اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

وزیر ارتباطات: تصمیم دولت برای تولید یک میلیون موبایل ارزان داخلی کمتر از 100 دلار!

وزیر ارتباطات با اشاره به تدوین برنامه تولید تلفن همراه بومی، متعهد شد امسال یک میلیون گوشی موبایل بومی با قیمت مناسب زیر 100 دلار تولید کند.

به گزارش وزارت ارتباطات، «عیسی زارع پور» در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به همکاری وزارت ارتباطات و حراست برای تولید تلفن همراه بومی اشاره کرد و گفت:

در این راستا برنامه ای تدوین شده و امسال بازیگران جدیدی وارد عرصه تولید داخلی تلفن همراه خواهند شد و تولید داخلی تلفن همراه امسال تاثیر متفاوتی خواهد داشت.

به گفته وی، امسال بر اساس برنامه یک میلیون گوشی ارزان قیمت زیر 100 دالر تولید می شود و در آن زمینه با وزارت امنیت همکاری می کنند.

بر اساس اعلام زارع پور و بر اساس مصوبه دولت، وزارت حریم خصوصی موظف است از سیستم عامل مورد تایید وزارت ارتباطات در رایانه هایی که دارای سیستم عامل هستند استفاده کند.

گفتنی است تولید تلفن های بومی و بحث استفاده از سیستم عامل های مورد تایید وزارت ارتباطات از موضوعاتی است که در آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه ICT به تصویب هیات وزیران رسیده است.

لازم به یادآوری است که ابتدای خردادماه سال جاری رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که تولید یک میلیون گوشی هوشمند داخلی در دستور کار قرار گرفته است. به گفته خوانساری، امسال حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

تولید ملی گوشی های هوشمند موضوعی است که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است. این شورا بر دستیابی به 20 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند با استفاده از محصولات داخلی تاکید کرده است.

اجرای این هدف در دستور کار وزارت ارتباطات دولت دوازدهم قرار گرفته است. در خرداد 1400 معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات از برنامه 5 ساله این وزارتخانه برای تولید بیش از 14 میلیون گوشی تلفن همراه خبر داد.

دی ماه همان سال، «ستاره هاشمی» در گفت و گو با دیجیاتو اعلام کرد که در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، طرح آزمایشی تولید گوشی های داخلی به زودی اجرایی می شود. از اجرای این طرح اطلاعی در دست نیست.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا