اخبار روزاخبار قیمت ها

پیش بینی سرنوشت ساز در مورد قیمت “دلار”

از نظر فنی بازار، روند نزولی تا تثبیت قیمت دلار در بالای خط مقاومتی 52 هزار و 200 تومان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پ ام آپ، قیمت دلار در معاملات صندوق های یک کانال در روز گذشته کاهش یافت. و نزدیک به 300 تومان نوسان نزولی را تجربه کرد.

سیگنال معامله به بازار دلار

به گفته برخی تحلیلگران، یکی از دلایل کاهش قیمت دلار به دلیل سیگنال های متفاوت برجام بوده است.

پولیتیکو با استناد به منابع کنگره مدعی شد پیشرفت هایی حاصل شده است و در مورد دیدار بایدن با سناتورهای کنگره گزارش داده است.

یا به این ترتیب؛ برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی گفتند که اعضای کنگره آمریکا به شدت مخالف ادامه مذاکرات با ایران هستند و مانع از ارسال پیام بایدن به ایران در روز گذشته شدند.

از سوی دیگر، ادعای پولیتیکو این بود که رافائل گروسی در آخرین اظهارات خود گفته است در صورت عدم همکاری ایران و آژانس، شانسی برای احیای برجام وجود ندارد.

در شرایط فعلی برخی معامله گران معتقدند با توجه به افت قیمت دلار در معاملات پشتوانه دیروز، احتمالا بازار ارز در روز جاری شاهد افت تصاعدی خواهد بود. و دلار مسیر نزولی را طی خواهد کرد.

با این حال، انتشار اخبار منفی ممکن است تا حدودی نیروی نزولی را کاهش دهد.

حداقل قیمت دلار کجاست؟

تکنسین های بازار معتقدند تا زمانی که قیمت دلار به زیر سطح مقاومتی 52 هزار تومان نرسد، نمی توان گفت 51 هزار و 200 تومان کف است. و دلار می تواند تلاش کند تا پایین ترین سطح خود را ایجاد کند.

به گفته آنها تا تثبیت قیمت دلار در بالای خط مقاومتی 52 هزار و 200 تومان، روند نزولی ادامه خواهد داشت.

اما برخی با اشاره به اینکه نرخ از خرداد 1401 وارد کانال صعودی شده و همچنان در این روند صعودی قرار دارد، معتقدند پس از آزاد شدن پول خودرو قفل شده، نرخ در این کانال پیش می رود.

در حال حاضر قیمت نزدیک به انتهای این کانال در حال نوسان است، اگر کف این کانال از بین برود ممکن است شاهد فشار فروش باشیم.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا