اخبار روز

بهبود وضعیت این اوراق در هفته آینده در بورس!

به گزارش پی ام آپ، در ابتدای بازار روز شنبه اکثر نمادها مثبت معامله می شدند. با این حال در نیمه دوم بازار مسیر کلی تغییر کرد و تعداد نمادهای منفی افزایش یافت. تاریخ انقضای قریب الوقوع گزینه های برخی نمادها مانند خساپا، وبملت، وبسادر و وسطا و بازگشت قیمت دلار به حدود 50 هزار تومان از عواملی بود که بر منفی شدن بازار اثرگذار بود.

به طور کلی، کشاورزی، مواد غذایی و دارویی بیشترین ورودی پول را داشته اند و بیشتر پول خروجی از گروه خودرو، بانک و مواد شیمیایی بوده است. ارزش معاملات خرد 8.2 همات بود و مبلغ 367 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. حاصل ورود و خروج از صندوق های درآمد ثابت ۷ میلیارد تومان و ارزش خرید قانونی ۷۷۸ میلیارد تومان و ارزش فروش قانونی ۴۵۲ میلیارد تومان بوده است.

در پایان بازار حرکت منفی افزایش یافت. در بیشتر موارد، آخرین قیمت وجوه اهرمی کمتر از قیمت پایانی بود. نتیجه رفتار اشخاص حقیقی و حقوقی نشان می دهد که بازار کمی سردرگم است و ترجیح می دهد تا روشن شدن شرایط کمی استراحت کند. انتظارات مثبت سیاسی باعث کاهش قیمت دلار شده و به نظر می رسد بازار کاهش سطح 50 هزار تومانی را اصلاح کند.

کاهش قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان می تواند بازار را نزولی تر کند. به نظر می رسد در هفته پیش رو، سهام شرکت های دلاری روند نزولی داشته باشد و شرکت های ریالی و شاخص نماینده عملکرد بهتری داشته باشند. به طور کلی، کل بازار احتمالاً در هفته آینده یکسان و نزولی خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا