اخبار پی ام آپلود

در این مواقع قهوه مثل یک سم عمل می کند!

قهوه طعم مطبوعی دارد و انرژی لازم را قبل از شروع یک روز پرمشغله به شما می دهد. فواید این نوشیدنی برای سلامتی نیز عبارتند از: کمک به افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی، بهبود عملکردهای شناختی و حتی افزایش امید به زندگی. برای بهره مندی از خواص بی نظیر قهوه به خصوص در ابتدای روز بهتر است معده خالی نداشته باشید.

به گزارش ریمینو، بهتر است بدن مصرف قهوه را به بعد از صبحانه موکول کند و یا آن را همراه با غذا بنوشد.

مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی عبارتند از:

مشکلات گوارشی: تولید اسید معده را می توان با نوشیدن قهوه با معده خالی تحریک کرد. این امر با تولید اسید معده، سیستم گوارشی بدن را به طور قابل توجهی مختل می کند و در نتیجه علائمی مانند سوء هاضمه، نفخ و حالت تهوع ایجاد می کند. بر اساس تحقیقات، تلخی قهوه می تواند ترشح اسید معده را افزایش دهد. بنابراین، نوشیدن قهوه با معده خالی مضر است; زیرا هیچ چیز دیگری در معده وجود ندارد که مانع از آسیب رساندن اسید به پوشش معده شود.

همچنین نوشیدن قهوه با معده خالی باعث تشدید سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، سوزش سر دل، زخم معده، رفلاکس اسید و غیره می شود.

تحریک هورمون استرس: نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. کورتیزول یک هورمون استروئیدی است که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود و به تنظیم متابولیسم و ​​حفظ فشار خون و سطح قند خون کمک می کند. با این حال، سطوح بالای کورتیزول در بدن می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند پوکی استخوان، فشار خون بالا، دیابت و برخی بیماری های قلبی شود.

سطح کورتیزول معمولاً زمانی که فرد از خواب بیدار می شود به اوج خود می رسد و سپس در طول روز کاهش می یابد. جالب اینجاست که قهوه باعث افزایش تولید کورتیزول می شود و پزشکان معتقدند مصرف این نوشیدنی در اوایل صبح که سطح کورتیزول بالاست مضر است.

اختلال در تنظیم قند خون: به گفته محققان، نوشیدن قهوه در صبح می تواند تأثیر منفی بر تنظیم قند خون داشته باشد. کافئین خود می تواند سطح قند خون را افزایش داده و حساسیت به انسولین را کاهش دهد. این بدان معناست که در این حالت سلول های بدن دیگر به شدت قبل به هورمون انسولین واکنش نشان نمی دهند.

اگر اول صبح قهوه می نوشید، باید بدانید که می تواند عملکرد گلوکز را مختل کرده و متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار دهد. متابولیسم ضعیف می تواند خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد.

بدتر شدن نوسانات خلقی: نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند نوسانات خلقی را افزایش دهد. تولید بیش از حد اسید معده بعد از نوشیدن قهوه یکی از دلایل تغییر خلق و خو است. زیرا اسید معده با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

التهاب: نوشیدن قهوه با معده خالی عامل اصلی استرس اکسیداتیو و التهاب است. شرایط مرتبط با التهاب عبارتند از: خستگی، مشکلات پوستی، دیابت و بیماری های خود ایمنی.

اگر می خواهید صبح قهوه بنوشید، بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح است. زمانی که سطح کورتیزول نسبتاً پایین است. به عنوان مثال، اگر ساعت 8 صبح از خواب بیدار می شوید، بهتر است قهوه خود را بین ساعت 10 صبح تا اوایل ظهر بنوشید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا