اخبار ارز دیجیتال

چرا ایلان ماسک و بیش از 1.300 متخصص دیگر خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی در جهان ن

روز گذشته، ایلان در کنار دیگر رهبران فناوری جهان جمله استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران و گری مارکوس در نامه‌های سرگشاده خواستار توقف توسعه فناوری هوش مصنوعی مصنوعی شدند. ماسک که خود یکی بنیان‌گذاران بنیان‌گذاران OpenAi است، بارها از سازمان انتقاد گفته است که این سازمان از هدف اصلی خود دور شده است.

به گزارش، ایلان ماسک به گروهی برجسته از دوراندیش حوزه هوش مصنوعی است تا جهان را نسبت به خطری هولناک آگاه کند. آن‌ها با نگرانی، خواستار توقف فوری توسعه هوش هستند که با سرعتی سرسام‌آور به پیش می‌روند.

دلیل درخواست آن ها چیست؟ خطراتی که بشر می‌تواند برای جامعه و ایجاد آن، بسیار جدی‌تر باشد که بتواند آن‌ها را نادیده گرفت.

اما آیا این نگرانی‌ها موجه بوده است یا هدف از ایجاد یک ترس دیگر است؟ آیا می‌توان عملکردی نوآوری و امنیت ایجاد کرد یا اینکه رها‌کردن رها‌ن هوش بدون نظارت و مناسب با دم شیر بازی می‌کنیم؟

چرا ایلان ماسک و بیش از 1.300 متخصص دیگر خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی در جهان ن

نامه سرگشاده ماسک و دیگران درباره خطرات مصنوعی

گروهی از فناوری‌های برجسته، از جمله ایلان و استیو وزنیاک با جمعی از مدیران، متخصصان هوش مصنوعی را نسبت به این موضوع می‌دانند که باعث پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی می‌شود که می‌توان آن را مدیریت کرد و انسان انسان را فراتر می‌برد.

فیوچر آو لایف انیستیتو (Institute The Future of Life)، یک اندیشکده که بر روی خطرات خطرات جهانی پیش روی بشر کار می‌کند، در آخرین خود را حیرت‌زده حیرت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نامه سرگشاده‌ای خواستار تعلیق فوری توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از GPT-4، برای ۶ ماه آینده است.

این اندیشکده نامه خود نسبت به خطر مسابقه لگام در میان شرکت‌های هوش مصنوعی برای ایجاد سیستم‌های هشدار داد که بر جامعه و بشریت ایجاد می‌کند. آن‌ها انتظار دارند که اگر اقدامی سریع برای رشد هوش مصنوعی انجام دهند، به سمت آینده‌ای می‌کنیم به همان چیزی که غیرقابل‌پیش‌بینی است، غیرقابل‌مهار نیز خواهد بود.

آیا توسط تکنولوژی نابود شده است؟

حتی خالق، فیلم مهم سال 1984 (1362) که وحشتناک هوش مصنوعی و آن را برای از بین بردن بشریت به تصویر می‌کشید، همیشه هشدار می‌دهد که ما بیش از حد از آن چیزی که فکر می‌کنم در آستانه نابودی توسط فناوری تکنولوژی تکنولوژی است.

جیمز کامرون کارگردان سرشناس برنده جایزه اسکار به تازگی گفت‌وگو گفت‌وگو پادکست اسمارت‌لِس (smartless) با اشاره به تهدیدات ماشین‌هایی که می‌توانند بر علیه ما شوند، اعتراف کرد که بسیار نگران‌کننده سوء استفاده از فناوری‌های مصنوعی مصنوعی است.

چرا ایلان ماسک و بیش از 1.300 متخصص دیگر خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی در جهان ن
چرا ایلان ماسک و بیش از 1.300 متخصص دیگر خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی در جهان ن

با این حال، او گفت که نمی‌ترسد؛ زیرا هیچ فناوری به‌عنوان استفاده نشده و امر درباره هوش مصنوعی نیز صادق است.

همه متخصصان با ماسک همراه نشدند

در حالی که نامه سرگشاده ماسک و دیگران برای توقف هوش هوشمورد متخصصان بسیار قرار دارند، اما همه متقاعدها را در یک ایجاد آخرالزمان توسط هوش مصنوعی مصنوعی قرار می دهیم.

بن گورتزل (Ben Goertzel) ، سرور سینگیولاریتی‌نت (Singularitynet) با این مخالف است که ما در ایجاد ربات‌های هوش مصنوعی عمومی هستیم. او در توییتری با گری مارکوس (گری مارکوس)، محقق هوشیار، اشاره کرد که زبان بزرگ (LLM) نمی‌تواند به ماشین‌های فوق‌الوشمندی تبدیل شود که ما را تهدید می‌کند.

آیا هوش مصنوعی برای ارزهای دیجیتال است؟

هوش مصنوعی برای ارزهای دیجیتال نیست، اما به دو صورت مثبت منفی مورد استفاده قرار می گیرد. از یک، هوش مصنوعی می‌تواند از طریق جلوگیری از فعالیت‌های کلاهبرداری، افزایش امنیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال کمک کند. همچنین می‌تواند باعث بهبود روندهای پیش‌بینی بازار بهینه‌سازی تصمیمات سرمایه‌گذاری شود.

در سویی، می‌توانم هوش مصنوعی را به‌طور بالقوه‌ای دستکاری بازارها و سوءاستفاده از اکوسیستم ارزهای دیجیتال به کار برد. علاوه بر این، این خطر وجود دارد که سیستم‌های مصنوعی آسیب می‌بینند یا می‌توانند باعث ایجاد مشکلات و مخاطرات ارزهای دیجیتال شوند.

به‌طوری‌که، در حالی که مصنوعی می‌تواند هم داشته باشد و هم خطری برای صنعت ارزهای دیجیتال فراهم کند که مطمئناً نتیجه‌ای مهم است که از آن به‌طوری که اخلاقیات اخلاقی و افراد غیرمجاز استفاده خواهند کرد.

همان طور که مصنوعی به دنیای ما می‌دهد، مهم است که به یاد داشته باشید که این فناوری می‌توند شمشیری دو لبه باشد. در حالی که این خطرات بدون شک واقعی هستند، استفاده از هوش مصنوعی را نیز نمی‌توان نادیده کرد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا