اخبار روز

یارانه کدام خانوارها در خرداد به دو میلیون می‌رسد؟ / جزئیات

به گزارش پی ام آپ، چندی پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی یارانهکالا برگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر یارانه نقدی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا خردادماه خبری از تغییر یارانه نقدی نیست. کمک هزینه نقدی خرداد ماه به زودی به حساب خانوارها واریز می شود.

به گزارش پی ام آپ، در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض، کمک‌های بلاعوض از ساعت 12 روز شنبه 30 خرداد ماه واریز و امکان برداشت وجود دارد. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا از این ماه افزایش 20 درصدی یارانه اعمال می شود و یارانه خانوارهای دهک اول تا سوم به دو میلیون تومان می رسد؟

لازم به ذکر است معاونت رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از واریز یارانه به حساب سرپرستان خانوار، امکان شارژ اعتبار خرید وجود دارد. کاتالوگ الکترونیکی و مشمولان یارانه می توانند با اعتبار ماه بعد خرید کنند. البته اظهارات بعدی مسئولان مسئول نشان داد که فعلا امکان تهیه کاغذ وجود ندارد و دولت منتظر اعتبار لازم برای آن است.

این هفته بود که هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم وزیر اقتصاد از بررسی یارانه نقدی و افزایش مبلغ آن تا 20 درصد خبر دادند. البته همانطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، این افزایش 20 درصدی تنها شامل دهک های اول تا سومی می شود که تحت پوشش کمیته امداد و رفاه اجتماعی هستند و حداقل 70 درصد از مبلغ کمک بلاعوض را در سال جاری خریداری می کنند. شکل کالا

بر این اساس میزان یارانه نقدی سه دهک اول به ازای هر نفر 480 هزار تومان و یارانه خانواده چهار نفره حدود یک میلیون و 900 هزار تومان است.

در همین راستا داوود منظور رئیس سازمان برنامه در توئیتی از آغاز اجرای جامع فهرست کالاهای الکترونیکی در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد و گفت: افزایش 20 درصدی. به میزان یارانه در صورت استفاده از لیست کالاها برای خرید 9 مایحتاج اساسی مشمول طرح صورتحساب الکترونیکی تهیه می شود.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا افزایش 20 درصدی یارانه نقدی از خرداد ماه اعمال می شود؟ هادی کاشف مجری طرح الکترونیک کالابرگ گفت: هنوز افزایش 20 درصدی اعتبارات کالابرگ برای سه دهک کم درآمد به ما ابلاغ نشده است و فعلا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است. “. اخبار از طریق فضای مجازی

پیش از این سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده بود که زمان افزایش 20 درصدی یارانه ها در سه دهه اول مشخص نیست و دولت هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است. با این مقدمه بعید به نظر می رسد که میزان معیشت در این ماه افزایش یابد و خانوارها همان مبلغ 300 و 400 هزار تومانی دریافت کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا