اخبار روز

واکنش اتحادیه املاک به ثبت رایگان اجاره نامه!


به گزارش پی ام آپ، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه نمی توان ما را حذف کرد، گفت: با حذف مشاوران املاک از روند پیش فروش ساختمان، این روش جذب سرمایه از بین رفته است. . .

«داود بیگی نژاد» در خصوص ارائه سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن، صدور رایگان کد رهگیری و اظهارنامه معاون وزیر راه در خصوص کاهش هزینه های مالک و مستاجر با این اقدام گفت: ثبت قرارداد در بنگاه های معاملات ملکی هزینه و هزینه ای ندارد. صدور کد رهگیری نیز برای مشتریان رایگان است و مشاوران املاک وجه خدمات ارائه شده را به صورت کارمزد مصوب دریافت می کنند.

وی افزود: این هزینه ها رقم بسیار ناچیزی است که موجر و مستاجر برای مشاوره، بازدید، جذب مشتری و در نهایت رسمی شدن قرارداد به مشاور املاک پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد: صدور کد رهگیری تراکنش آخرین مرحله قراردادهای اجاره است محل اقامت وی تصریح کرد: هزینه صدور کد رهگیری تا سقف 5 هزار تومان است که توسط بنگاه های معاملات ملکی پرداخت شده است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری اینکه دولت وی در تلاش است تا هزینه های موجر و مستاجر را کاهش دهد. حقوق مشاوران املاک هزینه ای در سبد خانه ایجاد نمی کنند.

بیگی نژاد با بیان اینکه قیمت خانه های اجاره ای در کشور بالاست، گفت: باید بپذیریم که قیمت نهایی را مالک تعیین می کند و تصمیمات نهایی برای کنترل بازار باید به گونه ای باشد که مالکان جامعه هدف باشد

وی در ادامه به برخی اظهارنظرها درباره تاثیر مشاوران املاک بر روی آن اشاره کرد افزایش قیمت مسکن تصریح کرد: بر اساس همکاران و آمار از ابتدای سال جاری تاکنون بسیاری از مشاوران املاک نتوانسته اند یک قرارداد بنویسند. با توجه به این مشکل مشاوران چه تاثیری بر قیمت ها می توانند داشته باشند؟

وی با تاکید بر اینکه ما زنده ایم، گفت: سامانه املاک سال هاست که وجود دارد و کد رهگیری را در اختیار مردم قرار داده ایم. مشاوران املاک خدمات زندگی و مسکن را به افراد در سطوح مختلف جامعه ارائه می کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت: حوزه املاک همواره قدرتمندترین بازوی بازار مسکن بوده که باعث شده سرمایه های اندک به سمت تولید مسکن حرکت کند. بنابراین تضعیف این طبقه کمکی به کسی نمی کند و منجر به ضرر می شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه مشاوران املاک جزء اصول بنیادین ساخت و ساز هستند، گفت: قانون با پیش فروش ساختمان، قانونگذار مشاوران املاک را حذف کرد. بعد از این اتفاق آیا رونق پیش فروش بود؟ این نوع ساخت و ساز متأسفانه گم شد و یکی از روش های جذابیت بود زمینه کف بازار بلااستفاده مانده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا