اخبار روز

چرا درد را نمی توان درمان کرد؟ – اخبار آنلاین

الزامات تحقق شعار سال نه تنها شامل دولت و مجلس، بلکه شامل واحدهای دولتی اعم از قوای سه گانه و نهادهای مطلقه از یک سو و از سوی دیگر برای آن قشر جامعه ای که بتواند وارد حوزه تولید شود و همچنین طبقه ای که در حوزه پس تولید است. به عنوان تجار و بازرگانان، عمده فروشان و خرده فروشان، اگر نقش خود را به درستی ایفا کنند، قطعا به رونق تولید و تولیدکنندگان برای جهش تولید کمک خواهند کرد، زیرا تولیدکنندگان در پشت خط مقدم اقتصاد و تجار نقش دارند. بازی جلویی در اقتصاد و هر دو لازمه یکدیگرند.

رهبر فرزانه انقلاب اعتقاد راسخی به جهش تولید دارند و حتی سال 99 را سال جهش تولید نامیدند و در شش هفت سال اخیر همیشه در نامگذاری سالها از کلمه کلیدی تولید استفاده می کنند اما متاسفانه مسئولین هرگز این را ضروری ندانسته اند. این مهم است که امیدواریم امسال با مشارکت مردم این مهم محقق شود.

آنچه مسلم است هیچ رونق، جهش و اتفاق مبارکی بدون حضور مردم در هیچ زمینه ای رخ نمی دهد و جبهه اقتصادی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین تا زمانی که مردم وارد عرصه تولید نشوند. ، جهشی در تولید نخواهیم داشت.

در گام اول مسئولان باید متقاعد شوند که باید از عرصه تولید انحصاری خارج شوند و میدان را به مردم بسپارند. با رویکرد برتری دادن منافع ملی به منافع شخصی و شرکتی، نمایندگان باید احساس مسئولیت کنند و دولت با اتخاذ «الگوی جامع و مانع تعاونی- نظارتی» بستر مناسبی را برای ورود به عرصه تولید و ایجاد نظارت بر تولید انسانی فراهم کند. اینکه مردم می توانند در محیطی آرام و آرام به آمرتولید دسترسی داشته باشند، باید بر اساس یک «مدل مشارکتی-عملیاتی قابل درک و امیدوارکننده» باشد.

الگویی که توسط کارشناسان و کارشناسان بخش خصوصی تهیه و توسط دولت در قالب لایحه به مجلس برای تصویب و ابلاغ به دولت و از آنجا به بخش خصوصی برای اجرا ارسال شود تا در صورت تبدیل شدن به جهش تولید می آید، در این طرح دولت فقط وظیفه نظارت بر اجرا را خواهد داشت و مجلس نیز وظیفه نظارت بر دولت را خواهد داشت تا دولت بر اساس وظیفه «مشارکتی و نظارتی» نداشته باشد. اقدامات مصوب فراتر از مدل است و فقط تولید به مردم واگذار می شود.

اگر بخواهیم جهشی در تولید داشته باشیم، دولت باید منابع و امکانات خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، زیرا تولید و جهش در تولید نیازمند ابزار و امکانات است و منابع ابزار تولید است. دولت باید ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی مردم را به روز کند و به طور کلی اقتصاد را با کمک، رهبری و نظارت بخش خصوصی به مردم بسپارد و کاری کند که بعد از رهبری دیگر نیازی به نامگذاری سال ها به نام تولید و تولید نباشد. رونق و جهش تولید. و مردمی شدن اقتصاد و اجرای اصل 44 قانون اساسی را ندید.

اگر کسی در خانه است، فقط یک کلمه کافی است، مسئولان باید بیدار شوند و حتی واضح تر: برخی نباید بگذارند خودشان بخوابند. به نظر من برای افسرانی که این رهنمودها و توصیه های رهبری را رعایت نمی کنند باید عامل تنبیهی وجود داشته باشد.

فراموش نکنیم که طبق سند چشم انداز توسعه 1404 ما باید اولین قدرت اقتصادی منطقه باشیم. پس چه شد که کمتر از یک سال پس از وعده، اقتصاد ما تا به امروز سقوط کرد؟ آیا این اداری نیست؟ ، اقتصاد و بانکداری؟ چرا فساد روز به روز بیشتر می شود و کم نمی شود؟ فساد مالی 3.4 میلیارد دلاری چای ده باش، زاده دولت روحانی و فربه شده در این دولت، 200 هزار میلیارد تومان، چرا باید این اتفاق بیفتد؟

چرا مجلس اطمینان نداد که کار تا اینجا پیش رفته است؟ چرا همه مقامات عالی کشور باید از فساد صحبت کنند؟

رؤسای جمهور در هر سخنرانی، در هر گفتگو، در هر جلسه و در هر مناسبتی از فساد صحبت می کنند که دردی را دوا نمی کند و پایانی ندارد. او متوقف نمی شود. حتی اگر بگوید فساد، مفسدان این کار را نمی کنند، ما نمی توانیم جلوی فساد را بگیریم.

اگر مسئولان اقتصادی کارآمد باشند و درک درستی از اقتصاد داشته باشند، همه به گفتار درمانی روی نمی آورند. تمرکز مدیریت اقتصادی باید روی مردم باشد نه دولت. بدون مشارکت مردم در هیچ حلقه حکومتی اتفاق خوبی نمی افتد و اولاً اگر مردم نباشند در دایره حکومت داری اقتصادی موفقیتی حاصل نمی شود. مردم باید محور باشند

اول از همه دولت و مجلس باید ساختار اقتصادی را اصلاح کنند. ساختار اقتصادی هم در بخش ساخت و ساز قانونی که به بخش تعاونی برمی گردد و هم در بخش ساختمانی بخش واقعی که مردم هستند باید پاکسازی شود و شرایط برای تخصصی شدن تولیدکنندگان مردمی فراهم شود.

لازم است زمینه آشنایی با فروشگاه های حرفه ای به توزیع کنندگان داخل کشور و صادرکنندگان کالا و خدمات خارج از نیاز فراهم شود. این باید برای صادرکنندگان برنامه ریزی شود. ما حدود هزار محصول قابل تولید و صادرات در کشورمان داریم که می توانیم به همه کشورهای دنیا صادر کنیم به جز رژیم غاصب صهیونیستی. همکاری با 200 کشور بیانگر ظرفیت بسیار بالایی است، اگر دولت با مشارکت مردم برنامه ریزی کند قطعا اقتصاد ما از این اختلال نجات می یابد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین

212

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا