اخبار ورزشی

استقلال در واکنش به محرومیت ساپینتو گفت: این بی انصافی است

سیدحجت کریمی مدیرعامل موقت باشگاه استقلال از اعتراض این باشگاه به تحریم ریکاردو ساپینتو خبر داد و از پیگیری این موضوع در نهادهای داخلی و خارجی که لازم است خبر داد.

باشگاه استقلال نیز در اطلاعیه ای به شرح زیر است:

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت 4 ماهه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در ادامه آرای یک جانبه و ناعادلانه فصل گذشته صادر شد.

باشگاه استقلال به شدت با این رای ناعادلانه مخالف است و قطعا به کمیته استیناف اعتراض خواهد کرد اما سوال اصلی اینجاست که دلیل محرومیت ساپینتو چیست؟ آیا این محرومیت بر اساس گزارش تیم داوری که با لباس داوری در جشن قهرمانی تیم حریف شرکت می کنند و با لبخند به سرمربی و سرپرست تیم مقابل تبریک می گویند، اتخاذ شده است؟

با اخراج ساپینتو که استقلال به تساوی رسید چه اتفاقی افتاد؟ یکی از اعضای تیم داوری فینال حذفی در مصاحبه ای گفت که ساپینتو به دلیل اعتراض سرمربی و سرمربی پرسپولیس از کنار زمین اخراج شد! این موضوع در تصاویر منتشر شده مشخص است، خنده دار نیست که سرمربی یک تیم با اعتراض نیمکت رقیب اخراج شود؟!

وقتی یک تیم در آن شرایط حساس به تساوی رسیده است، دلیلی برای اعتراض سرمربی وجود ندارد، اما به نظر می رسد گل در آخرین لحظات بازی، عده ای را که نگران از دست دادن قهرمانی تیم محبوبشان بودند، ترش کرد.

از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تقاضای ارائه مدارک مستند و توضیحات مساعد به دادگاه برای صدور این حکم غیرعادلانه داریم. حکم کتبی بر اساس گزارش جعلی هیئت منصفه منصفانه نیست. شما قسم خورده اید که عدالت را رعایت کنید و باید در نظر خدا باشید.

زمانی که رئیس کمیته داوران که قبلاً به صراحت گفته بود: «پنالتی طلب فلان تیم»، بعد از دربی برگشت هم گفت: اگر بگویم پنالتی استقلال درست بود، حریف ناراحت می شود. از مجموعه تحت مدیریت او چه انتظار دیگری می توان داشت؟

لباس داوری خود را در بیاورید و هر بازی با پیراهن تیم مورد علاقه خود و چهره های نقاشی شده و بوق به استادیوم بروید!

در این میان حکم داوری که در اقدامی بسیار زشت با دست به صورت سرمربی استقلال ضربه زد، چه شد؟ دلیل آن صحنه ها و اتفاقات اخراج بی دلیل ساپینتو پس از گل تساوی بود. مربی تیمی که گل تساوی را زد با آن فشار و در آن زمان بی دلیل اخراج کردی و حالا آن پنالتی را صادر می کنی؟

باشگاه استقلال برای احقاق حق این باشگاه و هوادارانش به هر نهاد احتمالی ملی و بین المللی برای احقاق حق مراجعه خواهد کرد زیرا اساس این حکم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سرمربی استقلال تنها با اعتراض تیم مقابل برکنار شد و احتمالا گزارش مد نظر قرار گرفته را همان‌هایی نوشته‌اند که به اعتراض نیمکت‌نشینان حریف، گفتند: “چشم!”»

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا