اخبار روز

جایگزینی واحد پول کشورهای مختلف با دلار اجرایی می شود!

به گزارش پی ام آپ، شهریار حیدری عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا از اهمیت همگرایی اتحادیه مبادلات آسیایی با کشورهای دیگر خبر داد. اتحادیه های اقتصادی: فعالیت اتحادیه ها در سطح بین المللی به گونه ای است که حل مشکلات، توانایی استفاده از ظرفیت های اعضا را توسعه می دهد.

وی ادامه داد: نشست هایی مانند اتحادیه آسیایی در تهران برای همه کشورهای عضو و شرکت کننده قدرت ایجاد می کند و جمهوری اسلامی و کشورهای مختلف حاضر در آن دیدگاه های اقتصادی خود را برای کمک به حل مشکلات و تقویت روابط بیان کرده اند.

این عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی درباره تاثیر چنین اتحادیه هایی بر دلارزدایی اظهار کرد: واحد پولی کنونی بین المللی دلار و یورو است، اما وقتی قدرت اقتصادی چین، روسیه و سایر کشورها را ارزیابی می کنیم. به این نکته برسید که وابستگی اقتصاد این کشورها به دلار در واقع ظلم به آنهاست، به همین دلیل کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران تصمیم گرفته اند کشور را بدون وابستگی به دلار اداره کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دلار به عنوان ابزار در اختیار آمریکا و کشورهای وابسته به آن است و در شرایط مختلف از آن استفاده می کنند، بنابراین برای مقابله با آن کشورهای مختلف. به این نتیجه رسیده اند که در قالب اتحادیه ها و اتحادها به طور مستقل وابستگی خود را به دلار کاهش می دهند.

حیدری در این خصوص افزود: تلاش برای قطع وابستگی به دلار منطقی و منطقی است و جمهوری اسلامی که یکی از کشورهای مرکزی در این زمینه محسوب می شود نقش سازنده و خوبی ایفا می کند و به موفقیت هایی نیز دست یافته است. تا امروز».

وی درباره راه اندازی بانک روسیه در ایران گفت: بانک های کشورهای مختلف تابع قوانین بین المللی هستند و توانایی ارتباط با یکدیگر را دارند. وقتی همه روابط اقتصادی به آمریکا و دلار بستگی دارد، قطعا در شرایط بحرانی برای کشور مشکل ساز خواهد شد، اما با روش هایی مانند راه اندازی بانک می توان فشار را کاهش داد.

این عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی اضافه کرد: در حال حاضر چین، روسیه، ایران و برخی دیگر از کشورها در مسیر دلاری شدن پیشرو هستند و آماده امضای قراردادهای بین المللی برای استفاده از ارز مشترک خود در مبادلات تجاری هستند. قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است و مطمئنا در سال های آینده ارز کشورهای مختلف جایگزین دلار خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا