اخبار روز سینما

وزیر ارشاد: حذف برخی از افراد از صندوق اعتباری هنر صحت ندارد

تسنیم: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: در دو سه سال گذشته برنامه ای برای افزایش تعداد اعضا و ارتقای سطح خدمات در صندوق اعتباری هنر داشتیم.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

امیدواریم در ایجاد همگرایی اهالی فرهنگ و هنر بیشترین امید را داشته باشیم.

*مدتی است در فضای مجازی تنش هایی دیده می شود که برخی از هنرمندان نکات و حرف هایی که حاکی از اختلاف است رد و بدل می شود، به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چه تمهیداتی برای این هم افزایی بین هنرمندان دارید تا ببینیم. کمتر از آن حاشیه ها؟ چقدر برای ایجاد این صمیمیت با هنرمندان تلاش کردید؟

ما همواره از جامعه فرهنگی و هنری خود خواسته ایم که در راستای امیدها، رویاها، اهداف و آرمان های جامعه حرکت کند. در واقع همگرایی را در کشور تقویت کنید. از گروه های مرجعی مانند اهالی فرهنگ و هنر امیدواریم هر چه بیشتر به همگرایی برسیم، مثلاً در کشور اتفاقاتی بیفتد که اگر رویکرد منفی به این شکل باشد، کمپینی توسط نیروهای خارج از کشور انجام شود. برای تأثیر در محیط داخلی

در این مسائل و اتفاقات شاهد بودیم که برخی ناخودآگاه به همان چرخه ای کمک می کنند که دیگران می بافند، اما مواردی در کشور وجود دارد که می تواند محل همفکری و همدلی باشد که عده ای حضور ندارند. تلاش می کنیم، گفت وگوهای رفت و برگشتی داریم تا جامعه فرهنگی و هنری ما بیشترین همگرایی و حضور را در مسائل مربوط به منافع ملی داشته باشد.

کار، کار اخبار جعلی است

* برخی معتقدند بین وزارت ارشاد و هنرمندان فاصله ایجاد شده است; بر طبل نفاق و تشدید تنش ها کوبیدند.

در آغاز اغتشاشات پاییزی 140 هنرمند را در مشهد گرد هم آوردیم و آن ها تشکر کردند. در عین حال بسیار مورد هجمه قرار گرفتند، این جریانی است که با کمپین های خبری جعلی تلاش می کند به جریان هنری کشور فشار بیاورد و به جای هم افزایی بر طبل نفاق و تفرقه بکوبد.

ماجرای حذف برخی از افراد از صندوق اعتباری هنر چیست؟

* حتی اخباری مبنی بر خروج برخی از هنرمندان از صندوق اعتباری هنر منتشر شد که مورد انتقاد اهالی فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان تئاتر قرار گرفت.

در دو سه سال گذشته برنامه ای برای افزایش تعداد اعضا و ارتقای سطح خدمات در صندوق اعتباری هنر داشتیم. این اخبار جعلی و جعلی نیز بخشی از رفتار اخبار جعلی هستند. امسال رشته های هنری مجزا از امکانات عمومی در حوزه مسکن و درمان ارائه می شود. هر بازیگر و هنرمندی که مشکل یا بیماری داشته باشد، مدیر صندوق اعتباری هنر پیگیری و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات هنرمند انجام می دهد. بنیاد ما کمک به اهالی فرهنگ و هنر در همه بخش ها در حوزه خدمات رسانه ای است، امیدواریم اهالی فرهنگ و هنر در ایجاد وفاق و همگرایی در جامعه ایرانی پیشرو باشند.

* شنیده ایم دبیر جشنواره فیلم فجر پی ام آپ می شود. نفر جدید به خانه جشنواره می رود یا مجتبی امینی می ماند؟

آقای خزایی به زودی اعلام خواهد کرد. نمی دانم به نتیجه ای رسیده اند یا نه. در حال حاضر اطلاعات دقیقی ندارم.

ماجرای علیرضا دبیر و درگیری با خبرنگار!

* هفته گذشته کلیپی از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با خبرنگار درگیر شد. بیانیه ای از سوی ستاد خبری منتشر شد، اما با توجه به گستردگی این رفتار با رسانه ها، فکر نمی کنید وزارت ارشاد با این نوع رفتارهای غیرعادی برخورد قاطع تری داشته باشد؟

ما در وزارت ارشاد موظف به حمایت از جامعه رسانه ای و خبرنگاران هستیم و معتقدیم همه مردم، مسئولان و دلالان باید با وقار با اخبار و خبرنگاران برخورد کنند و تحمل خود را بالا ببرند، خدای نکرده هیجان زده نشوند که روابط را تحت تاثیر قرار دهند. بین اصحاب رسانه، افراد و مسئولان برای ایجاد آسیب است. از معاونت مطبوعاتی خود خواستم که سریعاً نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و بررسی کند که آیا ظلم و تخلفی وجود دارد تا در قالب های مقرر قانونی سریعاً اقدام شود.

استفاده از کلمات بیگانه در تبلیغات تلویزیونی ممنوع!

* شنیدیم گذاشتن نام انگلیسی روی محصولات ایرانی ممنوع است، آیا این ممنوعیت در تبلیغات تلویزیونی هم به دلیل عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما اتفاق می افتد؟

در این هفته چندین نامه نگاری مهم در خصوص حفاظت از زبان فارسی داشته ایم. یکی با وزارت راه و شهرسازی و دیگری با سازمان های هواپیمایی که در صدور بلیت مسافران هواپیما، پروازهای داخلی و خارجی موضوع حفظ زبان و ادبیات فارسی را در دستور کار خود دارند، این شکل فعلی نیست. برای ما قابل قبول است، قطعاً تغییراتی وجود خواهد داشت. تبلیغات شهری چه در کالا و چه در فضای عمومی شهرها کار بسیار متمرکز و قوی ای را آغاز کرده است، امیدوارم تا پایان سال 1402 شهرهای ما، کالاها و مناطق خدماتی ما بیشتر شاهد زبان و ادبیات فارسی باشند. محافظت شده .

در مورد تبلیغات تلویزیونی به نکته درستی اشاره کردید. به دوستان سازمان صدا و سیما گفتم همکاری کنند تا این روند به خوبی پیش برود، البته همکاران ما در رسانه ملی این پشتکار و اهتمام را نشان داده اند. قبلاً وارد نقطه ای شدند و کار را نیمه کاره رها کردند، اما کارهای خوبی شروع شده و به طور مستمر ادامه پیدا کرده است، امیدوارم این روند با همکاری همه دستگاه ها همراه باشد که فرهنگ پذیری زبان و ادبیات فارسی می تواند کمک کند. حفظ و احیای هویت ایران اسلامی؛ زیرا زبان و خط فارسی از نمادهای اصلی هویت ایرانی و اسلامی ماست.

* دیروز اسامی اعضای شورای تولید و انتشار ساترا اعلام شد. دو نماینده ارشاد نیز حضور دارند.

ما این حضور را داریم تا سیاست های عملی خود را در حوزه نمایش خانگی هماهنگ کنیم و انشاالله اتفاقات خوبی بیفتد.

نمایشگاه کتاب تهران; از مشارکت 200 کتابفروشی تا حضور کشورهای خارجی

* هفته آینده سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی برگزار می شود، از جزئیات و اتفاقات امسال بگویید.

این نمایشگاه نه تنها بزرگترین جشنواره فرهنگی ما بلکه در منطقه محسوب می شود. انتظار داریم در این مدت 10 روزه بین 5 تا 7 میلیون بازدید کننده از نمایشگاه بازدید کنند. با همکاری ادارات مختلف سامانه یارانه خوبی برای خرید کتاب دانش آموزان، معلمان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است. اتفاق مهمی افتاده است که کتابفروشی ها از طریق سامانه مجازی شرکت کرده اند و تعداد مشارکت آنها به 200 نفر رسیده است، این یک اتفاق جدید است. چون گاهی کتابفروشان در بحث فروش کتاب متضرر می شدند، ما این شرایط را مهیا کردیم تا این اتفاق نیفتد.

در نمایشگاه کتاب امسال بخش ویژه ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم. کشورهای خارجی حضور پررنگی خواهند داشت. سه هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند و مهمان ویژه ما تاجیکستان است. وزرای فرهنگ از کشورهای مختلف در این ایام به کشور ما می آیند، جلسات، تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری اعطا می کنیم. محیط مجازی بسیار خوبی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است و ما همه امکانات را در اختیار گذاشتیم تا یک رویداد بزرگ فرهنگی که فقط کتاب نیست انجام دهیم و به دنبال این هستیم که خانواده ها به این محیط پرنشاط بیایند، حتما با حمایت خوب شما ، اصحاب رسانه مردم این امید و شادی را بیش از پیش احساس خواهند کرد.

نمایشگاه بین المللی امسال نسبت به سال گذشته با گستره کمی و کیفی برگزار می شود، هیجان زده خواهید شد، قرار است در این نمایشگاه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار کنیم و بیش از 600 نشست علمی و فرهنگی در این نمایشگاه برگزار می شود. نمایشگاه. .

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا