیم ما تجدیدنظر کنید یا راه‌های جایگزین برای دسترسی مجدد به حسابتان را بررسی کنید.

نحوه تجدیدنظر در مورد درخواست بازیابی حساب رد شده

اگر درخواست بازیابی حساب شما رد شد، می‌توانید درخواست تجدیدنظر در مورد تصمیم خود کنید. برای انجام این کار، به مرکز راهنمایی اینستاگرام برگردید و “مرکز حریم خصوصی و امنیت” را انتخاب کنید. از آنجا روی «گزارش چیزی» و سپس «حساب‌های هک‌شده» کلیک کنید. برای ارسال درخواست تجدیدنظر و ارائه اطلاعات اضافی که هویت و مالکیت حساب شما را ثابت می کند، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای جلوگیری از غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام خود در آینده، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن حساب خود انجام دهید.

از رمز عبور قوی استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ امنیت اکانت اینستاگرام خود استفاده از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد است. از استفاده از کلمات یا عبارات رایج خودداری کنید و از ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم استفاده کنید.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

احراز هویت دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی اضافه شده است که از شما می‌خواهد علاوه بر رمز عبور، یک کد نیز وارد کنید. تلفن یا پست الکترونیک کشتی های خودکار نیز وارد می شوند. این می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب شما کمک کند.

دستورالعمل های انجمن اینستاگرام را دنبال کنید

برای جلوگیری از غیرفعال شدن حساب خود به دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام، لطفاً خط‌مشی‌های محتوای آن‌ها را بخوانید و دنبال کنید. این شامل پرهیز از برهنگی، سخنان نفرت انگیز و آزار و اذیت است.

نکاتی برای ایمن نگه داشتن حساب کاربری

به غیر از مراحل ذکر شده در بالا، چندین نکته و بهترین روش دیگر برای ایمن نگه داشتن حساب اینستاگرام شما وجود دارد.

نکته 1: مراقب فعالیت های مشکوک باشید. اگر متوجه فعالیت مشکوکی در حساب خود شدید، مانند ورود غیرمجاز یا تغییرات در نمایه خود، فوراً برای محافظت از حساب خود اقدام کنید.

نکته 2: ایمیل و شماره تلفن خود را به روز نگه دارید. حتما ایمیل و شماره تلفن خود را در اکانت اینستاگرام خود به روز نگه دارید. این به شما امکان می دهد اعلان های مهم را دریافت کنید و در صورت لزوم رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

نکته 3: رمز عبور خود را به اشتراک نگذارید. در نهایت، هرگز رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید، حتی اگر آنها ادعا می کنند که برای اینستاگرام کار می کنند یا دلایل قانونی دیگری برای نیاز به رمز عبور شما دارند.

سوالات متداول بازیابی اکانت اینستاگرام

س: بازیابی اکانت اینستاگرام چقدر طول می کشد؟

پاسخ: فرآیند بازیابی اکانت اینستاگرام بسته به پیچیدگی مورد ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

س: اگر آدرس ایمیل خود را فراموش کنم می توانم حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنم؟

پاسخ: اگر آدرس ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب اینستاگرام خود را فراموش کرده اید، ممکن است بازیابی حساب خود دشوارتر باشد. با این حال، می توانید سعی کنید فرم بازیابی حساب را تکمیل کنید و تا حد امکان اطلاعات بیشتری برای اثبات هویت خود ارائه دهید.

روش های جایگزین برای دسترسی مجدد به حساب خود

اگر مراحل ذکر شده در بالا جواب نداد، راه‌های جایگزینی برای دسترسی مجدد به حساب اینستاگرام شما وجود دارد. اینها شامل تماس با پشتیبانی اینستاگرام از طریق ایمیل یا رسانه ها شبکه های اجتماعی یا از یک سرویس بازیابی حساب شخص ثالث کمک بگیرید.

نتیجه

بازیابی اکانت اینستاگرام می تواند یک فرآیند خسته کننده و زمان بر باشد، اما با کمی صبر و پشتکار می توانید دوباره به اکانت خود دسترسی پیدا کنید. با دنبال کردن مراحل این راهنما و اجرای بهترین روش ها برای امنیت حساب، می توانید از غیرفعال شدن حساب خود در آینده جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که همیشه اعتبار ورود خود را ایمن نگه دارید و مراقب هرگونه فعالیت مشکوک در حساب خود باشید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا