اخبار روز سینما

ویدئو/ کرگدنی که از درد گریه کرد

تصاویر دلخراشی از رنج کشیدن یک کرگدن پس از کندن شاخش توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی، در حالی که صورتش غرق در اشک است، بار دیگر توجهات را به معضل شکار غیرقانونی حیوانات در معرض انقراض جلب کرده است.

فیلم یک کرگدن سفید جنوبی 2000 کیلوگرمی را نشان می دهد که بعد از اینکه شکارچیان غیرقانونی شاخ هایش را جدا کردند و بخشی از جمجمه اش را در پارک بازی در آفریقای جنوبی برداشتند، از درد گریه می کرد.

در سال 2016، این کرگدن سفید نر 2000 کیلوگرمی با یک زخم شکاف وحشتناک و پاره شدن بخش‌هایی از استخوان جمجمه‌اش در جریان حمله رها شد تا بمیرد.

درمان آسم

تصاویر منتشر شده از این کرگدن به نام سها در طول درمان طولانی و دشوارش در مرکز توانبخشی خیریه نجات بازماندگان در شمال غرب آفریقای جنوبی، او را در حالی که سرش روی زمین و رد اشک های خشک شده زیر یک چشم دارد نشان می دهد.

در این تصاویر وسعت زخم های این کرگدن به وضوح قابل مشاهده است و جمجمه آن در پشت سوراخ خونین ایجاد شده پس از بریدن شاخ آن توسط شکارچیان غیرقانونی به وضوح قابل مشاهده است.

موسسه خیریه نجات نجات یافتگان از گروهی از دامپزشکان حیات وحش تشکیل شده است که ماموریت آنها نجات حیواناتی است که قربانی شکار غیرقانونی یا بلایای طبیعی شده اند.

به گزارش دیلی میل، عکاس Simon Needham که از چند قدمی این کرگدن عکس گرفت، گفت:

من با موسسات خیریه حیات وحش مختلف در آفریقای جنوبی کار می کنم. وقتی در مورد نجات شنیدم و بعد از شنیدن کارهایی که انجام می‌دهند، پیشنهاد دادم از کرگدن عکس بگیرم تا کمک مالی کنم.»

سها کرگدن از درد فریاد زد.

داستان دردناک سها

سیمون درباره داستان دردناک سها می گوید: «شکارچیان شاخ او را بریده بودند و قسمت هایی از استخوان جمجمه اش را جدا کرده بودند.

صاحبان این بازی تفریحی او را به مدت دو هفته رها کرده بودند زیرا ارزش یک گلوله برای کشتن او را نداشت.

پلیس متوجه این کرگدن شد و با گروه نجات بازمانده به کمک او تماس گرفت.

صاحبان آن را مجانی به او دادند زیرا بی ارزش بود. او ضعیف بود اما اراده قوی برای زنده ماندن داشت.”

سایمون گفت که برای اینکه کرگدن مجروح با او راحت باشد، زمان زیادی را با کرگدن گذراند و با دقت به آن نزدیک شد.

سها، کرگدنی که از درد فریاد می زد.

توانبخشی ساها

نجات، درمان و توانبخشی اس. پنج سال طول کشید. او با کمک اعضای این انجمن توانست با زندگی بدون شاخ که برای یک مرد جوان بسیار خطرناک است کنار بیاید و حتی با یک کرگدن ماده آشنا شد و توانست. پدر شدن

ساها یکی از معدود قربانیان تجارت عاج است که پس از تحمل این همه درد و رنج توانسته زنده بماند، اما دیگر کرگدن ها چندان خوش شانس نیستند.

آفریقای جنوبی با بیش از 2000 کرگدن، بیشترین کرگدن را در جهان دارد و بیشترین آسیب را از شکار غیرقانونی متحمل شده است، به طوری که بین سال های 2013 تا 2017 سالانه بیش از 1000 کرگدن در این کشور کشته شده اند.

جمعیت کرگدن ها هنوز فرصتی برای بهبودی از شکار و کشتار وحشیانه ای که در دهه گذشته رخ داده است، نداشته اند. این تجارت بی رحمانه تا زمانی که خریداران شاخ کرگدن وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت.

به طور متوسط ​​هر 22 ساعت یک کرگدن در آفریقای جنوبی به خاطر شاخ هایش کشته می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا