اخبار روز

پیروزی اردوغان در بورس! /رشد بورس استانبول

به گزارش پی ام آپ، بورس استانبول به صورت هفتگی از دوشنبه تا جمعه فعالیت می کند. این بازار دو بار در یک روز کاری برای معامله گران باز است. حدود 10:00 صبح تا 12:30 بعد از ظهر و دیگری حدود 14:00 تا 17:00 به وقت ایران.

امروز (دوشنبه 8 خرداد) به عنوان اولین روز پس از پیروزی رجب طیب اردوغان که در انتخابات در ترکیه بورس این کشور روندی صعودی داشت. صعودی که البته تفاوت خاصی با صعود روزهای قبل نداشت.

شاخص اصلی بورس استانبول BIST100 تا ساعت 11:35 به وقت ایران 3.10 درصد رشد انجام داد انتظار می رود این روند صعودی ادامه یابد.

بورس اوراق بهادار استانبول

همچنین نسبت لیر به دلار ایالات متحده آمریکا از ابتدای انتشار گمانه زنی ها درباره پیروزی رجب طیب اردوغان روند نزولی داشته و تا کنون نیم درصد کاهش داشته است. در آغاز هفته معاملاتی جدید، لیر ترکیه با قیمت 20.05 در مقابل. دلار باز شد، نه چندان دور از رکورد روز جمعه 20.06. لیر در معرض نوسانات شدید قبل از ساعات عادی معاملات، از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 درصد کاهش یافته و در دهه گذشته بیش از 90 درصد ارزش خود را از دست داده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا