اخبار روز سینما

وزیر ارشاد: ​​صداوسیما مرجع صدور مجوز پخش داخلی است!

 

پس ام آپ: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مرجع صدور مجوز در موضوع برنامه های تلویزیونی خانگی هستم، گفت: امیدواریم با ممیزی هایی که در آینده انجام می شود، شاهد رفع مشکلات جاری در اين زمينه باشیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند که با حضور استاندار همدان در تالار شهدای فرمانداری نهاوند برگزار شد، گفت: مصوبه دولت با ایجاد ویژه نامه مناطق فرهنگی در نقاط مختلف کشور

وی با توجه به اینکه هدف از ایجاد این حرکت فرهنگی توسعه فرهنگی در مناطق مختلف است، گفت: به منظور ایجاد عدالت فرهنگی در نقاط مختلف کشور و با توجه به استعدادهای فرهنگی و هنری در استان ها منطقه ویژه فرهنگی ایجاد می شود.

اسماعیلی ایجاد کتابفروشی زنجیره ای بزرگ در سراسر کشور را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم محل فروش در شهرستان تعیین شود و در زمینه تهیه کتاب نیز از آنچه در توان داریم استفاده کنیم.

وزیر ارشاد گفت: در لایحه امسال 5 درصد برای موضوعات توسعه فرهنگی در نظر گرفته شده است که امیدواریم مدیر کل استان و فرمانداران شهرستان ها این مهم را در دستور کار خود داشته باشند و شورای فرهنگ عمومی نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دهند. می تواند در بحث قانون جوانان جمعیت گام های خوبی بردارد.

وی با بیان اینکه به دنبال بودجه مناسبی برای اجرای طرح مهندسی فرهنگی در کشور هستیم، گفت: برای تخصیص اعتبار به پروژه های آماده در حوزه فرهنگی مشکلی نداریم و از پروژه های خوب نیز حمایت می کنیم.

اسماعیلی بیان کرد:اولویت‌های فرهنگی سراسر کشور در ۵ محور مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ شده است و امروز سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه است و تلاش ما این است با برنامه‌ریزی افزایش پیدا کند.

وی به گرایش نوجوانان به موسیقی جدید اشاره کرد و افزود: سال گذشته 400 هزار نفر برای حضور در کنسرت های خارج از کشور بلیت های چند میلیون تومانی خریداری کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نهاوند در عرصه ایثار، شهادت و انقلابی گری پیشرو است، گفت: چرا نباید کار فرهنگی برجسته در این شهرستان تولید شود و از تولید فیلم مستند حمایت مادی و معنوی می کنیم. قهرمان مرصاد چون حاج میرزا هر کدام از ما حقی داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی پول و اعتبار حرف اول را نمی زند، یک روحانی برجسته گاهی کاری می کند که میلیاردها تومان نمی تواند به آن برسد.

اسماعیلی با بیان اینکه مرجع صدور مجوز در موضوع پخش خانگی هستم، گفت: امیدواریم با ممیزی های آتی شاهد رفع مشکلات جاری در این زمینه باشیم و هنرمندانی که قانون کشور را رعایت نکنند. قطعا با آن برخورد خواهد شد.»

وی ادامه داد: در خصوص اعطای مجوز به موسسه فرهنگی حاج میرزا محمد سلگی نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و از این موسسه حمایت و از ساخت مستند آن استقبال خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساماندهی فعالیت های قرآنی ویژه در مساجد که یکی از مهم ترین برنامه های این وزارتخانه است، گفت: هر جا کار قرآنی انجام شود، توفیقات خوبی حاصل خواهد شد. از این رو فعالیت های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صورت ویژه تحلیل می کنیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا