عمومی

واکنش عجیب آمریکا در عملیاتی زمینی احتمالی ترکیه در سوریه !

به گزارش پی ام آپ، کربی با بیان اینکه ترکیه قربانی حملات تروریستی شده است، چه در نزدیکی مرز و چه در داخل کشور باشد و آنها حق دارند از خود و شهروندان خود در برابر حملات دفاع کنند، مدعی شد که ایالات متحده می خواهد شاهد کاهش تنش باشد.

همچنین وی تاکید کرد: «و ما نمی‌خواهیم هیچ گونه اقدامی را ببینیم که منجر به تلفات بیشتر، به ویژه تلفات غیرنظامی شود».

کربی افزود که ایالات متحده نمی خواهد شاهد هیچ اقدامی باشد که به تلاش های آنها برای ادامه همکاری با همتایان سوری خود علیه داعش آسیب برساند.

اظهارات کربی در مورد مبارزه با داعش در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود که گروه تروریستی داعش توسط باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تأسیس شده است.

مقامات روز یکشنبه گفتند که نیروهای ترکیه ممکن است طی چند روز به مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه حمله زمینی کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سال جاری چندین بار هشدار داده است که ممکن است یک حمله جدید در راه باشد، اما با وجود حمله هوایی گسترده آغاز شد، هنوز تهاجم زمینی صورت نگرفته است.

ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست های پ.ک.ک، نیروهای خود را در مناطقی از شمال عراق و سوریه مستقر کرده و در حال انجام حملات هوایی به بخش هایی از مناطق شمالی این کشورها است.

آنکارا از سوی مقامات عراقی و کردی در بغداد و اربیل و همچنین جامعه بین المللی به دلیل نقض حاکمیت عراق به بهانه مبارزه با پ.ک.ک مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا