اخبار ارز دیجیتال

حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و روسیه! کدام ارزها جایگزین دلار می‌شوند؟

جایگزینی دلار در مبادلات ارزی ایران و روسیه چه ارزی خواهد بود؟

جایگزینی دلار در مبادلات ارزی ایران و روسیه چه ارزی است؟ روبل؟ ریال؟ یا حتی یک ارز دیجیتال؟ شرایط خاص تحریم این دو کشور شرایط سختی را برای مبادلات بین المللی آنها ایجاد کرده است، بنابراین باید با ارزهای جایگزین مبادلات انجام شود.

 

ارز جایگزین دلار در بازار فارکس ایران و روسیه چیست؟

دولت های ایران و روسیه شروع کردند حذف تدریجی استفاده از دلار آمریکا حساب های تجاری دوجانبه خود را تصفیه کرده اند. هم ایران و هم روسیه در حال حاضر با تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت آمریکا مواجه هستند که استفاده از دلار برای تکمیل معاملات را دشوار می کند. این موضوع باعث شده تا دو کشور به دنبال ارز جایگزین برای پرداخت در مبادلات تجاری بین المللی خود باشند.

ارز جایگزین دلار در بازار فارکس ایران و روسیه چیست؟

در همین راستا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در اظهارات جدید خود گفت: درخواست برای استفاده از ارزهای ملی از جمله روبل روسیه و ریال ایران موثر بوده و تنها بخش کوچکی از این معاملات همچنان وابسته به پول ملی است. . دلار آمریکا و یورو. نواک پس از دیدار با مقامات ایرانی اظهار داشت که ما درباره این موضوعات به تفصیل گفتگو کردیم. من فکر می کنم که تقریبا 80 درصد از توافقات دوجانبه ما به ارزهای ملی است: ریال و روبل.

علاوه بر این، نواک اظهار داشت که دو کشور در حال بررسی استفاده از ارزهای دیگر برای تسویه معاملات دوجانبه خود هستند. یوان چین – ارزی است که در حال حاضر به طور گسترده توسط فدراسیون روسیه استفاده می شود.

اخیرا ابراهیم رئیسی، رئيس جمهور همچنین به بانک مرکزی کشور دستور داد تا زمینه را فراهم کند حذف کامل دلار آمریکا از تجارت و تغییر به ریال را پیش بینی کنید.

علاوه بر این، هر دو کشور در حال حاضر در مورد ایجاد یک یک استیبل کوین با پشتوانه طلا آنها در قراردادهای بین المللی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما مقامات روسی گفتند که این بحث باید تا زمانی که یک چارچوب قانونی شفاف برای ارزهای رمزپایه تصویب شود به تعویق بیفتد.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا