اخبار روز

طرح جنجالی علیه کارگران و واکنش تند آذری جهرمی به آن / جزئیات

به گزارش پی ام آپ، در پیش نویس برنامه هفتم توسعه مقرر شده است که به منظور رفع موانع موثر اشتغال نیروی کار توسط کارفرمایان و استارت آپ ها و همچنین جذب افراد جدید بازار کار و احیای سیستم کارآموزی معلمان و ترویج آموزش حین کار در سه سال اول شروع استخدام در سه سال اول استخدام افراد، کارفرما ممکن است دومی داشته باشد حداقل حقوق پرداخت مبلغ مورد تایید کارفرما نیز می تواند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند.

آذری جهرمی در پاسخ به این مطلب در کانال تلگرامی خود نوشت: سامانه استاد – شاگردی؟ امیدوارم با این سوگیری نسبت به سلفی گری از «نظام برده داری» پیروی نکنند.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده 15 لایحه برنامه هفتم توسعه مقرر شده است: به منظور رفع موانع مؤثر بر استخدام نیروی کار جدید توسط کارفرمایان و توسعه شرکت ها و همچنین جذب نیروی جدید. پذیرفته شدگان بازار کار و فعال سازی مجدد سیستم معلم – کارآموز و ارتقاء آموزش عملی در محیط کار، در سه سال اول از شروع رابطه استخدامی، مقررات زیر اعمال می شود.

الف- حداقل مزد و مزایای این افراد معادل نصف حداقل دستمزد می باشد حقوق و مزایا به تصویب شورای عالی کار می رسد و بر این اساس کسورات بیمه پرداخت می شود.

ب- در این مدت کارفرما حق فسخ یک طرفه قرارداد را دارد.

توجه داشته باشید که اجرای بندهای فوق برای هر فرد فقط برای مدت سه سال در بدو استخدام یا تغییر حرفه قابل انجام است.

همچنین در ماده ۱۶ نیز آمده است که به منظور تقویت انگیزه بنگاه‌ها برای به‌کارگیری افراد متقاضی کار با توانمندی‌ها یا (ره) شرایط خاص که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور بوده یا از طرف سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی معرفی می‌شوند و به منظور توان افزایی این افراد و تسهیل ورود آنان به بازار کار در صورت درخواست افراد مذکور، انعقاد قرارداد با آنها با پرداخت‌های کمتر از حداقل دستمزد و مزایای مصوب سالیانه مجاز است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا