عمومی

همکاری آمریکا و اروپا نباید شخص ثالث را هدف قرار دهد

به گزارش شینهوا، مائو این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی هنگامی که از او خواسته شد درباره اتهامات مطرح شده علیه چین که در چهارمین نشست سطح بالای گفت وگوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا درباره چین در اوایل ماه جاری منتشر شد، اظهار نظر کند.

مائو در پاسخ گفت: چین قاطعانه دخالت ایالات متحده و اتحادیه اروپا در امور داخلی چین را رد می کند و به چین بدگویی می کند.

در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا می گویند که بر “حفاظت از محوریت منشور سازمان ملل متحد” تمرکز خواهند کرد، این ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی هستند که اصول منشور سازمان ملل مانند حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی و عدم مداخله در کشورها را نادیده گرفته اند. مائو گفت: در امور داخلی چین مداخله کرده اند و حتی به نام حقوق بشر علیه کشورهای مستقلی مانند عراق و سوریه جنگ کرده اند.

مائو گفت: «اگر کسی بخواهد در مورد اجبار اقتصادی بحث کند، ایالات متحده علناً کشورها را مجبور کرده است که از تجهیزات ساخت شرکت‌های چینی استفاده نکنند و همکاری با چین را متوقف کنند.»

ایالات متحده قانون چیپس و علم را معرفی کرده است، متحدان خود را در قلدری اقتصادی علیه چین درگیر کرده است و به دنبال جدا شدن از چین و قطع زنجیره تامین چین است.

قانون کاهش تورم ایالات متحده، شرکت های اروپایی را مجبور می کند خطوط تولید خود را به آمریکا منتقل کنند. او گفت که همه اینها نمونه های مشخصی از اجبار اقتصادی هستند.

مائو گفت: «همکاری ایالات متحده و اتحادیه اروپا نباید هیچ طرف ثالثی را هدف قرار دهد، حتی کمتر به دنبال ایجاد مشکل چین یا ایجاد تقابل باشد».

وی افزود: ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان نیروهای اصلی در جهان باید مسئولیت خود را نشان دهند و کارهای بیشتری را انجام دهند که به ثبات و رفاه جهانی کمک می کند.

SKH/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا