اخبار ارز دیجیتال

پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال برای تسهیل واردات به کشور راه اندازی شد

مقاله راه اندازی پلت فرم پرداخت ارز دیجیتال برای تسهیل واردات به کشور ابتدا در وب سایت پی ام آپ – زندگی با فناوری نوشته شد. – پی ام آپ – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

به نظر می رسد ایران در حال شروع است پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال تسهیل پرداخت‌های ارز دیجیتال برای شرکت‌های واردکننده کالا است.

بر اساس گزارش رسانه Bitcoin.com (bitcoin.com)، این روزها مقامات ایرانی در تلاش هستند تا اقداماتی را برای تسهیل پرداخت با ارزهای دیجیتال برای شرکت‌های واردکننده کالا به کشور اجرا کنند. از این نظر، یک پلت فرم مدیریتی سود مشاغل ارز دیجیتال محلی برای استقرار فرامرزی راه اندازی شده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه های داخلی، سازمان توسعه تجارت ایران از امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای شرکت های ایرانی برای واردات کالا خبر داده است. شایان ذکر است که سازمان توسعه تجارت یا TPO سازمانی است به سرپرستی علیرضا پیمان پاک که وابسته به وزارت بازرگانی ایران است و وظیفه آن است. سیر تحول صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی مسئول است

به گزارش پی ام آپ و به نقل از پایگاه خبری بانک ایران (ایبنا)، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در این خصوص اعلام کرد: بانک مرکزی مجوز استفاده از ارزهای دیجیتال برای واردات کالا را صادر کرده است. تصمیم نهایی را وزارت اقتصاد خواهد گرفت.»

این اظهارات پیمان پاک چند ماه پس از اظهارات وی مبنی بر اولین سفارش واردات رسمی ایران با ارزهای دیجیتال بیان شد و حالا زمزمه هایی مبنی بر عرضه آن به گوش می رسد. پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال نیز شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: دارایی ارزهای دیجیتال نیز مشمول مالیات است

راه اندازی پلت فرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال

در همین زمینه، پیمان پاک در آگوست 2022 فاش کرد که اولین سفارش واردات کالا با کد ارز وی در آن زمان در توییتی نوشت: تا پایان شهریور ماه استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف فراگیر خواهد شد.

این مقام دولتی نیز گزارشی از این تأسیس داد پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال برای اتصال شرکت های ملی که می خواهند به ارائه دهندگان خارجی ارز دیجیتال پرداخت کنند.

پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال

وی در این خصوص اظهار داشت: شرکت ها می توانند از این بستر برای انتقال ارز دیجیتال برای تسویه فاکتورهای وارداتی استفاده کنند. پلتفرمی مانند این برای تسهیل انتقال پول با استفاده از ارز دیجیتال ضروری بود.

در این زمینه، فایننشال تریبون در گزارشی اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری شده احتمالاً تحت محدودیت های خاصی در تجارت با کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ایران نقش مهمی ایفا می کنند.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود: با این حال ارزهای دیجیتال این امکان را برای ایران در تجارت با کشورهایی مانند چین، هند و روسیه فراهم می کنند.

در کنار ایران، روسیه نیز اخیرا هدف تحریم های غرب قرار گرفته است. به همین دلیل است که سیاست گذاران در مسکو با قانونی سازی محدود ارزهای دیجیتال موافقت کرده اند تا به شرکت های روسی اجازه دهند تا از آنها در معاملات بین المللی با شرکای خارج از کشور برای دور زدن محدودیت های قابل توجه در تراکنش های مالی سنتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

  • قانون واردات ارز دیجیتال در انتظار تایید نهایی وزارت اقتصاد است
  • دریافت این نوع صرافی ارزهای دیجیتال منوط به دریافت معرفی نامه از سه موسسه خصوصی بود.

نظر شما در مورد راه اندازی پلتفرم اختصاصی پرداخت ارز دیجیتال ایران چطور؟ نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید دو برابر اشتراک گذاری

مقاله راه اندازی پلت فرم پرداخت ارز دیجیتال برای تسهیل واردات به کشور ابتدا در وب سایت پی ام آپ: زندگی با فناوری نوشته شد. – پی ام آپ – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا