اخبار روز

پیش بینی مهم مشاوران املاک از قیمت ملک در سال 1403/آیا خانه بخریم یا نه؟

داود بیگی نژاد با نگاهی به وضعیت بازار مسکن گفت: سال گذشته هزینه ساخت 50 درصد افزایش یافت و میانگین قیمت فروش آپارتمان نیز 70 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در عین حال تعداد ساختمان های احداث شده نسبت به سال 1401 کمتر از تقاضای بازار بوده است. حجم معاملات و تعداد قراردادها نیز حدود 60 درصد کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: این یک نگاه کلی به بازار مسکن در سال 1402 است که اگر همه را کنار هم بگذاریم می بینیم که هم قدرت خرید به شدت کاهش یافته و هم سرمایه گذاری در حوزه مسکن کاهش یافته است.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم تعداد مسکن های ساخته شده کم است به این دلیل است که متاسفانه سرمایه گذاری در این بخش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که تعداد معاملات خرید مسکن که بررسی می کنیم 60 درصد کاهش یافته است که نشان می دهد قدرت خرید کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک وضعیت بازار مسکن در سال 1403 را پیش بینی کرد و گفت: واقعیت این است که بخشی از قیمت ملک به عرضه و تقاضا بستگی دارد اما سرمایه گذاری در ساخت و ساز و عوامل تولید مسکن پارامترهایی است که در آن وجود دارد. تعیین قیمت آپارتمان

بیگی نژاد افزود: در این میان در سال 1403 بالاخره اتفاقات مهمی برای اقتصاد ایران و جهان در راه است. در اقتصاد ایران بالاخره امسال کسانی که در مجلس رای آوردند در مجلس حضور پیدا می کنند و باید دید برای اهداف دولت در حوزه مسکن چه مسیری را طی می کنند.

وی گفت: همچنین باید ببینیم بازارهای موازی در حوزه مسکن به چه سمتی می روند و چه کاهش یا جهشی خواهند داشت که قطعاً بر قیمت ملک تأثیر می گذارد.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا