اخبار روز

رئیس مجلس: غلبه بر تورم و گرانی طی 5 سال آینده !

به گزارش پی ام آپ، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاحیه فرودگاه شهدای گناباد گفت: در روزهای سخت و میدان جنگ، تفاوت زن و مرد مشخص است و مردان این سرزمین در شلمچه به افتخارات بزرگی دست یافته اند. والفجر و آزادی خرمشهر عزیز در چذابه و بستان». ما به همت آن روزها داریم و یاد و خاطره این عزیزان را هرگز فراموش نمی کنیم و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم. وی افزود: مردم گناباد رشادت، حکومت، قناعت و درایت خود را در قنات کسبه دیده اند و فرزندان تاریخ هستند و هم سن و سال بسیاری از شهدای گناباد بودند.

وی ادامه داد: زمانی که بتوانیم پیشرفت را تسریع کنیم و مشکلات رشد تولید و تورم را که با آن روبرو هستیم حل کنیم، وقتی همه به یک تفاهم مشترک در مسائل اقتصادی برسیم؛ اگر به فکر شهر خود و مرکز استان خود نباشیم هیچ وقت جلو نمی رویم و پروژه ای مثل فرودگاه گناباد 30 سال طول می کشد که ساخت آن حداکثر باید 3 سال طول بکشد.

سخنگوی شورای اسلامی گفت: مردم چند فرصت برای اشتغال و مسکن دارند؟ ما نباید اجازه دهیم پروژه ها به تعویق بیفتند، ما 15 هزار کیلومتر راه آهن و 4 هزار کیلومتر بزرگراه داریم، اما هیچ استفاده مفیدی از آن نمی کنیم و فقط در صورتی هزینه تعمیر و نگهداری را می دهیم که آن 4000 کیلومتر در مسیری مانند مسیر دو خطه شود. در کریدور شمال – جنوب و چابهار به سرخس مصرف کمتری دارد.

قالیباف بیان کرد: امروز ما نیاز به یک دید هماهنگ داریم همانطور که در دوران دفاع مقدس هیچکس فکر نمی کرد ائتلافی که علیه ایران ایجاد شده بود را از بین ببریم و از کشورمان دفاع کنیم بنابراین در حوزه اقتصادی هم به همین باور نیاز داریم.

وی بیان کرد: سرعت جابجایی بار ما با حداقل ظرفیت 5 کیلومتر در ساعت است، اگر ریل ها را به درستی قرار می دادیم و همه هدفمان بود، این سرعت چند برابر می شد و درآمد بیشتری از نفت و گاز داشتیم.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: ما قطب تولید نفت و گاز دنیا هستیم اما در زمستان گاز نداریم و کارخانه های فولاد و پتروشیمی ما به دلیل گاز تعطیل هستند. ما 4 برابر استاندارد جهانی گاز مصرف می کنیم، این سرمایه متعلق به مردم است و ضعف مدیریتی باعث شده از آن استفاده کنیم، بنابراین در برنامه هفتم دولت و مجلس مصمم هستند در این راستا گام بردارند.

قالیباف تصریح کرد: قول می دهیم در یک برنامه 5 ساله به ثبات اقتصادی دست یابیم و بر تورم و تورم غلبه کنیم زیرا مسیر اکنون نیست. وظیفه ما در مجلس همراهی دولت برای حل بخشی از مشکلات با حکمرانی بهتر است و به طور ویژه پیگیر حل مسکن و آب هستیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا