دانستنی ها

به این دلایل نباید با کفش وارد خانه شد!

در ادامه خطرات بردن کفش به داخل خانه را توضیح داده ایم.

برخی از کارشناسان بهداشت محیط می گویند شواهدی وجود دارد که نشان می دهد وقتی با کفش وارد خانه می شویم، میکروب های مضر را در محیط خانه پخش می کنیم.

به گزارش ریمینو به نقل از یورونیوز، گابریل فیلیپلی، استاد ایندیاناپولیس و مدیر اجرایی موسسه مقاومت محیطی ایندیانا، می‌گوید یکی از باکتری‌هایی که می‌توانیم با کفش‌های کثیف وارد محیط خانه کنیم، اشریشیا کلی است که باعث «گرفتگی شدید شکم، خون‌آلود» می‌شود. تخلیه.” اسهال و استفراغ».

به گفته وی، مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد کفش‌هایی که بیرون از خانه می‌پوشیم، حتی پس از تمیز کردن همچنان کثیف هستند.

به گفته جیل لیت، استاد مطالعات محیطی در دانشگاه کلرادو، باکتری ها تنها خطری نیستند که ما را تهدید می کنند.

او می‌گوید: «تحقیقات نشان داده است که در مناطق شهری با پارچه‌های قدیمی، سرب موجود در گرد و غبار را می‌توان با کفش وارد خانه‌ها کرد». علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان داده است که بقایای آفت کش ها از محیط بیرون می تواند همراه با کفش وارد خانه شود.

خانم لیت ادامه داد: در حالی که میزان آلودگی فلزات سنگین مانند سرب، مس و روی در مناطق شهری بیشتر به چشم می خورد، سموم بیشترین آلودگی را در مناطق روستایی ایجاد می کنند.

به گفته کارشناسان، اکثر خانه هایی که قبل از سال 1978 ساخته شده اند، با رنگ های حاوی سرب رنگ آمیزی شده اند که در صورت کنده شدن و کندن پوست می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

سرب موجود در محیط برای تمام سنین خطرناک تلقی می شود. اما اثرات سمی سایر فلزات سنگین و آفت‌کش‌ها می‌تواند برای کودکان بسیار خطرناک‌تر باشد، زیرا آنها کوچک‌تر هستند و هنگام بازی روی زمین می‌چرخند.

خانم لیت می‌گوید: «یکی از راه‌های اصلی قرار گرفتن کودکان در معرض سموم و عوامل بیماری‌های عفونی، قرار دادن دست‌های کثیف در دهان است.

دستمال مرطوب

کارشناسان می گویند قبل از اینکه از مردم بخواهید کفش های خود را در بیاورند، مطمئن شوید که خانه تا حد امکان آلوده نباشد. هرگز برای تمیز کردن خانه جارو و جارو برقی نکشید وگرنه باعث پخش شدن کثیفی می شود. بهتر است ابتدا زمین را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

خانم لیت معتقد است “این بهترین راه برای خلاص شدن از شر سموم است.”

البته نظافت خانه به همین جا ختم نمی شود، آقای فیلیپلی می گوید برای نظافت خانه نه تنها باید کف، بلکه تمام سطوح خانه اعم از ستون ها، تاقچه ها، میز و صندلی ها و سایر اثاثیه خانه را تمیز کرد. با یک پارچه مرطوب یا اسپری ضد عفونی کننده تمیز می شود.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن کثیفی‌ها استفاده از محلول سرکه و آب است.

به گفته کارشناسان بیشترین آلودگی در ورودی خانه اتفاق می افتد.

خانم لیت با اشاره به این آلودگی ها گفت: فرش بیشترین گرد و غبار را به خود جذب می کند، بنابراین اگر نگران گرد و غبار و آلودگی هستید بهتر است فرش را از خانه خود بردارید.

اگر قصد ندارید فرش های خود را دور بیندازید، بهتر است آنها را با دستگاهی با هوای ذرات با راندمان بالا یا فیلتر هپا جاروبرقی بکشید و پس از اتمام کار کیسه یا فیلتر را در سطل زباله بیندازید.

آقای فیلیپلی می‌گوید برداشتن کفش‌ها از درب ممکن است بهترین راه برای محدود کردن میکروب‌ها و گرد و غبار سمی باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا