عمومی

چگونه از خدمات بروکر آمارکتس استفاده کنیم؟

آمارکتس

بروکر آمارکتس

تمامی افراد برای فعالیت و انجام معاملات در بازار بزرگ فارکس، نیازمند استفاده از بروکر (کارگزار) هستند، بنابراین برای موفقیت در این بازار، باید به‌دنبال کارگزاری‌های معتبری باشید که خرید‌وفروش امنی را برای شما فراهم کنند. آمارکتس یکی از معدود بروکرهای معتبری محسوب می‌شود که نه‌تنها در تمامی دنیا اعتبار بالایی دارد، بلکه چندی پیش وارد بازار ایران شد و با پشتیبانی از زبان فارسی، میزبان معامله‌گران ایرانی است. با توجه به اهمیت کارگزارهای معتبر در بازار فارکس و نیاز کاربران ایرانی به آن‌ها، در این نوشته به معرفی و بررسی یکی از بروکرهای معتبر فارسی‌زبان می‌پردازیم. برای این کار ابتدا با ماهیت بروکر آشنا می‌شویم و سپس بروکر آمارکتس را همراه با ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار می‌دهیم، بنابراین اگر شما هم یک فعال ایرانی حوزۀ فارکس هستید یا قصد آشنایی بیشتر با این بازار را دارید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

بروکر (کارگزار) چیست؟

به دسته‌ای از شرکت‌های مالی که دسترسی تریدرها به بازار فارکس را ایجاد می‌کنند، بروکر (کارگزار) می‌گویند. درواقع کارگزارها ابزاری هستند که امکان خریدوفروش را در این بازار برای معامله‌گران فراهم می‌کنند. در حقیقت فارکس بازاری برای مبادلات ارزی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ است، به همین دلیل در گذشته، تنها بانک‌ها، شرکت‌ها، سرمایه‌داران برجسته و صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانایی انجام معامله در این بازار بزرگ را داشتند. اما در دهه‌های اخیر، با ورود کارگزارها، بستر لازم برای ورود معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شخصی نیر فراهم شد.

  • اعتبار کارگزاری فارکس

به‌طور کلی، اعتبار کارگزاری‌ها بر پایۀ دو معیار اصلی سنجیده می‌شود؛ داشتن رگولاتوری‌های معتبر و سابقۀ فعالیت در بازار فارکس، این فاکتور اساسی در اعتبار بروکرهای این بازار هستند.

  • ملاک‌های انتخاب کارگزاری فارکس

برای انتخاب بهترین کارگزاری فارکس در ایران، باید نحوۀ ارزیابی و ملاک‌های مهم در این مورد را بشناسیم؛ سابقه فعالیت، رگولاتوری، تنوع حساب‌ها، میزان کارمزد، کیفیت پشتیبانی فارسی‌زبان، پلتفرم‌های معاملاتی، سرعت انجام معاملات، بونوس‌ها و طرح‌های تشویقی و… مهم‌ترین این فاکتورها هستند. توضیحات بیشتر این ملاک‌های انتخاب را  در مقاله جامع معرفی بروکر آمارکتس ارائه خواهیم داد؛ تنها نکتۀ قابل ذکر این است که آمارکتس، کارگزاری که در این نوشته به معرفی آن می‌پردازیم، مانند بسیاری دیگر از کارگزارهای ایرانی دارای رگولاتوری FSA است.

بروکر آمارکتس

برخلاف درصد بالایی از کارگزاری‌‌های فعال در ایران که از نظر پشتوانۀ جهانی اعتبار لازم را ندارند و امکان کلاه‌برداری در آن‌ها وجود دارد، آمارکتس یکی از معدود بروکرهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که در سطح جهانی نیز از اعتبار بالایی میان معامله‌گران برخوردار است. بروکر آمارکتس که به‌واسطۀ اعتبار جهانی خود، با ورود به ایران مورد استقبال تریدرها قرار گرفت، در سال 2007 میلادی، تأسیس شده‌است. این بروکر تحت حمایت Financial Comission است و با بیمه‌کردن تریدرها برای اولین‌بار در ایران، نظر آن‌ها را به خود جلب کرد. شیوۀ کاری بیمه این‌گونه است که درصورت بروز مشکل برای بروکر AMarkets، تا سقف 20 هزار دلار غرامت به کاربران تعلق می‌گیرد.

حساب های بروکر آمارکتس

در کنار قابلیت بیمه تریدرها، این بروکر برای فعالیت در ایران رگولاتوری معتبر FSA را دریافت کرده‌است تا مشتریان حس امنیت بیشتری داشته‌باشند. این کارگزاری دارای پشتیبانی آنلاین 24ساعته نیز هست که بلافاصله پس از ثبت‌نام، جهت پاسخ به پرسش‌های احتمالی، با شما تماس خواهند گرفت. خدمات 24ساعتۀ پشتیبانی بروکر آمارکتس در 7 روز هفته و رفتار بسیار دوستانه با مشتریان، تریدرهای ایرانی را جذب این کارگزاری معتبر کرده‌است.

  • سایت بروکر آمارکتس

با توجه به این‌که وب‌سایت اصلی این کارگزاری چندین‌بار توسط نهادهای اینترنتی مسدود شده‌، پیدا کردن آدرس اصلی بروکر AMarkets را دشوار کرده‌‌است. این موضوع احتمال کلاهبرداری توسط وب‌سایت‌های جعلی را افزایش می‌دهد، بنابراین اهمیت دارد که منبع معتبری را درنظر داشته‌ باشید تا لینک وب‌سایت اصلی این بروکر را پس از هر بار بسته‌شدن، در اختیار شما قرار دهد.

  • انواع حساب

در کارگزاری آمارکتس، سه حساب مجزا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که موارد زیر هستند:

  1. حساب فیکس (با اسپرد ثابت)؛
  2. حساب استاندارد؛
  3. حساب ECN.

برای اولین واریز در حساب‌های فیکس و استاندارد به 100 دلار و در حساب ECN به حداقل 200 دلار نیاز دارید. حداکثر لوریج نیز در حساب فیکس و استاندارد 1:1000 و در ECN مقدار1:200 است.

گفتنی است که ECN به معنای شبکۀ ارتباطات الکترونیکی که مخففی از «Electronic Communication Network» محسوب می‌شود، یک بورس رایانه‌ای است که در بازار فارکس، وظیفۀ ایجاد دسترسی کاربران به یکدیگر را برعهده دارد. ارائه‌ی حساب ECN در کارگزاری AMarkets با واریز اولیه اندک 200 دلاری، یکی از مزیت‌های فوق‌العادۀ آن به‌حساب می‌آید.

  • حساب اسلامی

وجود حساب اسلامی در آمارکتس، یکی از مزیت‌های برجستۀ آن نسبت به بسیاری از بروکرهای فارسی‌زبان دیگر است، چراکه پیدا کردن کارگزارهایی که حساب اسلامی را بدون کمیسیون و محدودیت زمانی ارائه دهند، بسیار دشوار خواهد بود. ضمن این‌که ارائه حساب اسلامی روی ECN، از قابلیت‌های بسیار کم‌نظیر در میان بروکرهای بازار فارکس محسوب می‌شود.

استفاده از بروکر آمارکتس

استفاده از بروکر آمارکتس دارای مراحل، نکات و البته مزایای گوناگونی است که ادامۀ این مقاله را به آن اختصاص می‌دهیم. ابتدا با فرآیند ثبت‌نام و سپس با سایر جزئیات این کارگزاری معتبر بیشتر آشنا خواهید شد.

1. ثبت‌نام و افتتاح حساب

پس از ورود به وب‌سایت آمارکتس، بافرمی روبه‌رو می‌شوید که نیازمند وارد کردن نام و نام خانوادگی خود به زبان انگلیسی هستید؛ اگر زبان این صفحه فارسی نبود، از منوی بالای صفحه زبان را تغییر دهید.

پس از نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کرده و دقت داشته‌ باشید که در قسمت کد کشور، حتماً پرچم ایران را با کد 98+ انتخاب کنید. گفتنی است که شماره تلفن واردشده نباید در ابتدا صفر داشته‌باشد. نهایتاً نیز گزینۀ افتتاح حساب را انتخاب کنید.

با تکمیل این فرم، حساب معاملاتی شما در AMarkets به روشی ساده ایجاد شده و به کابینۀ شخصی خود در این کارگزاری منتقل می‌شوید. در ابتدای ورود به کابینۀ شخصی، یک پیام سه‌مرحله‌ای دریافت می‌کنید که بهتر است پیش از گذشتن از آن، مطالب عنوان‌شده را مطالعه کنید.

  1. اولین قدم در کابینۀ شخصی، تایید ایمیل واردشده توسط شماست؛ پیامی حاوی کد تایید به ایمیل شما ارسال می‌شود که 18 ساعت انقضا دارد و در این مدت فرصت دارید تا عمیلیات تایید ایمیل را انجام دهید. دقت داشته‌ باشید که سه ایمیل از طریق کارگزاری برای شما ارسال می‌شود و هرکدام حاوی اطلاعات مخصوص به خود است.
  2. در مرحلۀ بعد، نیازمند تایید شماره تلفن خود هستید. پس از ورود به کابینه، پیغامی با محتوای تایید شماره تلفن دریافت خواهید کرد؛ در صورتی که شماره نمایش داده‌ شده را تأیید می‌کنید، بر روی گزینۀ ارسال کد کلیک کنید. نهایتاً نیز کدی که به شماره تلفن شما ارسال می‌شود را داخل کادر وارد کرده و گزینۀ OK را انتخاب کنید.
  3. مرحلۀ بعد نیز مربوط به ارسال مدارک است؛ موارد مشخصی توسط کارگزاری اعلام می‌شوند که شما باید آن‌ها را با جزئیات تعیین‌شده ارسال کنید. در کنار ایمیل و شماره همراه، در این مرحله شما نیازمند یکی از مدارک هویتی معتبر خود هستید؛ شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه و…، مواردی از این دست هستند.
  4. در مرحلۀ پایانی نیز اطلاعات فردی خود را تأیید کنید تا پشتیبانی با بررسی آن‌ها در مدت زمانی کوتاه، عملیات تأیید حساب شما را انجام ‌دهد.

2. نمادهای معاملاتی

پس از ثبت‌نام در هر بروکر و افتتاح حساب معاملاتی، ابزارها و نمادهای معاملاتی مشخصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که همگی توسط آن کارگزاری پشتیبانی می‌شوند. سبد معاملاتی آمارکتس یکی از بهترین متنوع‌ترین سبدهای موجود در بازار فارکس است. هفت مورد زیر نمادهایی هستند که امکان معامله آن‌ها در این کارگزاری وجود دارد:

  1. فارکس؛ 42 جفت ارز ماژور و مینور.
  2. فلزات گران‌بها؛ 7 فلز.
  3. کالاهای اساسی؛ 11 نماد (نفت، گندم و…).
  4. شاخص‌های بورس؛ 16 شاخص بزرگ دنیا.
  5. سهام؛ نزدیک به 350 شرکت معتبر جهانی.
  6. ارزهای دیجیتال؛ 6 رمزارز معتبر دنیا.
  7. اوراق قرضه؛ مربوط به دو کشور آمریکا و آلمان.

3. پلتفرم‌های معاملاتی

متاتریدر 4 و متاتریدر 5، پلتفرم‌هایی هستند که توسط بروکر آمارکتس معرفی شده‌اند. سرورهای قدرتمند و سرعت بالای اجرای معاملات با کمترین پینگ، مهم‌ترین مزایای این پلتفرم‌ها به‌حساب می‌آید که در ویندوز، مک، ios و اندروید قابل استفاده هستند. برای دانلود متاتریدر، می‌توانید به کابینۀ شخصی خود در AMarkets مراجعه کنید.

وبسایت بهترین هست

4. مزایای انحصاری

اولین و مهم‌ترین مزیت این کارگزاری، ارسال روزانۀ آموزش و تحلیل‌های بازار برای مشتریان است که توسط متخصصان نوشته می‌شود و تریدرها را از آخرین اتفاقات دنیا باخبر می‌کند. بونوس‌ها و طرح‌های تشویقی، یکی دیگر از ملاک‌های مهم در انتخاب کارگزاری هستند. در این کارگزاری، مشتریان جدید از بونوس 25 درصدی واریز اول بهره‌مند می‌شوند. اگر مبلغ شارژ اولیۀ شما بالاتر باشد نیز، شما یک تریدر حرفه‌ای محسوب شده و یک عدد VPS رایگان دریافت خواهید کرد. همچنین در بروکر AMarkets، همواره درصدی از کارمزدهای پرداخت‌شده، در قالب طرح تشویقی به شخص معامله‌گر بازگردانده می‌شود.

سخن پایانی

بروکر (کارگزار) به نوعی از شرکت‌های مالی گفته می‌شود که وظیفۀ ایجاد دسترسی تریدرها به بازار فارکس را برعهده دارند. در حقیقت معامله‌گران برای خریدوفروش به ابزاری نیاز دارند که کارگزار نام دارد و استفاده از آن‌ها در بازار فارکس ضروری است. آمارکتس یکی از اندک کارگزاری‌های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخورد است. بیمه کردن مشتریان تا سقف 20 هزار دلار، ارائه حساب اسلامی حتی روی حساب‌های EMC، پشتیبانی 24ساعته و قوی، پلتفرم‌های معاملاتی سریع، مزایای انحصاری برجسته، نمادهای معاملاتی متنوع و…، از اصلی‌ترین دلایل موفقیت بروکر آمارکتس در بازار فارکس ایران هستند.

برای استفاده از این کارگزاری، باید به آدرس اصلی وب‌سایت AMarkets مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام و افتتاح حساب را مطابق آنچه در این مقاله گفته‌شد انجام دهید. گفتنی است که با توجه به بسته‌شدن چندبارۀ وب‌سایت این کارگزاری توسط نهادهای اینترنتی، برای پیدا کردن آدرس اصلی آن نیازمند یک مرجع معتبر و امن خواهید بود. این آدرس در مقاله‌ی اختصاصی بروکر آمارکتس در وبسایت بهترین هست ارائه شده است. پس از کلیک برروی لینک وبسایت، از منوی داخل سایت وارد بخش سرمایه گذرای شده و سپس کارگزاری آمارکتس را انتخاب نمایید. تمامی اطلاعات روز این کارگزاری به همراه نظرات تریدرها در این مقاله، ثبت شده است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا