اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری نگران کننده تر از تغییرات آب و هوایی است

جفری هینتون، معروف به پدرخوانده هوش مصنوعی، در مصاحبه اخیر خود از نگرانی های خود در مورد فناوری هوش مصنوعی صحبت می کند. او در مصاحبه اخیر خود با رویترز اشاره کرد که تهدید هوش مصنوعی برای بشریت نگران کننده تر از تغییرات آب و هوایی است.

جفری هینتون یکی از پیشگامان فناوری است که هفته گذشته پس از یک دهه در گوگل کار خود را ترک کرد و اکنون در مورد خطرات و تهدیدات هوش مصنوعی صحبت می کند. او سابقه فعالیت درخشانی در زمینه هوش مصنوعی دارد و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه تورینگ شده است.اما اکنون دید نگران کننده ای نسبت به هوش مصنوعی دارد.

جفری هینتون به عنوان یکی از پیشگامان فناوری، در مورد نگرانی های خود در مورد هوش مصنوعی صادق است. او نگران است که روزی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از انسان‌ها پیشی گرفته و سیاره ما را تسخیر کنند.

او در زمینه شبکه های عصبی فعال بوده است، اما اکنون نگاه متفاوتی به فناوری هوش مصنوعی دارد و آن را تهدیدی بالقوه می داند و آن را با تغییرات آب و هوایی مقایسه می کند. او می گوید در حالی که تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است، اکنون یک موضوع تهدیدکننده دیگر سیاره ما را تهدید می کند و باید به آن توجه کنیم.

هینتون معتقد است که می توان از تغییرات آب و هوایی جلوگیری کرد و آن را متوقف کرد، اما اگر روزی هوش مصنوعی به رشد تهدیدآمیز خود ادامه دهد، کاری از دست ما بر نمی آید و این وضعیت از نظر او نگران کننده است.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری نگران کننده تر از تغییرات آب و هوایی است

که در تاریخ 2023-05-08 15:45:26 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا