اخبار روز سینما

داستان عجیب واکنش تهیه کننده «سید خندان» به خاطره دادن شماره به یک زن متاهل

محمدحسین بزرگی تهیه کننده برنامه «سیدخندان» با انتشار متنی به حواشی مربوط به قسمت های تقطیع شده یکی از قسمت های این برنامه در فضای مجازی واکنش نشان داد.

محمدحسین بزرگی تهیه کننده برنامه «سیدخندان» با انتشار متنی به حواشی مربوط به قسمت های تقطیع شده یکی از قسمت های این برنامه در فضای مجازی واکنش نشان داد. او در رابطه با واکنش‌های کاربران مجازی به گفته‌های مریم ابراهیمی مهمان برنامه و مشاور پیش از ازدواج، جهت شفافیت اذهان عمومی مخاطبان متنی را منتشر کرده است.

محمدحسین بزرگی تهیه کننده «سید خندان» در این متن نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به تعصب صفحات فضای مجازی به برنامه پنج شنبه سیدخندان، لازم می دانیم جهت شفافیت عمومی در خدمت مخاطبان رسانه ملی، شبکه دو و برنامه سیدخندان توضیحات زیر را ارائه دهیم:

در دو ماه گذشته علاوه بر پیام های فراوانی که از سوی افراد و نخبگان در خصوص ساخت برنامه سیدخندان با مضامین خانوادگی و ایرانی دریافت کردیم، مخالفانی هم بودند که با گذاشتن قسمت هایی از این برنامه سعی در تخریب چهره نمایش سیدخندان داشتند. . با برش‌های ناعادلانه نمونه دیگری در حال پخش است که آن هم کات 14 ثانیه‌ای از سخنرانی 14 دقیقه‌ای خانم مریم ابراهیمی (مشاور پیش از ازدواج) در برنامه سیدخندان است.

سید خندان هدف دیگری جز ایجاد اوقاتی همراه با نشاط خانوادگی ندارد و در تک تک اجزای خود سعی در شکستن کلیشه ها و ارائه نمونه ای متفاوت از تفریح ​​و شادی داشته است.

یکی از قسمت های ابتکاری برنامه سید خندان «از تجربیاتت بگو» نام دارد که در آن به مناسبت های مختلف از صاحب نظران حوزه های موضوعی مختلف خواسته می شود تجربیات و خاطرات خود را بیان کنند. بدیهی است که این اجرا با استندآپ کمدی تفاوت ذاتی دارد و هدف آن لزوماً خنداندن مخاطب نیست. که ارائه جذاب یک موضوع، رویداد یا داستان است.  یوسف مرادی (حقیقت مسائل و مصائب محیط زیست)، داود مرادیان (چگونه فیلم ساز شدم؟)، مهدی خانعلی زاده (تجربیات سفر به آمریکای لاتین و اروپا)، سهیل کریمی (دوران اسارت در عراق توسط امریکایی ها) و… همه و همه از مهمان و ارائه‌دهندگان این بخش در برنامه سید خندان بوده‌اند.

در برنامه پنج‌شنبه سید خندان، خانم مریم ابراهیمی که از فعالین واسطه‌گری در امر ازدواج هستند و بیش از هشت سال به صورت جدی و مستمر در این حوزه فعالیت کرده اند، دعوت مشتاقانه عوامل برنامه را اجابت کردند و مهمان سید خندان بودند. خانم ابراهیمی از رفتارهای اشتباه و توقعات نابجای پسرها و دخترهای‌ جوان و خانواده‌هایشان در مسیر انتخاب همسر صحبت کردند. توقعات و درخواست‌هایی نامعقول و نابجا که باعث تاخیر در امر ازدواج و کاهش کیفیت آن می‌شود.

سخنرانی خانم مریم ابراهیمی 14 دقیقه به طول انجامید،در حالی که ۱۴ ثانیه از بحث تقطیع و به صورت گسترده منتشر شد تا تصویری ضدزن و خانواده و ضدفرهنگ و حیای ایرانی اسلامی از برنامه سید خندان مخابره و تبلیغ شود. تهمتی چنان عجیب که هر بیننده‌ منصفی که تنها یک قسمت از برنامه را دیده باشد و با فضای حاکم بر آن آشنا باشد، به تعجب و حیرت وامی‌دارد.

این گروه برنامه‌ساز دست غیرت دینی مخاطبینی که این ویدیوی تقطیع شده سبب تکدر خاطرشان شد را بوسیده و از ایشان دعوت می کند تا نسخه کامل این بخش از برنامه را در آرشیو شبکه دو سیما در سایت تلوبیون یا فضای مجازی برنامه تماشا کنند و بعد از آن در مقام قضاوت بنشینند.

هدف گروه برنامه نویسی سیدخندان نمایش جذابیت و کارآمدی جامعه دینی ایران است و این امر جز با حمایت و اعتماد مردم عزیز ایران زمین و البته دعای خیر آنان محقق نخواهد شد.

گفتنی است فردی که با داشتن تمام ایده و نیت ابتدا کلیپ 14 ثانیه ای از سخنرانی خانم ابراهیمی را گذاشته بود، پس از مدتی تفکر متوجه اشتباه خود شد و از سوء تفاهم خود عذرخواهی کرد. امیدوارم خداوند همه گناهان ما را ببخشد.»

* لزوم نظارت بیشتر بر برنامه های تولید

برنامه طنز «سید خندان» پنجشنبه و جمعه هر هفته حوالی ساعت 21:00 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. در بخشی از این برنامه که پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه پخش شد، مهمان برنامه به بیان خاطراتی از معیارهای غیرمنطقی افراد مختلف برای ازدواج پرداخت که مورد توجه برخی کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا