اخبار روز سینما

هفته باکس آفیس 3 می: Fast X همه را شکست می دهد

هفته 3 می باکس آفیس: Fast X Beats All: (x سریعدهمین قسمت از فرنچایز طولانی مدت (و به طور فزاینده مضحک) اکشن، در اولین هفته اکران خود در صدر باکس آفیس داخلی قرار گرفت. فیلم سریع و خشمگین 10 ساخته لوئیس لتریر در روز افتتاحیه 28 میلیون دلار فروخت که شامل 7.5 میلیون دلار از پیش نمایش های پنج شنبه بود. این باعث می‌شود که آن را در مسیر فروش حدود 67 میلیون دلاری در آخر هفته افتتاحیه خود قرار دهد، کمی کمتر از سریع و خشمگین نه (Quick 9: The Quick Saga) چند سال پیش خواهد بود. با دیجی فیلم ها با

Fast and Furious IX در دوران همه‌گیری ویروس کرونا وارد دوران ترسناک‌تری شد و در روز افتتاحیه خود نزدیک به 30 میلیون دلار و در آخر هفته افتتاحیه 70 میلیون دلار فروخت. اما این برای Fast X که پس از یک کمپین بازاریابی گسترده با بودجه 340 میلیون دلاری به سینماها راه پیدا کرد، به خوبی پیش نمی رود. البته، داستان های گاه به گاه پشت صحنه سریال اغلب دراماتیک تر از برخی از پیچش های داستانی فیلم هستند. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا ون دیزل و دواین جانسون قهرمانان این سری دعوا هستند که در پشت صحنه فیلم رخ داده است یا خیر. سرنوشت سریع و خشمگین (سرنوشت خشمگین 2017) اتفاق افتاده است، مطمئن نیستیم که آنها از یکدیگر کینه ای دارند یا خیر. با این حال، تولید (Fast X) نیز با کناره گیری کارگردان جاستین لین به مدت یک هفته متوقف شد و مشکلات خاص خود را داشت.

لتریر، فیلمساز و کارگردان فرانسوی هالک باورنکردنی (The Incredible Hulk 2008) و نبرد تایتان ها (برخورد تایتان ها 2010) به سرعت به عنوان جایگزین او استخدام شد. اما فیلمی که او کارگردانی کرد به اندازه برخی از فیلم های قبلی این فرنچایز مورد استقبال قرار نگرفت. Fast X در حال حاضر دارای امتیاز 54% از سوی منتقدان در Rotten Tomatoes و یک CinemaScore رایگان نه چندان بد از مخاطبان روز افتتاحیه است که تقریباً با استقبال منتقدان Fast9 مطابقت دارد.

پس از دو هفته سلطنت در رتبه اول، فیلم (نگهبانان کهکشان جلد. 3) در اکران سومین جمعه 8.3 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به 243 میلیون دلار رساند. این فیلم در سطح جهانی بیش از 550 میلیون دلار فروش داشته است، اما هنوز به اولین اکران داخلی خود با 333 میلیون دلار و 770 میلیون دلار در سراسر جهان نرسیده است. نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy 2014) و 389 میلیون دلار ملی و 863 میلیون دلار بین المللی Guardians of the Galaxy Part 1 (نگهبانان کهکشان جلد. 2 2017(نگهبانان کهکشان 3) اگرچه از نظر یک فیلم بزرگ مارول نسبتا کمتر اکران شد، اما توانست در آخر هفته دوم خود یکی از بهترین رکوردهای تاریخی این فرنچایز را از خود به جای بگذارد.

شماره سه به انیمیشن برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros 2023یونیورسال در این هفته (هفتمین اکران خود) به مرز 550 میلیون دلار فروش ملی دست یافت. انتظار می رود این انیمیشن پرفروش پس از 2.2 میلیون دلار در روز جمعه، 9.5 میلیون دلار دیگر در آخر هفته اضافه کند. (باشگاه کتاب: فصل بعدی) با فروش 900 هزار دلاری در دومین جمعه اکران خود، با فروش داخلی 11 میلیون دلاری در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم ممکن است آخرین قسمت از مجموعه کمدی-درام با بازی دایان کیتون، جین فوندا، کندیس برگن و مری استینبرگن باشد. این فیلم تاکنون کمتر از 15 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است، که در مقایسه با فروش 100 میلیون دلاری اولین قسمت آن در سرتاسر جهان کمرنگ است. رتبه پنجم این آخر هفته نیز به فیلم ترسناک (ظهور مردگان شیطانی) او در روز جمعه 685000 دلار و مجموع 62 میلیون دلار جایزه ملی دریافت کرد.

انتظار می‌رفت Fast X در آخر هفته افتتاحیه‌اش ۲۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد زیرا در ۶۵ سینمای بین‌المللی از جمله چین اکران شد. اما اکنون او به فروش 320 میلیون دلاری نگاه می کند که شاید کمک خوبی برای حل مشکلات مالی یونیورسال باشد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا