اخبار روز

پیش بینی مسیر بورس تا پایان فروردین


به گزارش مانیبان به نقل از اقتصاد آنلاین، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی اتاق کریستال با 0.53 درصد افزایش به رقم 11960 واحد از قله این شاخص در سطح 2,261,386 واحدی که قرار داد.

این افزایش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه با این واقعیت همراه بود که شاخص هم وزن به عنوان نماینده روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز رشد 0.36 درصدی (معادل دو هزار و 781 واحد) در سطح 770 هزار واحد.

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد (سهم، حق تقدم) را 4.15 میلیارد تومان اعلام کرد.

تابلوی بورس تهران حجم معاملات روز چهارشنبه را 14.9 میلیارد سهم نشان می دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده های فعلی شاخص کل بیشتر باشد، چشم انداز موج جدید شاخص کل روشن تری در ذهن سهامداران ترسیم می شود. زیرا ورود سهامداران جدید ترفیع را تسهیل می کند.

علاوه بر این بررسی آمار دارایی افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بورس خبر می دهد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان روز معاملاتی چهارشنبه بورس از ورود 183 میلیارد و 800 میلیون تومان پول واقعی از محل سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری خبر می دهد.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت مرسوم چهارشنبه ها، ورود پول از سمت حقوقی در دقایق پایانی معاملات شدت گرفت که نویدبخش انتظارات مثبت فعالان بازار از عملکرد نمادها در هفته آینده است.

همچنین در معاملات روز چهارشنبه بیش از 73 نماد برای خرید صف آرایی کردند که نشانه مثبت دیگری برای بازار باز در روز شنبه آینده است.

نباید از تاثیر بازگشایی نماد ذوب و تاثیر آن بر کل بازار غافل شد. با شروع مجدد معاملات سهام ذوب آهن، بازار از حالت خنثی خارج شد و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر نمایان شد.

با این حال، سیاست نیما برای تثبیت نرخ دلار همچنان مقصر اصلی کسادی بازار در نخستین روزهای سال جدید است. اگر نشانه هایی از تمایل بانک مرکزی برای کاهش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد دیده شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

دیروز شاخص هم وزن با افزایش 2800 واحدی به رقم 770 هزار و 458 واحد و شاخص قیمت با افزایش 1573 واحدی به رقم 432 هزار و 889 واحد رسید.

معامله گران بورس تهران طی 412 هزار نوبت معاملاتی بیش از 14 میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش 50 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نمادهای فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود از مرز 26 هزار عبور کرد و با 51 واحد افزایش به 26 هزار و 770 واحد رسید.

معامله گران در فرابورس ایران حدود 225 هزار معامله انجام دادند که منجر به تغییر مالکیت حدود 3.5 میلیارد سهم و اوراق بهادار شد.

نمادهای آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خاور، الثق و کقر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا