اخبار روز سینما

خبر شوکه کننده: ساخت فیلم مشهور جنگی تنها با دو میلیون تومان بودجه

مهدی صباغ زاده کارگردان کشورمان، درباره فیلم سینمایی «حریم مهرورزی» و بودجه استفاده شده این فیلم مشهور توضیح می دهد.

به گزارش پی ام آپ، تنها یک سال از ساخت اولین فیلم فتح خرمشهر می گذشت، که ناصر غلامرضایی فیلم نامه نویس دست به کار شد و فیلم «حریم مهرورزی» را با محوریت فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۵ ساخت.

فیلمی که بیشتر به صحنه‌های درگیری رزمندگان با نیروهای بعثی عراق می‌پردازد، به پشت جبهه‌های جنگ و زندگی اجتماعی مردم این شهر پرداخته است.

در این فیلم که درباره زندگی بازماندگان شهر است، داستان زندگی زنی به نام صبریه را می بینیم که همسرش را در آبادان از دست داده است.

او همراه با آوارگان جنگی به همراه پدر و مادر و فرزندانش در اقامتگاهی در تهران سکونت میکند و برای تأمین مخارج خود و بازماندگان خانواده‌اش تلاش می‌کند.

در همین حین با یک راننده تاکسی آشنا می شود و پس از مرگ مادرش با هم ازدواج می کنند. در نهایت پایان فیلم با جشن عروسی آنها در خرمشهر و همزمان با سالروز آزادسازی این شهر همراه است.

در واقع غلامرضایی با این استراتژی پایان خوشی را برای فیلمش رقم می زند که با اکران خرمشهر نیز آغاز می شود، اما نه تنها برای مخاطب خسته کننده و باورنکردنی نیست، بلکه شادی آن را به همراه دارد.

حبیب اسماعیلی، افسانه بایگان، جمشید مشایخی، مهری مهرنیا، امید آهنگر و … آنها از جمله بازیگران این فیلم بودند که به نوعی نگاه اجتماعی به سینمای سانتا دفنسا را ​​آغاز کردند.

مهدی صباغ زاده، تهیه کننده سینما. تلویزیون درباره بودجه تولید این فیلم می گوید:

«این فیلم را من، غلامرضا موسوی و حبیب اسماعیلی در سال 65 با سرمایه خودمان ساختیم که حدود دو میلیون تومان بود و تمام اتفاقاتی که شما شاهد آن هستید در هتل زیر پل سیدخندان رخ داد.

به نظر من این فیلم کار بدی نبود. شاید برایتان جالب باشد که «خانه جدا شده» را هم با نه میلیون و دویست هزار تومان ساختم.

اما الان هزینه ها آنقدر زیاد شده که تهیه کننده نمی تواند وارد بحث تولید شود و محتوای جنگ را آن طور که شایسته است به تصویر بکشد.

خبر شوکه کننده: ساخت فیلم مشهور جنگی تنها با دو میلیون تومان بودجه

برگفته از رسانه وقت صبح

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا