اخبار روز

واردات این کالاهای خارجی آزاد شد


به گزارش پی ام آپ، بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، امکان واردات به سرزمین اصلی برای کالاهای وارد شده به مناطق آزاد و ویژه تا قبل از تاریخ 1397/01/01 فراهم شده است.

به موجب بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات شماره 168988 مورخ 1402/11/02 و با عنایت به مصوبات جلسه کارگروه هماهنگی موارد خاص مورخ 1401/01/12; مقرر شد با توجه به کالاهایی که قبل از تاریخ 1397/01/01 وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده اند و در حال حاضر قرار است کالا از مناطق به سرزمین اصلی وارد شود، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل وجود داشته باشد. از شماره 9 ماده 38 اساسنامه اعمال مقررات صادرات و واردات باید پیش بینی شود.

مطابق با اجرای مصوبات فوق، امکان ثبت سفارش بدون نقل و انتقال ارز در سامانه جامع معاملات با محل عرضه ارز وجود دارد.» بند 9 ماده 38 آیین نامه اجرای آیین نامه در مورد صادرات و واردات واردات به قاره کالا با فیش واریزی از مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ 01.01.1397.01 برای این کاربران.

لازم به ذکر است ثبت سفارش از این محل عرضه ارز جهت بررسی صحت زمان ورود کالا به منطقه مستلزم اخذ مجوز از «دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» می باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا