اخبار روز

مشخص شدن قیمت بنزین در سال جاری توسط وزیر نفت!

به گزارش پی ام آپ، جواد اوجی در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه)  دولت وی در جمع خبرنگاران گفت: در میدان انرژی به خصوص در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هر دو در فرو سرخ و در کشور ترکمنستان چهارمین قطب گاز چیست؟ جهان یعنی محدودیت وجود دارد.

وی افزود: تسویه بدهی یکی از موضوعاتی بود که از ابتدای کار ما شروع شد. واردات گاز از ترکمنستان در دوره های قبل بود که با اقدامات خوبی که فکر می شد در مدت 20 ماه در سه قسط تمام مطالبات طرف ترکمن یعنی اصل بدهی و اصل بدهی را به طور کامل پرداخت کردیم. بدهی تسویه شده است

وزیر روغن وی در ادامه خاطرنشان کرد: با شروع به کار دولت جلسات و مذاکراتی با طرف ترکمنستانی و موضوع سوآپ داشتیم. گاز در سال 1400 و در اولین سفر خارج از کشور به کشور دوست و برادرم ترکمنستان تشکیل شد و سال گذشته خوشبختانه این مقدار خاک تشکیل شد. جمهوری اسلامی ایران نسبت به آذربایجان دو برابر شد. در مورد قرارداد قبلی خود نیز مذاکراتی داشتیم. وارد كردن و کسب و کار برای احیای گاز بود.

اوجی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود داشتن رتبه دوم در ذخایر گاز جهان، متاسفانه درصد تجارت گاز ما کمتر از 2 درصد است که انشالله در مذاکرات و تفاهم و امضا مورد توجه قرار خواهد گرفت. . از قراردادهای جدید با ترکمنستان و کشورهای همسایه و بحث تجارت گاز اعم از واردات، صادرات، مبادله و ترانزیت درصد آن افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به سوالی درباره افزایش قیمت ها پاسخ داد. گازوئیل وی گفت: هر جا صحبت کرده ام، چه در حیاط دولت، چه در سخنرانی و چه هر جای دیگر. مصاحبه ما اعلام کرده ایم که دولت برنامه ای برای این کار ندارد افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

همچنین وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری درباره سهمیه بندی بنزین تاکید کرد: سهمیه ها همان سهمیه هایی است که یک سال است روی کارت بوده و به همین شکل باقی مانده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا